מה עובר על הרב אליעזר מלמד? - סרוגים

מה עובר על הרב אליעזר מלמד?

אני מציע לקורא לא ללכת שולל אחר הסברים פתלתלים שינסו לרבע את המעגל ולהסביר למה אין פה כל שינוי בדעותיו. גם משיחות עם כמה מתלמידיו ומתושבי הר ברכה, עולה כי זה אכן "לא הרב מלמד שהכרנו"

מה עובר על הרב אליעזר מלמד?
  (צילום: נעם רבקין פנטון/פלאש90; תמונה קטנה: אמנון תם)

בשנים האחרונות, ובפרט בחודשים האחרונים, הרב אליעזר מלמד מפרסם דעות ופסקים שמעוררים גלים בציבור. דומה שאין מי שיכול להישאר אדיש לתופעה זו. בקרב רבני הציבור הליברלי וה"לייטי", הדברים מעוררים שמחה, וביטויי סיפוק ולפעמים אף התרגשות. לעומת זאת, לטעמי הדברים אמורים לעורר זעזוע ותחושת בוז למי שנטש את ערכיו. לתחושתי אלו תחושותיהם של רבנים רבים בציבור הדתי לאומי.

עוד באותו נושא

הרב אליעזר מלמד: תומך בתכנית של מתן כהנא


126

על אף התגובות הקוטביות הללו, אני חש שישנה הסכמה רחבה: הרב אליעזר מלמד עבר, או עובר, שינוי משמעותי מאוד, קיצוני ומרחיק לכת. תופעה שכמעט ואין לה תקדים בעולם הרבנות.

מותר, ואף כדאי, שאדם יבחן את דרכו מפעם לפעם, זה טבעי, ובדרך כלל גם מבורך. אין לנו ציפייה שאדם יישאר כפי שהוא לעד, וישנם שינויים הכרחיים שהם תוצאה של גיל, ועוד. כך למשל "בן ארבעים לבינה, בן חמישים לעצה", סימן שלפני כן יש פחות בינה ועצה, אבל לא מדובר על שינויים כל כך קוטביים.

מה כל כך קוטבי? הרב אליעזר היה בעבר סמל וסמן קיצוני של חרד"ליות בלתי מתפשרת. הוא הקים את סניף בני עקיבא הנפרד הראשון, תוך מאבק עיקש בהנהלת תנועת בני עקיבא, וכהמשך לכך היה ממקימי תנועת הנוער אריאל, הדוגלת בהפרדה בין בנים ובנות, ואף היה המזכ"ל הראשון שלה.

דוגמה בולטת נוספת היא מאבקו הבלתי מתפשר כנגד כפיה על חיילים לשמוע שירת נשים, תוך עימות חזיתי חסר תקדים עם שר הביטחון דאז, אהוד ברק, עימות שהגיע עד כדי ביטול מעמד ישיבתו כישיבת הסדר למשך כמה שנים. הדוגמאות האלה לא היו מקרי קצה מיוחדים ביחס לכלל עמדותיו, והן שיקפו נאמנה את האופן בו הרב אליעזר היה מוכר בעיני הציבור.

עוד באותו נושא

הרב עמאר: הרב מלמד נפל לבור תחתית; להתפלל עליו


109

מכאן ועד הפיכתו לסמן בולט של ליברליות, כגון בהסכמה לתת לרפורמים להתפלל סמוך לכותל כרצונם, היחס ללהט"ב, פסקים מרחיקי לכת ששונים מאוד מצורת פסיקתו בעבר, ועוד, המרחק רב, רב מדי.

אני מציע לקורא לא ללכת שולל אחר הסברים פתלתלים שינסו לרבע את המעגל ולהסביר למה אין פה כל שינוי בדעותיו. גם משיחות עם כמה מתלמידיו ומתושבי הר ברכה, עולה כי זה אכן "לא הרב מלמד שהכרנו". ולכן עולה השאלה המתבקשת – מה קרה לרב מלמד? איפה הטעות? במה שחשב בעבר, או במה שהוא חושב היום?

עוד באותו נושא

הרב חיים שטיינר על סערת הרב מלמד: "זה אסור"


44

מה קרה שפתאום הרב אליעזר גילה את האור? ומה גרם לשאר הרבנים לא לגלות את האור, ולהישאר בחושך? ואם כל כך הרבה שנים הרב מלמד היה חשוך, אז למה שנסמוך עליו כיום? ואולי עוד כמה שנים הוא יגלה אור חדש, או שמא יחזור לחושך הקודם? אז אולי פשוט נחכה שיחליט סופית ורק אז נשמע את דעתו? כי אמנם זכותו של אדם לעבור בינו לבין עצמו שינויים ותופעות מרחיקי לכת, אבל אין שום הצדקה לכך שתהליכים כאלה ישפיעו על כלל הציבור.

לאור זאת עלינו לקרוא לרב אליעזר מלמד להכריז על תקופת צינון בה יפסיק לפרסם לציבור הדרכות ופסקים, ושבמהלכה הוא יחליט על דרכו באופן סופי. במידה שהיא תישאר כפי שהיא היום, הרי שעליו לנהוג בהגינות, ולהדגיש לציבור את ההבדלים בין דרכו הנוכחית לדרכו בעבר, וכי דעתו נוגדת את רוח בתי המדרש בהם גדל, ואת דרכם של רבותיו, ושל רוב ככל רבני הציבור הדתי לאומי.

=======

הרב מתניה אריאל הוא ראש הישיבה הקטנה 'דרך חיים' בשעלבים (כעת בשבתון)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
264 תגובות - 147 דיונים מיין לפי
1
נושא למחשבה
דוד | 02-08-2021 11:58
לכו תשאלו את דודו סעדה מנכל בשבע מדוע הוא החליט ליזום מפגשים בין הרב מלמד ובין בני לאו, מדוע אנשי בשבע נפגשים בקביעות עם המכון הישראלי לדמוקרטיה, וכו'...
אליעזר מלמד+ 2 המלים, בגימטריה 'וייזתא'
אליעזר מלמד=וייזתא | 03-08-2021 22:16
אכן מלמד מתנהג כמו וייזתא
שנאת יהודים?!
דניאל בגוב העריות | 03-08-2021 19:19
מי הם שונאי היהודים הגדולים ביותר? החרדלים. הם שונאים רפורמים, אורתודוקסים וחילונים. שהם הרוב המכריע של עם ישראל. החרדלים גם בטוחים שהם יביאו את הגאולה. יש סיכוי לא רע שזה נכון, אבל בתור השה לעולה...
מלמד דומה לשפינוזה, שבתי צבי. וגרוע מהם
מַלְמַד הַבָּקָר | 03-08-2021 7:51
גם יש''ו התחיל כך? וַיַּךְ אֶת פְּלִשְׁתִּים שֵׁשׁ מֵאוֹת אִישׁ בְּמַלְמַד הַבָּקָר
מלמד ינק מגוייה לכן קיבל עתה טומטום הנפש
מלמד ינק מגוייה לכן | 02-08-2021 22:58
מלמד ינק מגוייה לכן קיבל עתה טומטום הנפש
מלמד ינק מגוייה לכן קיבל עתה טומטום הנפש
מלמד מטומטם | 02-08-2021 22:52
כמבואר בשו''ע יורה דעה סימן ם''א: חלב מצרית כחלב ישראלית וממ לא יניקו תתינוק מן המצרית אם אפשר בישראלית דחלב עובדת כוכבים מטמטם הלב ומוליד לו טבע רע. וכן לא תאכל המינקת אפי' ישראליתת דברים האסורים.וכן התינוק בעצמו כי כל זה מזיק לו בזקנותו''
משפחת מלמד= הון שררה וכבוד
שלומי רוזנטל | 02-08-2021 15:29
אם מחר הוא יוכל להמנף את הכבוד שלו עם יתמוך בערבים גם בהם הוא יתמוך
תלמיד חכם מכבד את מעמדו...
יהודי ממארץ ישראל | 02-08-2021 14:34
יודע בוודאי הרב מלמד את דברי השך שאסור לפרסם פסק דין 'התמוה לרבים'. מעשיו בעת האחרונה בהחלט עונים על ההגדרה 'תמוהים לרבים'.
עפרא לפומך....
פשוט גועל | 02-08-2021 13:53
עפרא לפומך. כמה שקר בתגובה אחת. הרב שמואל אליהו במפורש אחרי הפרשייה של הרפורמים למרות שחלק על הרב אליעזר מלמד הוא טען שהוא תלמיד חכם ויש לכבדו. ועדיין לא מפיו אנו חיים ואולי צריך להיות בור כדי לחשוב שהרב מלמד הוא עם הארץ.
ואיפה אדוני מכיר...
. | 02-08-2021 13:31
ואיפה אדוני מכיר את הדיל?
דיל ערוץ 7 עם בנט שימונה לרב הראשי לישראל
מרדכי | 02-08-2021 13:21
אף אחד ואף רב חרדלי תופס ברב אליעזר מלמד כפוסר פרטי או פוסק הלכה ציבורי. סתם עם הארץ שלמד לבד ללא רבנים וחושב שיכול ללמד הלכה גם לרבנים הראשיים כשהוא מבקר אותם חזיתית. למעשה קיים דיל בין ערוץ 7 , הרז זלמן מלמד אביו של הרב אליעזר מלמד, שאם ערוץ 7 לא תתקוף את בנט ואת ממשלתו אז הרב אליעזר מלמד ימונה לרב הראשי לישראל וכאשר הוא יצטרך להראות שהוא יותר שייך לזרם של רבני צוהר מאשר רבנים חרדליים או חרדיים רציניים בתורה. המטרה למנותו כרב ראשי ולכן הר אליעזר מעווט הלכה ומסורות בכדי לקבל את הג'וב. בעקבות הדיל המתרקם והידוע, הרב סתיו כבר אינו מחפש להתמנות לרב הראשי לישראל ולכן מציג המועמדות שלו לתפקיד רב הראשי לתל אביב. איילת שקד בקשר רציף עם הרב זלמן מלמד ואת אשתו שולמית מאז הקמת הממשלה. לתפקיד הראשון לציון הספרדי ככל הנראה ימונה הרב אמסלם התומך בגיור סיטונאי של כל מי שאביו יהודי. הוא המועמד של ליברמן כאשר הרב אליעזר יהיה המועמד של בנט לגבי הרב האשכנזי. רוב הרבנים החרדליים בציונות הדתית יחד עם רבנים חרדים ליטאים וחסידיים יחרימו את הרב אליעזר מלמד כרה הראשי ולא יכירו בו.
זה לא רק הרב הראשי,
תראו מה קורה בית אל | 02-08-2021 12:43
..
לא לחינם...
מני | 02-08-2021 12:38
לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב כי הוא רוצה להיות רב ראשי
הרב מלמד אוהב יהודים,בניגוד לרבנים החרד"לים
חנן | 02-08-2021 12:25
איך הוא מעז ? הוא לא יודע שכל מי שאינו חרדי/חרדלי איננו בכלל ישראל ?
2
אני מתנגד לדרכו ופסיקותיו, אך זו זכותו
קוגי | 02-08-2021 12:01
פעם שאלו את הגרמ פיינשטיין שאלה והוא ענה באופן מסויים הסותר תשובה אחרת שלו ושאלו אותו אם למחוק את התשובה הקודמת, הוא ענה ששתיהן תורה. אז גם אם הכותב הנל צודק (לענד לא, אבל ביקש שלא נרבע וכו...) הרי שכל עוד מדובר על תלמיד חכם שתי הדרכים הינן תורה וחו שתלמיד חכם שמרביץ כל כך הרבה תורה ברבים יצא לתקופת צינון, מי שסבור אחרת (ביניהם אני) יש רבנים אחרים ולא חייבים לשתות מפיו אך גם לא לסתום את פיו
הרב מלמד אמיץ באמת שלו. יישר כוח גדול על
חד | 02-08-2021 22:55
בירור הניצוצות המדהים שהוא עושה.
זה לסמוך...
פם | 02-08-2021 12:31
זה לסמוך על דבר תורה לשולחן שבת, כשהדבר נוגע למעשה.... יתכן שיש משהו בדברי הכותב, ולא פותרים את זה בגם זה תורה. אם השינוי אכן משמעותי ומהותי ויש סתירות ברורות בגישה- ראוי על כל פנים לעדכן את הציבור מה קרה.
3
לחיזוק הטענה, שימו...
עמיצור שראל | 02-08-2021 12:11
לחיזוק הטענה, שימו לב שהרב מלמד חתום על חיזוק לרבנות הראשית שלא למסור כלום מכותל קדשנו לרפורמים! משנת תשעו
אתה יכול לשלוח הפניה למכתב?
כתובת ואתר | 03-08-2021 23:20
אפשר?
אבל הוא לא שינה דעתו. הוא מתייחס למה שכבר נית
חיים | 02-08-2021 22:14
ניתן להם !!! עזרת ישראל ואומר לקבל 5 מיליון יהודים בכבוד. גם להם חייבים באהבת ישראל.
הלוו?! קראת את מה שהוא כתב ונימק? הוא הסביר
שכל ישר | 02-08-2021 21:33
הכל. בלי לדעת כלום אתה מתפלא, נמאס
איפה זה?
נד"ב | 02-08-2021 15:23
שלח מקור, אא להגיד סתם. צריך לבדוק מולו.
וואו
אני | 02-08-2021 13:34
חבל מאוד שלא מפרסמים את זה
4
תשובה פשוטה
יהודי פשוט | 02-08-2021 12:19
עוד שבוע נקרא פרשת שופטים ומבואר בתחילתה איך יכולה להשתנות דעת החכמים להזכירכם יש עוד כמה שנים בחירות לתפקיד חשוב בעולם הרבני וזוהי בדיוק התקופה לשנות דעה
5
כדאי לקרוא תגובה 1
יש דברים בגו | 02-08-2021 12:20
לכך יש להוסיף שעוד שנתיים יש בחירות לרב ראשי וערוץ 7 תומך (כבר שנים) בבנט הליבראל ולא חוזר בו לאור החודשים האחרונים...
כמה גיבורי מקלדת יש כאן
עמי | 05-08-2021 18:04
עפרא לפומך כשאתה מדבר על תלמידי חכמים..
שקר וכזב
לא תלמידה | 02-08-2021 18:30
הרב מלמד לא מעוניין להיות רב ראשי. הוא גם מעולם לא אמר באיזו מפלגה לבחור. ואדרבה... בישוב הר ברכה מעודדים לבחור בליכוד.
שחתנו קיבל את תפקיד מנכ"ל מ.מ בית אל..
ולהוסיף | 02-08-2021 13:03
...
6
מישהו הזיז לכותב את הגבינה שלו
יעקב דינור | 02-08-2021 12:23
והכותב נחרד. אוי ואבוי - הרב לא חושב כמוני - הוא נעשה רפורמי, שיוריד את הכיפה. זה בטח יכתב במאמר הבא...
לשולמית
עמדין | 02-08-2021 15:34
אינני יודע אם יעקב הוא חנן מתגובה 1 אבל אני יודע ששניהם הם חתיכה נעשית נבלה
ליעקב
עמדין | 02-08-2021 15:22
גם טבילה בנהר דינור לא תשנה את דעתך,רשעים אפילו על פתחו של גהינום אינם עושים תשובה
יעקב הוא חנן מתגובה -1
שולמית | 02-08-2021 12:52
...
7
כל מי שלא מחמיר תמיד הוא רפורמי
לרב מתניה אריאל | 02-08-2021 12:24
ויש לנדות אותו ולהוציא עליו דין רודף הרב מלמד פשוט מתחיל להבין שהשתגעתם לגמרי והמצאתם דת חדשה דת המחמירים . המחמירים תבוא עליהם מארה שגורמים להרחקת יהודים מיהדותם ומביאים במקום ברכה קללה נוראה . הרב מלמד אל תתרייא מן המחמירים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס
פניני הלכה
משה | 05-08-2021 16:21
מי שממציא הלכות כנגד השולחן ערוך וכדת משה ישראל לא נחשב כאדם שלא מחמיר אלא ככופר ואפיקורס
חומרה?
עמדין | 02-08-2021 15:25
איסור משכב זכר זה חומרה? המציאו את איסור זה בבריסק?מה הגותו של הרב קוק עוללה לכם
כל מה שלא בא לך הופך לחומרה
יו | 02-08-2021 13:42
והרבניים לקיצוניים ואז אתה פטור מהתמודדות הלכתית ומחשבתית. חיים קלים - ובזויים
8
יש אמרה שאומרת...
גל | 02-08-2021 12:30
יש אמרה שאומרת תלמידי חכמים ככל שמזקינים דעתם מתווספת עליהם, בכל אופן לא יודע איך זה עובד על הרב מלמד....
מה שבטוח שאצלך זה הפוךך
יאיר | 05-08-2021 18:06
שוטה היית ושוטה נשארת
למה חתנו קיבל את תפקיד מנכ"ל מ.מ בית אל
גם לא ברור | 02-08-2021 13:04
...
9
בושה וחרפה
אהרון | 02-08-2021 12:41
שימו לב לאן הגיע הפילוג בקרב הציונות הדתית, שהרב אליעזר מלמד יכריז על תקופת צינון? מי שלא מתאים לו שלא ילמד מספריו, שלא יעשה טובות לאף אחד, שלא יחליט אבל לאחרים אם ראוי ללמוד מהרב אליעזר מלמד או לא.
קדימה, תן...
שילה | 02-08-2021 14:56
קדימה, תן מקור בו הרב מלמד כתב בעבר לא להפגש עם רפורמים
כל אחד...
אורי | 02-08-2021 13:12
כל אחד יכול ללמוד ממי שהוא רוצה. רק יש פה ענין ציבורי. אם הרב עם השפעה ציבורית גדולה משנה את הקיוון העיקרוני ומתכחש לדעתיו בעבר, חובה עליו לטובת הציבור להודיע את זה ולומר טעיתי ואז שכל אחד יבחר.
למה החתן שלו קיבל את תפקיד מנכ"ל מ.מ בית אל
דעת תורה | 02-08-2021 12:59
???
10
מי אתה?????
אחד שמזהיר | 02-08-2021 12:45
הוי מתאבק בעפר רגליהם שכל דבריהם כגחלי אש.... אתה נורמלי? אתה אומר לאחד מגדולי ישראל שלא יגיד את דעתו דעת תורה?? רגע זה לא הרב מתניה אריאל שאני מכיר, אני מכיר אותו כמי שיודע שהמבזה תלמיד חכמים הוא אפיקורס, ומכבד רבים, אך איך זה שפה הוא מבזה תלמיד חכמים? אני מציע שתהיה סגור על עצמך סופית לפני שאתה פותח את הפה שלך.
גדולי ישראל
חיים | 05-08-2021 16:25
לא כל מי שכותב ספר הופך להיות מגדולי ישראל, אפילו בתורה שמלמד יודע לא מתחיל להגיע לאבק רגליהם של גדולי הדורות הרב אלישיב הרב שטיינמן הרב קנייבסקי ועוד כל גדולי ישראל....
הרב מלמד כבר נהיה "אחד מגדולי ישראל"? ממתי?
מה? | 03-08-2021 6:59
הרב מתניה אריאל הוא תח לא פחות מהרב מלמד, וירא שמים כנראה יותר ממנו.
לאחד שמזהיר מאחד שנזהר
עמדין | 02-08-2021 15:37
לתמוך במשכב זכר זו דעת תורה?רב שמתחבר לרפורמים יותר גרוע מרב שמתנצר
למה החתן שלו קיבל את תפקיד מנכ"ל מ.מ. בית אל?
מה עובר עליו? | 02-08-2021 12:58
???
11
למה לא לשאול...
7539 | 02-08-2021 12:54
למה לא לשאול אותו?
12
הידעת? אם אדם...
יהושע פינפיין | 02-08-2021 12:54
הידעת? אם אדם פוסק שאוסר לשמוע שירת נשים, הדבר הלוגי היחיד הוא שהוא יסבור שרפורמים הינם מינים! נשמע כמו תוכן מבזוקה יותר מאשר מאמר...
אבל מנין...
איתן | 02-08-2021 14:37
אבל מנין לרב מתניה שלרב מלמד הייתה תפיסת עולם שונה ביחס לרפורמים?
הוא עדיין...
בני | 02-08-2021 14:12
הוא עדיין חושב שהרפורמים מינים אבל גם עליהם חל ואהבת לרעך כמוך. ויש מצווה לקרב אותם כמו שיש מצווה לקרב חילוני מתל אביב.
נו באמת...איזו...
יהודה | 02-08-2021 13:22
נו באמת...איזו דמגוגיה. הרב מתניה כותב שהייתה לרב מלמד ת פ י ס ת ע ו ל ם(!!!) מסוג מסויים ונראה שהיא השתנתה.
13
למה החתן שלו קיבל את תפקיד מנכ"ל מ.מ. בית אל?
מה עובר עליו? | 02-08-2021 13:02
???
נראה שאתה ממורמר וכנראה גם לא מוכשר!
אברהם | 02-08-2021 13:48
ובגלל זה לא קיבלת את התפקיד ,יש משרה של שומר בבית ספר בבית אל לשמור לך?
14
הרב הכותב הלא...
ארי בלז | 02-08-2021 13:05
הרב הכותב הלא מוכר, הוא באמת ראש ישיבה קטנה, וראוי שיזהר בכבוד תלמידי חכמים
לא משנה
עמדין | 02-08-2021 15:39
לא משנה התפקיד אין חכמה ואין עצה ואין תבונה נגד ה הרב מלמד בחר ללכת נגד ה אין לדאוג לכבודו גם אם הוא המשיח בכבודו ובעצמו
15
פשש איזה ביזיון....
חכמולוג | 02-08-2021 13:09
פשש איזה ביזיון. לא יודע מי זה הרב החטיאר הזה שמעז לצנן את הרב מלמד, אבל של נעליך מעל רגליך. אז הוא לא חושב כמוך. אז הוא שינה את דעותיו. אז הוא התפקח. אז הוא התחיל להבין שהעולם מורכב ואין שחור ולבן. אז מה??? אז הוא כופר אפיקורוס פורק כל עול? איפה הפלורליזם הדתי שחונכנו עליו? זכותך לסבור אחרת, אבל אלו ואלו דברי אלוהים חיים! הוא קצת לא עובר לך חלק בגרון אז אתה שובר את הכלים ומנדה אותו? אני באמת לא מבין את הציבור החרדלי הקיצוני. הגיע הזמן לבדק בית רציני מאוד אצליכם
16
מה עובר עליך?!
ארץ | 02-08-2021 13:11
לא יאומן. מדברים על לייטיות וכותבים מאמר ששופט תח כאילו הוא חבר, ובפומבי כמשפט שדה. טלו קורה מבין עיניכם! מוחה על ביזוי תח. בעקבתא דמשיחא חוצפא ישגא
יש הרבה זלזול....
מאיר | 02-08-2021 15:34
יש הרבה זלזול. בעצם האמירה שהרב מלמד יחליט מה הוא רוצה ועד אז יהיה בשקט - יש זלזול רב. אגב, אני לא זוכר כמה פסקי הלכה לספרי הלכה שכל כל התקבלו בציבור, הוציא בעל מאמר הדעה.
1.לא היה...
יהודה | 02-08-2021 13:20
1.לא היה במאמר שום ביזוי! 2.הרב מתניה הוא בערך בגילו של הרב מלמד!
17
מה שקרה לרב,...
אתה אמיץ ששומר על ההערכה שמתחילה להיאבד מהדתלים והסרוגים | 02-08-2021 13:13
מה שקרה לרב, זה הליטוף מהתקשרות הליטוף סימא את עיניו והרצון לקבל תו תקן מהשמאל, בדיוק כמו ימינה והמצביעים שנשארו לה. הוא רוצה להיות באור הזרקורים ובתודעה, ייתכן גם רב ראשי או משפיע בענייני דת מטעם מתן כהנא, אוי הכבוד…
18
מחזק את הרב...
יהודה | 02-08-2021 13:17
מחזק את הרב מתניה אריאל! אשרינו שיש לנו רבנים שלא מפחדים לומר את האמת! יישר כח כבוד הרב.
כמה שנאה בשם הדת.
מתינות | 04-08-2021 8:23
עצוב לי. תודה הרב מלמד על האומץ והחופש להיות מי שאתה. בנעם ושלום. וסתם להשראה- סמוך לפטירתו אמר רבי זוּשָא מאַניפּוֹלי: בעולם הבא לא ישאלוני: 'מדוע לא היית משה רבנו?' אלא ישאלו – 'מדוע לא היית זושא?'
19
יישר כוח, הלוואי והיה אפשר לפרסם את זה בערוץ
יחיאל | 02-08-2021 13:22
שבע,
הוא ניסה
משה | 02-08-2021 15:26
אומרים שהוא ניסה ולא קיבלו...
20
מאמר לגופו של האיש ולא לגופו של עניין
נחמיאל | 02-08-2021 13:23
אין לי מושג מי אתה הרב מתניה אריאל, אבל בשונה ממך אותנו לימדו להתמודד עם הטענה והדעה ולא עם האיש. הרב מלמד פירט את דעתו בצורה ברורה מנומקת למה אפשר לתת להם מקום מסויים בלי שיש סתירה עם העובדה שהיהדות האורתודוקסית לא מקבלת את דעתם / תורתם. הרב מלמד שהקים ישוב פורח ועומד בראש ישיבה מפוארת יכול לקבל ביקורת אבל שתהיה עניינית.
ממש ענייני......
פלוני | 02-08-2021 19:33
ממש ענייני... כל מי שלא מסכים איתך הוא מתנצר
לנחמיאל
עמדין | 02-08-2021 15:42
אם הרב מתנצר צריך לנהל איתו ויכוח לגופו של ענין או להוציא אותו מכלל ישראל ?אם שופטים מענישים איש האם זה דיון לגופו של ענין או לגופו של איש ?במקום להטיף על גופו של ענין ,תתחיל לדבר לענין
21
ויהי בימי שפוט...
אני | 02-08-2021 13:25
ויהי בימי שפוט השופטים - חזל אומרים: דור ששופט את שופטיו. נראה שהציבור הדל מתחיל להידמות לחרדי שבו רב שמשמיע דעה שאינה מקובלת על כל עסקן ממוצע, מוקע ומוסר ממנו תואר רב ..
טעות
יוסי | 04-04-2022 23:37
א. עי' בדברי רשי על המקום שבו חזל מביאים זאת - בבא בתרא טו, א - ותראה שהחסרון שם היה בשופטים, לא בקהל. והרי לשונו: שהיו השופטין עצמן מקולקלים והיה פתחון פה לנשפט להוכיח את מוכיחו. עד כאן פירוש רשי, וכן תוספות אינם חולקים עליו, יעויין שם. אכ הפתגם שציטטת אינו משרת אלא את החולקים עליך... ב. כתוספת לכך, יש לציין שמי שאינו יודע מה הוא שח בענייני תורה והלכה - ראוי שלא לשפוט. לא את השופטים, תלמידי החכמים, ולא את הנשפטים. חן חן.
22
אד הומינם זה לחלשים.
אלי | 02-08-2021 13:28
תן טענה שמתייחסת לנימוקים שהוא נתן למהלכים שלו
23
מה קרה לרב מתניה אריאל?
ישראל ק | 02-08-2021 13:38
כלום , וגם לרב מלמד לא קרה כלום
24
א. כדברי המשל...
עמי | 02-08-2021 13:52
א. כדברי המשל הידוע רק חמורים לא משנים את דעתם. ב. היהדות גם דינמית, הוספת שולחן ערוך שינתה את היהדות לחלוטין, וגם אז מן הסתם היו רבנים שלא הבינו את השינויים החלים בעולם. ג. מערך הכשרות בארץ רקוב ומושחת ואין על זה עוררין. בעולם אין מערך 2000 שנה בגולה הכל עבד הרבה יותר טוב אז מה הבעיה. ניתן לציין שכבר היו יש גופים פרטיים כמו בדצ אז מה הם פחות טובים
25
דיל בין ערוץ 7 ובנט
מרדכי | 02-08-2021 13:54
אף אחד ואף רב חרדלי תופס ברב אליעזר מלמד כפוסר פרטי או פוסק הלכה ציבורי. סתם עם הארץ שלמד לבד ללא רבנים וחושב שיכול ללמד הלכה גם לרבנים הראשיים כשהוא מבקר אותם חזיתית. למעשה קיים דיל בין ערוץ 7 , הרז זלמן מלמד אביו של הרב אליעזר מלמד, שאם ערוץ 7 לא תתקוף את בנט ואת ממשלתו אז הרב אליעזר מלמד ימונה לרב הראשי לישראל וכאשר הוא יצטרך להראות שהוא יותר שייך לזרם של רבני צוהר מאשר רבנים חרדליים או חרדיים רציניים בתורה. המטרה למנותו כרב ראשי ולכן הר אליעזר מעווט הלכה ומסורות בכדי לקבל את הג'וב. בעקבות הדיל המתרקם והידוע, הרב סתיו כבר אינו מחפש להתמנות לרב הראשי לישראל ולכן מציג המועמדות שלו לתפקיד רב הראשי לתל אביב. איילת שקד בקשר רציף עם הרב זלמן מלמד ואת אשתו שולמית מאז הקמת הממשלה. לתפקיד הראשון לציון הספרדי ככל הנראה ימונה הרב אמסלם התומך בגיור סיטונאי של כל מי שאביו יהודי. הוא המועמד של ליברמן כאשר הרב אליעזר יהיה המועמד של בנט לגבי הרב האשכנזי. רוב הרבנים החרדליים בציונות הדתית יחד עם רבנים חרדים ליטאים וחסידיים יחרימו את הרב אליעזר מלמד כרה הראשי ולא יכירו בו.
פששש טיעון...
אסף | 02-08-2021 18:16
פששש טיעון עמוק...
אתה חתיכת...
מאיר | 02-08-2021 15:31
אתה חתיכת דפוק
26
לפי הכותב זה ככה:
הבנתי נכון? | 02-08-2021 13:56
אם הרב תומך בדעות חרדליות בנושאים כמו הפרדה בתנועות נוער ושירת נשים. הוא צריך לתמוך בדעות חרדליות בנושאים כמו מונופול הכשרות והרפורמים. מה זה משנה דעה עצמאית, העיקר לתפוס צד במריבה בין שתי הקצוות במגזר הסרוג או שאתה תומך בהכל או שאתה מתנגד להכל. הכל שחור או לבן.
27
אז כבוד תלמידי...
שירה | 02-08-2021 13:57
אז כבוד תלמידי חכמים הוא עד לרגע שהם אומרים משהו שלא מוצא חן בעינינו. תמיד טוב ללמוד דברים חדשים.
לשירה
עמדין | 03-08-2021 1:36
כאחת שמבינה בשירה את יודעת שכבודם של זמרים הוא עד הרגע שמתחילים לזייף,אותו דבר בדיוק בתלמידי חכמים תמיכה ברפורמים ובתנועות הלהטב הוא זיוף יותר מדאי גדול ,את כנראה יודעת שהתורה נקראת שירה גם כן,את המצווה לכתוב ספר תורה לומדים מהפסוק ,ועתה כתבו לכם את השירה הזאת,בשניהם אסור לזייף
28
יהי רצון שיצטרפו...
ישראל | 02-08-2021 13:57
יהי רצון שיצטרפו לתמיהותיך רבנים גדולים ומשמעותיים בציבור. אנו הקטנים והתמהים מנועים מלהביע דעה מפאת כבוד תלמידי חכמים. אבל אם רועינו לא יעשו זאת, מי יעשה זאת???
29
דבריו של הרב...
אפרים | 02-08-2021 14:08
דבריו של הרב מתניה מדויקים ונכונים. לצערנו נתקיים ברב מלמד מהפך קיצוני והיו דברים מעין אלה בהיסטוריה היהודית ( אל תאמין בעצמך עד יום מותך)
30
כמה קשקושים. כמעט...
בני | 02-08-2021 14:11
כמה קשקושים. כמעט כל מה שהוא פסק, פסק גם הרב עובדיה אבל נגדו אי אפשר לצאת... כן הוא עדיין בעד הפרדה ותומך בתנועת אריאל שום דבר לא השתנה. לגבי הפורמים הוא מציע שלא לומר על 5 מיליון יהודי ארהב 6 מיליון כבר איבדנו בשואה. לגבי רפורמת הכשרת. כלנו צריכם להסכים אחרי שכולם יודעים שהרבנים שחתומים על התעודות לא אוכלים במסעדות האלה. ובכלל החרדים שולטים ברבנות הראשית רק כדי שתהיה פרנוסה לכל הציבור שלהם....אז קצת התעוררות לא מזיקה...
עונג אמתי
יוסי אראל | 04-08-2021 11:57
עונג אמתי להכיר את פסקיו של הרב מלמד שתורת חסד על לשונו. אהבת שלום בין אדם לחברו. חטאו היחיד שאינו נצמד לפנים החמורים של ישיבות הקו. לך בדרכך זו והושעת את ישראל
אתה טועה - תלמד שוב את דברי הרב עובדיה
לזלמן | 02-08-2021 22:17
כוח דהיתרה עדיף כך הוא פסק כמעט בכל הסוגיות . פה ושם הרב מלמד פוסק אחרת וגם דבריו מבוססים על מקורות - אתה תמיד יכול לחלוק - העיקר שתנמק כמקובל בהלכה כפי שהרב מלמד עושה.
הרב עובדיה...
זלמן | 02-08-2021 14:35
הרב עובדיה לא פסק את מה שהרב מלמד פסק. לא בנושא הלכות אישות למי שיודע במה מדובר, לא בנושא בליעת כלים, ובעוד הרבה דברים, אז נא לא לשכתב את ההיסטוריה.
31
איך אתה מעז...
בור | 02-08-2021 14:12
איך אתה מעז לכתוב פוסט כל כך רע. מוציא שם רע שכמוך!!!! האם שמעת את כל הדברים של הרס מלמד בנושא או שמעת ציטוט מדבריו ומיד קפצת ושלחת ארס ורוע !!! הפאנטיות שלך על הדת מעבירה אותך על דעתך ,ככה שאתה לא מצליח לפתוח את הראש והאזניים ללמוד ולהבין.
פאנטיות
שמעון | 05-08-2021 16:35
צריך להבין מי הפאנט ומי בדרך האמצע, פאנט משמעותו קיצוני. מי שממציא דת חדשה שלא נשמעת לשולחן ערוך אלא כותבת שולחן ערוך המתאים לדורנו יכול גם לכתוב תורה שבכתב חדשה ובמקום משה רבנו יעמוד אליעזר רבנו ויכול בהמשך לכתוב שהקבה לא מתגלה בעולמנו אלא כל אחד יעשה כרצונו והחיוב היחיד הוא אהבת הסביבה כדי שנחיה בשלום ועדיפות האהבה קודם כל לגויים אחר כך לחייבי מיתות ביד ולשנוא את מי שנשאר עדיין בתורה האמיתית ואהבה הכי גדולה המכונה בשקר הגדול אהבת ישראל לאהוב את מי שבכל הדרך המצויינת לעיל אלו הרפורמים...
32
מציע שתיקח אתה...
אורון ברדה | 02-08-2021 14:20
מציע שתיקח אתה פוס משחק מלהגיב על רבנו בריש גלי.דבר איתו בינו לבינך טרם אתה כותב עליו כך
33
מילים מיותרות, כדאי לוותר על הקריאה
תלמיד של הרב מלמד | 02-08-2021 14:22
הרב מלמד הוא תלמיד חכם גדול, הביקורת כאן היא ביקורת בזויה. כיוון שהיא טומנת בחובה ביזוי כבוד חכמים.
34
תת רמה. לא כתבת...
אוריה | 02-08-2021 14:26
תת רמה. לא כתבת שום דבר בעל ערך. לא טענת שום טענה. סתם כתבת שהוא החליף את דעתו בלי ראיה אחת.
בדיוק!
ניר | 02-08-2021 14:50
צהובון. הרווחת את הקליקים שלך..
35
פורסם שיש פנייה...
לידיעת מוביל רפורמת הכשרות מתן כהנא | 02-08-2021 14:29
פורסם שיש פנייה לרמטכל שיאפשר אכילת מזון לחיילי צהל שלא שומרים על אכילת כשר. המתירנות הזו יש לה מחיר והיא מהווה פרצה לגנב . לידיעתך, מתן כהנא ולתומכיו
גם הרב...
נתנאל | 02-08-2021 15:00
גם הרב שרקי מסכים עם זה לאפשר לחיילים שלא מקפידים על כשרות לפסח לאכול חמץ בצבא
36
מה עובר עליו? גל השמצות מכוערות
אפרים | 02-08-2021 14:35
הוא נאמן להלכה ולא מוכן להיכנע לגל ההשמצות של כנופיית המחרימים שמשתלחת בו. כך כתב בעצמו שיש בדבר משום איסור 'לא תגורו' למה לא יעסוק כבוד הרב אריאל (הבן/הנכד) בחינוך והפצת תורה במקום להפוך לטוקבקיסט? (מודעות עצמית זה חשוב)
הרב אריאל
אנונימי | 02-08-2021 18:24
הרב אריאל מתעסק רבות בחינוך ובהפצת תורה בכל רגע ורגע מיומו, לידיעתך הוא הקים ישיבה אחת ועומד בראשה ובשבוע הבא תפתח ישיבה נוספת שהוא מקים ושתי ישיבות אלו הם ישיבות קטנות שכל מטרתן היא ללמוד תורה ולהפיצה בדור.
37
המשך הפגיעה האישית בכל מי שאינו בקו
אפרים | 02-08-2021 14:38
אני מציע לכל העתונים הדתיים לאומיים להפסיק לפרסם פגיעות אישיות בכל אדם, קל וחומר במנהיגי ציבור וברבנים. מי שפוגע אישית הרבים, מבזה ומלבין פני חברו, עובר על רשימה גדולה מאוד של איסורים לפי שמירת הלשון. מי שקורא דברים אלה, לא עובר על הרבה פחות אסורים. אני קורא עתון דתי כי אני מצפה לא למצוא בו דברים שאסור על פי ההלכה לקרא. לכן אני לא רוצה לראות כתבות כאלה
38
אצל האשכנזים המציאו...
ערב רב | 02-08-2021 14:45
אצל האשכנזים המציאו את הרפורמים לא אתפלא אם מלמד בדרך לשם הכתוב וגם ערב רב עלה איתם הרפורמים זרם בנצרות אין להם קשר עם היהדות
39
אני מציע שתדון...
רונן | 02-08-2021 14:54
אני מציע שתדון עם הרב במגרש הרבני ולא בפלטפורמת התקשורת. או אולי כדאי שתישאר בשבתון...
40
הרב מתניה אריאל...
דוד משה | 02-08-2021 14:56
הרב מתניה אריאל צודק ב100%. מי שעוקב אחרי מלמד בשנים האחרונות שם לב לתהליך רפורמיזציה שהוא עובר. כדאי שקהל שומעיו מהעבר ידע את האמת
41
אנחנו הרבה פעמים...
נתנאל | 02-08-2021 14:58
אנחנו הרבה פעמים רוצים לראות את הדברים בשחור ולבן אבל לשמחתינו המציאות ברוב המקרים היא בתחום האפור ולכן יכול להיות שרב יקל בדבר מסויים ויחמיר בדבר אחר וזה עדיין אותו רב. זה לא שהסיבה השתנתה אלא הסיבה נשארה אותו דבר אך בגלל זה ההלכה השתנתה לדוגמא האם מצילים גוי בשבת? שפעם זה היה אסור והיום מותר.
42
או שאפשר פשוט...
נתנאל | 02-08-2021 14:59
או שאפשר פשוט להתמודד עם הטענות ולא לשלוח את הרב מלמד לצינון או כל דבר אחר
43
חברי מערכת עיתון...
איתי פרידמן | 02-08-2021 15:02
חברי מערכת עיתון סרוגים - אל תדמו בנפשכם שידיכם לא שפכו את הדם הזה. בנתינת במה למאמרי רשע וטמטום כמאמר זה - אתם שותפים בפועל במעשה, לא פחות. באשר לכותב המאמר, שהוא ככל הנראה גדול הדור אם הוא מרשה לעצמו להתבטא בפטרוניות כזו כלפי הרב מלמד - אני מרחם עליך, אבל בעיקר על עם ישראל שמגיע לו רבנים ראויים יותר
44
החלטתי להצניע את ספריו האחרונים
אריק | 02-08-2021 15:05
משהו מעוות בפסקים הלכות כשרות טהרת המשפחה . גם אני מוסמך לרב עיר ומתוך הלימוד וברור עם תלמידי חכמים אין זו בקיאות הוראה . הבן שלי החליט לא ללכת לישיבת בית אל אלא מישיבה אחרת וכך ראה שגם אביו (רב שהחזקתי ממנו רבות )נטה מדרך הישר
45
הסתירה בין דעות עבר להווה לא מצריכה הסבר כי
ר | 02-08-2021 15:07
שינוי זה תהליך רגיל לגמרי בדיוק כמו שחוסר שינוי בעמדה זה דבר רגיל לחלוטין. לא מצריך קריאה להימנעות מדיבור. מי שלא מסכים עם דעה לא מקשיב או לא מקבל אותה גם ככה.
תהליך טבעי לגמרי
עמדין | 03-08-2021 1:17
אתה צורק תהליך טבעי לגמרי,גם בנט אתמול היה בימין הקיצוני והיום בשמאל הקיצוני[רק חבל שהוא לא טרח להודיע לבןחרים]בעצם יש שם לתהליך הטבעי ,אינטרסים ואינטרסים
46
אם יש ציבור...
אלעד | 02-08-2021 15:12
אם יש ציבור שמעוניין ללמוד, לשמוע ולקבל את דבריו של הרב אליעזר מלמד, מי אתה שתקרא לרב אליעזר מלמד להפסיק לפרסם לציבור את הדרכותיו ופסיקותיו? תפרסם אתה את דעתך שלך, והציבור, שעיניו בראשו, יבחר מי רבו, אתה או הרב אליעזר מלמד.
47
מותר לרב מתניה...
משה | 02-08-2021 15:13
מותר לרב מתניה אריאל לחלוק על הרב מלמד. בכל הדורות היו וויכוחים חריפים בין רבנים ואף אחד לא טען על ביזוי תלמידי חכמים. הרב מתניה מספיק גדול בתורה ובשנים שהוא יכול להביע את דעתו. וחוץ מזה שהרב מתניה מיצג דעה של רבנים גדולים מאד שדיברו אפילו יותר חריף.
48
התשובה מאד פשוטה הרב...
מנחם | 02-08-2021 15:15
התשובה מאד פשוטה הרב מלמד רוצה להיבחר להיות הרב הראשי והוא מבין שכדי לעשות זאת הוא חייב להיות יותר ליברל כדי להרוויח את תמיכת צהר והשמאל ומפלגת ימינה
שקר. ...
אלי | 03-08-2021 1:28
שקר.
הוצאת דיבה מדאורייתא!
מאיר | 02-08-2021 21:57
הרב מלמד כבר הבהיר שהוא לא יתמודד לרב ראשי ונימק את דבריו שרב ראשי צריך לפעמים להכריע בזמן קצר בהכרעות גדולות וכבדות, והוא לא כזה. דרכו לשקול דברים לאט לאט ולכן לדעתו הוא לא מתאים. עצוב שאנשי הקו מתחילים עוד פעם לפסול רבים שלא חושבים בדיוק בדיוק כמותם
49
הרב מתניה ממתי...
יאיר | 02-08-2021 15:18
הרב מתניה ממתי מחלוקת הלכתית נפתרת על במת ''סרוגים? האם ליבנת את הנושא מול הרב מלמד פנים מול פנים? ואם זו לא מחל' הלכתית מי שמך לשלוח את הרב מלמד לתקופת צינון? לי זה מריח כמו דרך פופוליסטית וזולה להתנגח במי שלא חושב כמוך (וכמו ישיבות קו נוספות). תעיד על כך במת ''סרוגים'' שעלית עליה כדי לנאום.. ''אלו ואלו..
האדמו"ר קשה להשגה ..
שיש | 17-08-2021 15:17
אכן הרב מדודי מיצהר טוען שהאדמור שהכי קשה להשיג אותו זה הרב מלמד, תתפלא אבל זה נכון...
שלמה
נפלא ביותר | 03-08-2021 15:40
ישר כח על הדברים הנפלאים! תודה רבה
כול אדם,...
. | 03-08-2021 11:54
כול אדם, והוא לא צריך להיות רב, יכול לדבר עם הרב מלמד. המייל שלו יופיע מחיפוש קצר בגוגל ובדרך כלל מתקבלת תשובה תוך 24 שעות לכול היותר.
לדבר עם הרב מלמד
משה | 02-08-2021 23:19
לידעתך הרב מלמד לא נותן כל כך אופציה לדון איתו. גם כשהרב שמואל אליהו ניסה לדבר עם הרב מלמד בסוגיית הרפורמים הוא לא הצליח. אני כמעט בטוח שהרב מתניה ניסה לדבר אבל אם הוא הצליח זה לא תלוי בו
50
פסוק מפורש
עמדין | 02-08-2021 15:20
התורה הקדישה לשאלה ,מה עובר על הרב מלמד ?פסוק שלם ,כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים, ואגב יש לזה תקדים מצאנו כבר צדיק יסוד עולם ששימש בכהונה גדולה שמונים שנה ונהיה צדוקי בסוף ימיו ,ומכאן אמרו חזל אל תאמין בעצמך עד יום מותך
רפש לא...
אלי | 03-08-2021 1:27
רפש לא מבוסס.
51
מעריך את הרב מלמד שלא נרתע מזעם הקיצוניים....
קול שפוי | 02-08-2021 15:26
אני מעריך את הרב מלמד שהוא לא מפחד להגיד את דעתו, ולא נרתע מזעם הקיצונים, הקיצונים הם אבן נגף לבית ישראל, הם משניאים את התורה ואת היהדות ! סטלין, מי שהיה נגדו שלחו אותו לבית משוגעים, כי אם הוא נגד סטלין אז הוא בטח משוגע, הקיצוניים ורבניהם יש להם גישה דומה, אם הרב מלמד חושב שונה מהם, אז בטח משהו עובר עליו.... כי הם בטוח צודקים....והוא... שחושב אחרת מהם.... משהו עובר עליו....
פששש... גם הרפורמים אומרים שאנחנו קיצונים
יהודי | 03-08-2021 11:35
שיעשה בת מצווה לכלב
52
אתה בטוח במאמר...
תלמיד | 02-08-2021 15:27
אתה בטוח במאמר הזה הרב? או שאתה רוצה תקופת צינון כדי לחשוב עליו... מותר לרב לשנות את דרכו. וודאי אם זה היה רב מהצד הליברלי שמתחיל לפסוק הלכות שמרניות המאמר הזה וההצעה הזאת לא היו נכתבים כלל אלא ההפך. תהיו הוגנים, תהיו אמיתיים.
53
מחלוקת לשם שמים
מורה | 02-08-2021 15:30
במחלוקת אמיתית, שהיא נעשית לשם שמים עונים לגופן של טענות הלכתיות. לצערי כותב המאמר בחר ללכת בדרך אחרת ועוד עם המלצה לרב להפסיק לפרסם את דעתו התורנית! יתכבד הכותב, יכתוב מאמר הלכתי מנומק מול דעותיו התורניות של הרב מלמד עליהם הוא חולק ולא יהיה חלילה נמצא שם שמים מתחלל.
לרון
עמדין | 03-08-2021 20:40
מביבי נתניהו אין לי ציפיות,הוא לא שומר מצוות לא תלמיד חכם ,לא ירא שמים ,גדל על תרבות של נהנתנות אף אחד לא רואה בו דמות לחיקוי ,מקסימום אדם אינטלגנטי מוצלח ומתאים לתפקידיים הניהוליים בו שימש ,לצערי ראשי ממשלה צנועים ואיכותיים כמו יצחק שמיר זה דבר נדיר מאוד,לא כך רב בישראל תלמיד חכם מוערך ,למילותיו יש משקל רב ,שהוא ידבר מילים שיכולים להתפרש כהכלת מצעד הגאווה זה נורא ואיום אני יכול להבטיח לך שאם הרב קנייבסקי היה אומר משפטים מעין אלו הייתי מתבטא נגדו בחריפות יותר גדולה ,כגודל המעמד גודל האחריות
תזכיר לי...
רון | 03-08-2021 14:08
תזכיר לי בבקשה איסור אשת איש עוד בתוקף? האם תאסור על ביבי נתניהו שעבר על איסור אשת איש עם 3 נשים שונות לעלות לתורה? תאסור עליו להגיע לכותל?
אז אני
עמדיו | 03-08-2021 1:12
אז אני יכתוב מאמר הלכתי מנומק ,ומדויק ,לסתור את גישתו של הרב מלמד וכדלהלן ואת זכר לא תשכב משכבי אשה תועבה היא[ויקרא יח כב]ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אשה תועבה עשו שניהם,,,,,,,,,,[ויקרא כ,יג]עד כאן סוף המאמר, מקווה שעמדתי במשימה שהצבת לי
54
שנינו בגמרא במקום...
יחיאל | 02-08-2021 15:37
שנינו בגמרא במקום חילול ד אין חולקין כבוד לרב. מה דעתו של הרב מלמד אם אנשי בצלם ושלום עכשיו יבואו להפגין בהר ברכה נגד ההתנחלויות יקימו במה ויספרו שקרים על זכות הפלסטינים על הארץ ועלילות דם על מציצת דם עי חיילים. האם הרב מלמד יקרא לקרב אותם ולספק להם מקרופון ובמה ולעזור להם כשם שקרא לעזור לרפורמים לחלל את מקום מקדשנו ולהביא להם ספר תורה. לרפורמים אשר השמיטו מהתפילה את ירושלים ושיבת ציון. להזכיר לכולם היה כהן גדול שלאחר שמונים שנה נהיה צדוקי.
לא הבנתי...
יצחק | 02-08-2021 18:10
לא הבנתי מה הקשר בין זה לבין המאמר המבזה הזה, וכולנו בטח יודעים את דעותיו של הרב מלמד נגד שלום עכשיו ותמונות השמאל הרדיכאליות, אבל אולי הוא בכל מקרה יסכים לשבת לדבר איתם, הפכתם כאן רב שהסכים חשבת ולדבא עם רפורמית ככופר בתורה כולה, חוץ מזה שצריך לרדת לעומק הטענה הבסיסית, לא נראה שחציתם כאן כל גבול!!!
55
איזה תשובה רדודה...
איתמר | 02-08-2021 15:39
איזה תשובה רדודה וזולה. הרב מלמד לא פסק הלכה כמו שאני רוצה או חושב שהוא צריך לפסוק, אז הוא צריך להסביר. במקום לקרוא את מה שפסק ולהתעסק לתוכן הדברים , אתה עסוק בקיטלוג ובצורה. במקום לחפש אמת ,אתה מחפש תיוגים. ממליץ לך להישאר עוד כמה שנים בשבתון וללמוד תורה על מנת שתתחיל להתעסק בתורה ולא בנושאים אחרים
56
ישר כוח הרב...
שבי | 02-08-2021 15:39
ישר כוח הרב מתניה! ויש כוח על האומץ כי אתה תותקף על ידי 'בריוני החצר'
57
אותו הרב מלמד...
משה | 02-08-2021 15:45
אותו הרב מלמד שתמך בסירוב לפקודת הגירוש הוא אותו רב שקרא שלא להחרים יהודים רק בגלל הנטיה ההפוכה שלהם (כמו שלא היית מחרים מחלל שבת כיום). אותו הרב ואותן ההשקפות, אלא שכשהוא לא מתאים לך אתה שופך עליו קיטונות רותחין. יואיל בטובו כותב הפוסט ויסביר באיזה נושא עקרוני בדיוק שינה הרב את דעתו? אלא שהכל כאן הוא שטחי: האופן בו היה מוכר בעיני הציבור. או אולי בעיני אנשים שלא טרחו להעמיק מעט. בקיצור, מאמר דעה מזלזל וחסר תוכן.
58
הרב מלמד לא עובר שינוי
דרור | 02-08-2021 15:46
הוא ממשיך להגיד את דעתו כמו שעשה תמיד, גם אם זה לא מתאים לבעלי השררה והכבוד, מאיזה צד שיהיו (שר הביטחון מצד אחד ו...), זו דעת תורה אמיתית ורק ככה אפשר לנהל דיון שמנסה להגיע לאמיתתה של תורה, לצערנו הרבה רבנים וכותבים מחוייבים לכל מיני דעות קדומות ולחצים מצדדים שונים עד שהם יכולים לכתוב מאמר שכזה על רב חשוב בישראל
59
הרב מלמד כבר...
חי בהם | 02-08-2021 16:01
הרב מלמד כבר שנים פוסק באופן עצמאי לפעמים זה מתאים לחרדלים ולפעמים לליברלים...אבל הבעיה הגדולה שלנו עם הרבנים שפוסקים באופן עצמאי היא שהם לא מספיק מבינים שיש דרך פסיקה בעמי של מסורת ותורה שיש לה בית אב ושימוש תלמידי חכמים רב מפי רב ועוד הרבה דברים שצריך לעבור כדי להיות פוסק. המבחן ברבנות הוא רק נותן לך מדד על ידיעותיך בהלכה אבל משם ואילך התהליך לא נגמר הוא רק מתחיל... רב שלא עבר את כל התהליך יכול להוציא מתחת ידו קלקולים גדולים שעליהם בדיוק זועקים רבותנו.
איזה כסף נוכרים?
מתנחלת | 02-08-2021 18:46
הישוב הר ברכה לא מקבל כסף מהנוצרים האוונגליסטים. הם מתנדבים אצל אנשים פרטיים בלבד. זאת בניגוד לישובים אחרים שמקבלים בכיף כספים מאוונגליסטים, למרות שהם ״כאילו״ מתנגדים להם.
כסף נוכרים ...
הלה | 02-08-2021 18:01
כסף נוכרים מטריף את הדעה דעתו מישתבשת אינו יכול להבדיל חושך לחושך .
60
תחושת בוז יש...
תורני לאומי נורמלי | 02-08-2021 17:48
תחושת בוז יש לי כלפי מי שלא מסוגל לכבד רב בעל עמדה ששונה מדעתו. אשריך הרב מלמד, ירבו כמותך בישראל!
61
צודק הרב מתניה...
תמוהה התהפכות דעותיו0 | 02-08-2021 18:08
צודק הרב מתניה
62
איזו כתבה אומללה...
מיכאל | 02-08-2021 18:12
איזו כתבה אומללה ..
63
מאמר שנאה! מוחה על ביזוי ת״ח גדול
לא תלמידה | 02-08-2021 18:27
אני לא תלמידה של הרב מלמד ולא חסידה שלו. כן גרה בהר ברכה. גועל נפש של מאמר. מחלוקת קורח ועדתו ברמה הכי בסיסית שיש. הרב מלמד בודק וחוקר כל דבר שהוא כותב ולא שולף על פי מה שיגידו או על פי מה שמקובל. מה שנכון בעיניו על פי דעת תורה זה מה שהוא פוסק. עם כל הכבוד מתניה אריאל לא מגיע לקרסוליים שלו. מוחה על ביזוי ת״ח. אתה יכול לכתוב לרב ולברר למה הוא מביע דעות שלא נראות לך הגיוניות. אין צורך לכתוב מאמרי שנאה שרק גורמים למחלוקת.
את לא...
אלחנן | 02-08-2021 22:45
את לא יכולה לכתוב מתניה אריאל בלי תואר אפילו- ומשפט אחר כך למחות על ביזוי תח...
אל תתרגשי. זה...
דוד | 02-08-2021 18:41
אל תתרגשי. זה מכבש משטרת המחשבות של החריידים. הם איבדו את הצפון מאז שנגמרה להם החגיגה.
64
רחמים על התלמידים...
דוד שמחי | 02-08-2021 18:38
רחמים על התלמידים שלך בשעלבים שזה האב שלהם . ואולי כדאי שתישאר עוד ועוד בשבתון שלך . כמה רדידות יש במאמר הזה וכמה יוהרה יש לך לכתוב ככה על הרב מלמד . לא כתבת טענה אחת שראוי להגיב לה פשוט אוסף של שטויות . מקווה שתבין את הטעות שלך ותלך להתנצל בפני הרב מלמד . ולא אני לא תלמיד שלו פשוט קשה לילקרוא דברים כל כך עלובים שכל מטרתם לפגוע במי שחושב מעט שונה מהקו שלך . תתבייש
לא מסכנים...
אלחנן | 02-08-2021 22:44
לא מסכנים ולא נעליים. אין דבר שאני יותר שמח עליו מאשר זה שלמדתי במקום מהיחידים שנתונים דרך ברורה ישרה ונחרצת. בלי פשרות. אם עוד כמה בציבור היו עוברים במקום הזה- אולי הציבור הזה באמת היה פחות מבולבל...
65
אתה נע אחר...
גיל ו | 02-08-2021 18:38
אתה נע אחר הצורך לקטלג וחש אי נוחות כשהרב מלמד לא נכנס לקטגוריה שיצרת לו. זה לא משבר ולא נעליים,יש הסבר מאוד פשוט. הרב מלמד היה תמיד איש של אמת וברר כל סוגייה בעיניים הלכתיות פתוחות. שום דבר נקבע מראש עדד שבררת אותו
66
לצערנו הרב מלמד...
שפירא יוסי | 02-08-2021 18:43
לצערנו הרב מלמד ועוד הרבה מתומכי ימיניה נמצאים במאמר מהרסיך ומחרביך מימך יצאו כנראה שכחנו את אריאל שרון שם רשעים ירקב
ולך יש...
מאור | 02-08-2021 20:33
ולך יש את הרשימה המלאה?
כשמצטטים פסוקים...
פלוני | 02-08-2021 19:25
כשמצטטים פסוקים כדאי להבין את ההקשר שהם נאמרו. יש לך את הרשימה המלאה?
67
מאמר עצוב. ומעיד...
מ. ע. | 02-08-2021 19:22
מאמר עצוב. ומעיד על הכותב יותר מאשר על מושא הכתיבה.
68
אין, איבדתם את...
רוב הציונות הדתית | 02-08-2021 19:35
אין, איבדתם את זה לגמרי. תשארו לבד
69
בנושא הכותל רק ראש הפרמידה יש להם זכות להביע
הרב לאו | 02-08-2021 19:36
דעה ראשי בני ישראל לדורותיהם כולם יודעים מי זה רב מי זה אדמור וכו .איזה חוצפה שכל ילדון מרשה לעצמו להתבטא בנושא הכותל לדוגמא .וניחה אם הרב דב ליאור היה עומד מאחוריו נו הייתי שותק אבל מי עומד מאחוריו מי. וכידוע רוב הרבנים האדמורים ומנהיגי הדתיים נגד .ומי ששואל אבל הם לא יקבעו אלה סתיו וליבוביץ הם האינשטיין אני עונה לו שתבוא השנה החדשה ויגזר על כל המחרבים בעם גזירה לפני השם .אכן כן זה לא עסק שלי ושלך הם מתעסקים עם ריבנו של עולם ויקבלו כמו קורח ואנטיוכוס .כולם שכנטוזים כוזרים צצאי אנוסות מחנות מהיטלר טפו עליהם .שיתקע להם התפוח בדבש בגרון .בוגדים
70
לא עובר עליו...
נדביה | 02-08-2021 19:46
לא עובר עליו שום דבר הוא נשאר כפי שהיה תמיד.לא שימש מעולם תלמידי חכמים אמיתיים ושנים על גבי שנים יושב לבד עם עצמו ובטוח כבר מזמן שהוא יכול להורות הלכה לכלל ישראל למרות שהוא רב של קהילה קטנטונת שאפילו לא בחרה בו כרב. אין צורך לשמוע את ואל הרבנים הראשיים או זקני רבותינו הוא יכול לפסוק בעצמו ולצאת נגד הרבנות הראשית ורוב רבני ישראל.ה' ירחם יחוס ויציל.
71
יישר כוח להרב אריאל
. | 02-08-2021 20:03
הרב אריאל אולי נראה צעיר בתמונה, אבל הוא בן חמישים + ורב גדול מאוד אז די לזלזול בכבוד תלמידי חכמים!!! בושה מה שהולך פה בתגובות, אתם מבזים תלמיד חכם ואומרים לו לא לבזות רב שגדולי הדור אמרו בחשון ה'תשפא התפרסם מכתב של הראשון לציון הרב יצחק יוסף במחאה על הפגישה, שבו טען כי הרב מלמד הוא פורץ גדר שגדרו כל גדולי ישראל לדורותיהם, וציטט מדברי הראש שהורה לנדות רב שלא מציית לדברי גדולי הדור (מתוך ויקיפדיה בערך הרב אליעזר מלמד) על זה נאמר קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים! רואים לפי התגובות מי הוא יהודי אמיתי שנאמן לתורה ומי לא, אנשים כאן כותבים שטוב מאוד שהרב מלמד עזב את הקיצוניות החרדלית והפך למתון, בושה!!!! פשוט בושה!!!! אין מילה אחרת!!!!
...אתה צודק...
שי העצוב | 02-08-2021 22:55
...אתה צודק כבר הרבה לפניך היה לנו את הנביא הרצל שקרא לפרק את הדת מהיהודים הכי כיף לייט לייט..רפורמים שפויים..משה רבנו ? דוד המלך ? רבי עקיבא ? רבי שמעון בר יוחאי ? רשי ? רמבם..וכו..הם חשוכים הרפורמים כדוגמת הרצל בן גוריון הם האור הגדול לאורם נלך..בושה וחרפה..איבוד דרך טוטאלי ומטופש
אמן ...
איתי | 02-08-2021 20:58
אמן
בעזרת השם בימינו...
חננאל | 02-08-2021 20:36
בעזרת השם בימינו אנו, נזכה לראות את כל החרדלים חוזרים בתשובה שלמה והופכים לציונים, רפורמיים ושפויים. אמן.
72
מה אתה רוצה?
יהודי פשוט | 02-08-2021 20:17
רק חמור לא משנה את דעתו.. תמשיך להסתגר בד' אמותיך בנוף איילון
73
שמרני? ליברלי לייט?...
יישר כוחך לאו | 02-08-2021 20:28
שמרני? ליברלי לייט? נו, אלה סתם תיוגים. כל הכבוד לרב מלמד שלא נצמד לצרורות של דעות אלא מעמיק באמת ברקע ההלכתי של כל סוגיה וסוגיה ומכריע באופן מנומק.
74
כמה לשון הרע...
מחאה | 02-08-2021 20:31
כמה לשון הרע עלוב ונמוך, שאל אנשים, בטח. פחדנות עליבות תקיפה אישית- הוא לא חושב כמוני אז הוא משוגע. למה אתר סרוגים נותן במה לשינאת חינם. מה הקשר בין צדיקותו של הרב מלמד פנימה, לבין שיחס לזולת צריך להיות רע?? סתם כתיבה מנמיכה את הכותב עצמו
75
חזק וברוך לרב!! ב"ה שהעיז לומר בפה מה
יוני | 02-08-2021 20:52
שהרבה חושבים בפנים. לצערנו הרב מלמד עושה נזקים גדולים ליהדות ולא סתם הרב הראשי קרא להחרימו על פריצת גדר והמחכים יבין.
76
מהכתוב נדמה שאתה...
נאה דורש | 02-08-2021 20:55
מהכתוב נדמה שאתה חי בעולם מאוד בינארי וברור.. הלוואי על כולם. כתבת גם: כי אמנם זכותו של אדם לעבור בינו לבין עצמו שינויים ותופעות מרחיקי לכת, אבל אין שום הצדקה לכך שתהליכים כאלה ישפיעו על כלל הציבור. היה נחמד אילו לא היה חייב הציבור הכללי לשאת בנטל הרבנות, הכשרות וכו'.
77
יישר כח הרב...
גבי | 02-08-2021 21:03
יישר כח הרב מתניה. כל מילה בסלע
78
אני שמח בשבילך...
ירושלמי | 02-08-2021 21:07
אני שמח בשבילך יהודי יקר שאתה יודע מה טוב לרב מלמד, מה טוב לציבור, אתה יכול בשניה להקיף את כל הגותם של מוריו ובשניה נוספת להקיף את הגותם של רוב ככל רבני הציונות הדתית. אשריך!
חחח לגמרי...
אהובה | 03-08-2021 0:32
חחח לגמרי
79
בידיעה, בחלט לא רוב *ככל*, יש מחלוקת. בנוסף
שכל ישר | 02-08-2021 21:31
לא הגבת לעניין שום דבר, כלום מוחלט לנימוקיו ההלכתיים. תת רמה.
80
יש עניין לכתוב ביקורת לעניין
איתן | 02-08-2021 21:37
1. לענד הרב מלמד לא השתנה, בכתבה אין דוגמאות לשינויים מהותיים בפסיקה או בשיטתו של הרב. ואפרט: א) הרב היה ועדיין תקיף כנגד אנשי ציבור שפועלים כנגד הדת וכנגד אנשי תורה, ולכן הוא נלחם נגד כפייה על דתיים לשמוע שירת נשים. (כותב המאמר לא דייק - המאבק מול ברק שגרם לביטול ההסדר היה על סירוב פקודה בגירוש גוש קטיף ולא בשירת נשים. והרב היה ועדיין תקיף בענייני ארץ ישראל) ב) הרב היה ועדיין פועל בשביל שהציבור התורני במיוחד יוכל לחיות את חיי התורה שהוא רוצה בלי לכפות על הכלל. (אפשר לראות בעבר בתנועת אריאל וכיום בהתנהלות הכללית של הישוב הר ברכה) ג) הרב היה ועדיין נוהג בכבוד ואכפתיות גם כלפי יהודים שחוטאים ואינם נוהגים כדרך ישראל סבא, וגם כלפי ציבורים שלמים כאלו לע. אפשר לראות את זה גם בספריו הראשונים של הרב מלפני עשרות שנים, כמו בספר על הלכות שבת ועוד. 2. יש שינויים בדרכי *ההתבטאות* של הרב, בעבר, כשהרב היה צעיר ופחות מוכר הוא לא היה יכול להרשות לעצמו להתבטא חופשי בכל עניין. כי זה היה עלול לפגוע בו ובספריו (כמו הרב ציין במאמרים השונים על מדיניות החרמות שלצערנו רווחה) היום כבר כשיש לו שם הוא יכול להרשות לעצמו להתבטא יותר בחופשיות לטובת עמי. 3. אין בעיה עקרונית בכלל עם רב שמשנה את דעותיו, וכי חסרים לנו בגמרא אמוראים ותנאים שחזרו בהם? ידוע לנו שגם הרמבם נהיה מתון יותר בין פסקיו הראשונים בהקדמת הרמבם, לפסיקתו במשנה תורה ואגרותיו המאוחרות יותר. גם מרן בעל השוע הגיה על עצמו עם בדק הבית וגם ידוע לנו שאצל הרב זצל לא כל מה שהוא כתב בעין איה הוא היה חותם עליו בסוף ימיו ואכמל. אין שום בעיה עם רב שמשנה את דבריו, זה רק מצביע על פתיחות מחשבתית ועל יכולת אישית לספוג את הבושה ולהודות שטעיתי בעבר, כמו שגם ציין הרב מתניה, זה מצביע על זה שגם רבותינו הגדולים הם בני אדם. עם נשאלת השאלה אז על מי אני צריך לסמוך?. אכן לדאבונינו גם רבותינו יכולים לטעות (וראה את ר' עקיבא ומה שאמר על בר כוכבא) ולנו אין אלא לסמוך על דברי רבותינו האחרונים ולדון כל דבר לגופו. 4. וכעת לסגנון - מעבר לזה שרוב המאמר הוא לא ביקורת לגופו של עניין אלא לגופו של אדם וללא טיעונים עניינים, גם במאמר ובמיוחד בתגובות יש דברים שהם ממש פגיעה בכבודם של תלמידי חכמים, הרב לא הרב הראשון ולא האחרון שהושמץ בגלל האומץ להגיד את דברי התורה ללא צנזורים וללא מורא. אבל יהודים - הזהרו אתם בכבוד תלמידים חכמים שלא תכוו, שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב. יש דרכים מכובדות ומתאימות יותר להעביר ביקורות על תוכן דברי רבותינו בלי לפגוע בכבוד התורה.
81
הרב מלמד הוא לא ליברלי
זאב | 02-08-2021 21:51
הוא אפילו חרדליהוא פשוט לא אוהב את המנטליות הפשקווילית החרדית. חבלךל מאוד שחלק נכבד מהציבור החרדלי נגרר אחרי החרדים בעניין הזה. ואני אומר את בתור מצביע של סמוטריץ' ( מה שאני מניח שגם הרב מלמד הצביע)
פחחחחח הר...
חי בהם | 03-08-2021 11:36
פחחחחח הר ברכה והרב מלמד שנים מצביעים ליכוד... אתה יכול גם לנסות לברר למה...
82
היהירות והזלזול, הניכוס...
אני הקטן | 02-08-2021 22:01
היהירות והזלזול, הניכוס והניסיון להוציא מהגדר ולסתום את הפה לכל מי שחושב טיפה אחרת הוא פשוט נבזה, והכי גרוע- הוא ככ לא אופייני ליהדות שדוגלת במחלוקת לשם שמים. אותי אישית זה פשוט מחליא
83
מוחה על הדברים!
שמואל | 02-08-2021 22:07
הרב מלמד כל כולו למען עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל! בבחינת עמוד ענן המורה את הדרך לעם!
לשמואל
עמדין | 03-08-2021 1:25
שוב פעם טעית בשם שלך,אני מזכיר לך פעם נוספת , שמך הוא שמאל
חרטא בלאפה ...
חרטא בלאפה | 02-08-2021 22:27
חרטא בלאפה
84
כבר יא פשר לומר דעת תורה בכבוד?
חיים | 02-08-2021 22:13
יש זרם של חרדלים שחושב שהתורה מונחת אצלו בכיס ומי שוהא לא מכבד או אומר כמותו אז יש רשות לבזותו ולשרוף את ספריו. תתווכחו בטעם..יד לכם דעה אחרת תשמיעו דעת תורה שונה עם מקורות ולא דרישות למחוק להשמיד ולאבד את מיש אומר אחרת מכם ומסמיך את דבריו על מקורות רבים.
דווקא מהיכרות...
ישראל | 03-08-2021 11:16
דווקא מהיכרות שלי שלמדתי שנים במקומות כאלו, הם בכלל לא זרם קטן. ולצערי אני חושב שיש שם מגמת קנאות שמתפתחת. זה מתבטא בצורת הדיבור על הדעות השונות מהם, וכלה בהוצאת ספריהם מבתי המדרש. לדעתי זו מגמה בעיקר שלילית שחוזרת על עצמה לאורך ההסטוריה של עמנו, המביאה הרבה מחלוקת, שנאה ואף חורבן.
א. זה...
ח | 03-08-2021 8:18
א. זה זרם קטן . ב. הם לא כאלה קיצוניים כמו שאתה תופס מהם מהיכרות.
85
לא עובר שום...
רפורמי | 02-08-2021 22:33
לא עובר שום דבר הוא פשוט ערברב רפורמי
86
עתידה הציונות להרוס...
שירה כהן | 02-08-2021 22:41
עתידה הציונות להרוס כל מה שבנתה ומי שבנה הוא זה שיהרוס.(האמרי אמת) שעת החורבן של הציונות הדתית
לשירה
עמדין | 03-08-2021 20:44
אימרה נפלאה,היכן המקור?
87
יישר כח לרב הכותב על האומץ להכנס לגוב האריות
יהודי | 02-08-2021 23:01
בטח חוטף על הראש מכל סביבתו של הרב מלמד...
88
אולי היא חושב...
השערה/ לא בטוח/ | 02-08-2021 23:17
אולי היא חושב שאלוהים הוא לא צדיק כזה גדול...אז,למה שאנו נהיה????
89
חילול כבוד התורה לכתוב כך על תלמיד חכם
בן אברהם | 02-08-2021 23:24
אסור לשתוק על חילול כבוד התורה שהכותב עושה לרב מלמד מדהים שאינו מפחד .
הרב מלמד...
. | 05-08-2021 7:41
הרב מלמד ממש לא רוצה להיות רב ראשי
אליעזר מלמד...
שימי גרוסברג | 03-08-2021 0:00
אליעזר מלמד רוצה להיות רב ראשי ולכן הוא מתפשט לפני השמאל ורוקד מה יפית חבל מהמר על קלף לא נכון
90
בסד:רב שמבין עניין...
M | 02-08-2021 23:50
בסד:רב שמבין עניין ולא קופא על השמרים! אני מציע גם לרבנים נוספים לבחון את כל התורה וההלכה מנקודת האור של המצווה ולפני עיוור לא תתן מכשול בכוונה לבדוק איפה המכשול היותר גדול בכל סוגייה בעשה או בעל תעשה בעזרת השם!!!
91
פלפולי סרק וכל...
בן אור | 03-08-2021 0:04
פלפולי סרק וכל הלומדס שלו כמו כוס רוח
92
חבל,פלפולי סרק אין...
בן אור | 03-08-2021 0:07
חבל,פלפולי סרק אין בם מועיל כמו כוס רוח למת
93
הציבור מאמין בדעתה...
רבקה קיש | 03-08-2021 0:31
הציבור מאמין בדעתה של תורה והיא די ברורה . הרב מלמד רוצה להתחכם ולמצוא כל מיני הקלות בדרכים פתלתלות, זכותו! הוא איננו הראשון ולא יהיה האחרון. אנו הציבור הפשוט, ללא הטייטל של חרדי, חרדלי, חסידי וכו, מאמינים בני מאמינים בתורה כפשוטה ונמשיך ללכת לאורה כפי שעשינו אלפי שנה, היה שלום הרב מלמד, לך למד תורתך לעמים אחרים.
שמל כפול...
מוש | 03-08-2021 11:11
שמל כפול שניים יאה לך רבקה קישקוש
94
יש בדיחה- איזה...
יוני פ. | 03-08-2021 0:36
יש בדיחה- איזה כיף לרב טאו, הוא גם קווניק וגם יכול לחשוב לבד.. חרדלים התרגלו לא לחשוב... הרב מלמד הוא הפוסק שלי בהלכה כבר שנים ומאז ומתמיד הלך לפי האמת ולפי מה שראו עיניו ומוחו לפסוק. תעיינו בפניני הלכה תמצאו לא פעם ולא פעמיים דעות יחודיות. הרב מלמד מהאחרונים שעוד חושבים לבד
לא ידעתי...
חי בהם | 03-08-2021 13:39
לא ידעתי שהרב דוב ליאור הרב עמאר הרב יצחק יוסף הרב קנייבסקי רבני מרכז הרב ועוד ועוד הם קווניקים...
גדולי הקו...
אודי | 03-08-2021 12:06
גדולי הקו אולי
זה בדיוק...
חי בהם | 03-08-2021 11:31
זה בדיוק הבעיה שלנו עם הרב מלמד דעות ייחודיות נגד כמעט כל גדולי ישראל...
95
ח ...
ח | 03-08-2021 0:40
ח
96
תקשיבו למי שמכיר מבפנים
מ. נערה מהר ברכה | 03-08-2021 1:37
אין, אין שום רב בעולם שיודע לכתוב יפה כמו הרב מלמד. להסביר, לפרט, לתת רקע, להכניס אותך לעניינים וגם לצאת עם מסקנות מעשיות מוחלטות. הרב מלמד הוא אלוף בזה, ולא יעזור לכם כלום. אין עליו. אממה? בדברים אחרים הוא הרבה פחות אלוף. ביישוב שלנו מי שלא מיישר קו עם הרב הוא חותף אש צולבת. משהו מטורף לגמרי. כלפי חוץ הרב מלמד הוא פתוח ונעים כלפי נוצרים כלפי רפורמים וכלפי שמאלנים. אבל אם הנוער ביישוב בא לו לא טוב בעין - האנשים העוזרים של הרב ייכנסו בנו בלי שום רחמים. אם משפחה אחת מעיזה להציע כיוון אחר מהכיוון של הישיבה בהר ברכה, המזכירות, וכל העסקנים של הרב מלמד - המשפחה הזות תקבל נידוי וחרם. כאן זאת הקהילה הכי אלימה שיש, משהו כמו מאה שערים ונשות הטאליבן. אין להם רחמים, כולם מצייטים למה שהרב מלמד אומר. כולם חושבים בול אותו דבר. חייבים. אם הרב פונה שמאלה, הופ כולם מיישרים קו איתו. אם הרב תוקף חרדים, או את הר המור, או את נוער הגבעות, או את בן גביר - מיד כל היישוב מתייצב נגד. מי שלא גר פה לא מבין כלום מה זה קהילה לוחצת. מה זה קהילה סגורה. מה זה כת שנראית מקסים מבחוץ, ומלאת לחץ מבפנים. לא לכולם, יש כאן זוגות שאחלה להם. אבל מי שלא מתכופף בפני ההנהגה העריצה - חוטף יחס משפיל עד כדי אלים. כולם יודעים את זה, אבל שותקים. רק הנוער פה מעז לדבר על זה, אבל לא עם המבוגרים. אם מישהו עושה רעש הכי קטן בקטע נורמלי לגמרי, בזמן השיעור של הרב, אתם לא מבינים. זה תגובות של משהו לא נורמטיבי. הפרעה. בקטע פסיכי. תשאלו כל אחד ביישוב. הכי קטעים שיש את אתר סרוגים, כי ערוץ שבע בחיים לא יאפשרו תגובות כאלו. משפחת מלמד וזה...
אני גר...
יח.צ. | 04-08-2021 12:19
אני גר בהר ברכה. ואני, בשונה ממך לא מפחד לפרסם את שמי. תפני אלי ותסבירי לי מאיפה השקר שלך צץ? הוצאת שם רע בצורה נוראית. עושה הרגשה שאת לא מהר ברכה בכלל. אני גר פה 16 שנה ומהיר טוב טוב את הרב, רכזי הנוער, הוועדה החינוכית וכל מי שקשור. את פשוט משקרת ומאכילה שקרים את כל מי שקורא את ההודעה שלך. תפני אלי. יח. צדוק.
לנער מהר ברכה
אחד העם | 03-08-2021 21:05
קראתי היטב את תגובתך ,גם למילים הכתובות וגם ובעיקר למה שנאמר בין המילים ,אני חושב שזה רק מוכיח את דברי הנערה שזועקת מדם ליבה ,ודי למבין.
לנערה
עמדין | 03-08-2021 20:48
היטבת לעשות שזעקת את זעקתך,ולכל אלו שינסו לתקוף מילולית את הנערה ,אני אומר ולנערה אין חטא,,,,,זעקה הנערה ואין מושיע לה
ואתה נערה...
מאיר | 03-08-2021 16:41
ואתה נערה מהר ברכה כמו שכותב המאמר הוא הרב הראשי... לשקר אין רגליים.
מעניין מאוד,...
נער מהר ברכה | 03-08-2021 8:57
מעניין מאוד, אולי יש יישוב נוסף בשם הר ברכה שלרב שלו קוראים הרב מלמד ואני לא הכרתי?? כי בישוב שלי זה לא ככה בכלל... שטויות גמורות.... מתי תזכירי לי בפעם האחרונה הוא דיבר נגד הנוער?
97
הרב מתניה אריאל...
בני עצמון | 03-08-2021 1:57
הרב מתניה אריאל ממש חוצפן. לתת עצות סדוניות לרב מלמד זה עזות ופגיעה בתלמיד חכם שאין עליה כפרה
אתה יודע...
ח | 03-08-2021 8:13
אתה יודע גם לקרוא לרב ישיבה חוצפן זה פגיעה בתלמיד חכם...
98
מה הבדל בין...
גרושון | 03-08-2021 5:37
מה הבדל בין בנט כהנא מלמד קריב בצורה כזו או אחרת הם רפורמים זרם בנצרות תראו איך נראה הבן של בנט תבינו כיפת גרושון שבקרוב תרד ועוד
דעתך לא...
אודי | 03-08-2021 12:05
דעתך לא שווה גרוש. אם אתה לא מסוגל להבחין.
99
עצוב על יהודי יקר שפרק עול
מפז יקרה | 03-08-2021 6:57
קשה לפעמים להודות בזה, אבל מי שלא מפחד מלהודות במציאות מסיק בעל כרחו את המסקנה הכואבת: המחבר של סדרת פניני הלכה איבד את הכפיפות לקבה. הליקוקים שהוא מקבל מהרפורמים והפרוגרסיבים - שווים עבורו כנראה יותר מתורת אלוקים חיים. אוי לנו שכך עלתה בימינו
הכלה
לשון הרע | 05-08-2021 16:44
אין לשון הרע בדבר שנודע לכל ושים לב בדבריך אמרת לשון הרע הכוונה שזה אמת אלא שאסור לומר את זה חייב לומר להודיע ולהוודע שכל מי שרוצה להמשיך את דת משה וישראל ואמונה בקבה צריך להתרחק תכלית הריחוק ממלמד ולשרוף את כל פניני הלכה יחד עם תנך הברית החדשה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ולהפסיק לומר שיש בכל דבר זרם ביהדות. הכופרים הכי גדולים יצאו מבית מדרשנו אחד העם למד בוולוז'ין ועוד ועוד צריך להתעורר מיד לפני שיהיה מאוחר ומלמד יהיה הרב הראשי יחד עם בנט ראש ממשלה ויהפכו לנו את מדינת ישראל מראשית צמיחת גאולתנו לראשית צמיחת גלותנו. ישראל גלו על ג' עבירות חמורות מלמד כבר התיר גילוי עריות (להטבים) כל דבריו הם עבודה זרה ולא רחוק יגיע לומר שמתוך אהבת רפורמים מותר לשפוך דמים של יהודים יראים ושלמים והסוף כמובן גלות כדי להוציא את כל הרע הזה מקרבנו
לשון הרע...
ח | 03-08-2021 8:13
לשון הרע
100
איך אפשר לדעת מה עובר?
ירמיהו | 03-08-2021 8:14
אבל יש דברים שאפשר לדעת. הרב מלמד הוא מלבד היותו תלמיד חכם חשוב, גם בן אדם. וככזה אפשר לאפיין אותו. ובכן כל תלמידיו ושכניו מתארים אותו כאדם קפדן מאוד. קנאי מאוד לכבודו. מישהו מכיר עוד רב כזה? פוסק חשוב? זה לא נשמע מישהו שהולך באופן אישי בדרך הצדיקים. בלי שום קשר לפסיקה כזאת או אחרת.
אתה מצטרף...
מאיר | 03-08-2021 16:38
אתה מצטרף לכל בעלי המחלוקת הגדולים מהעבר, החל מקורח ועדתו, שכאשר רוצים להכפיש מי שלא הולך לפי דעתם ממציאים עליו שקרים מרושעים. אתה בסהכ עוד רשע
101
כבוד הרב, מציע...
תהיה יעיל | 03-08-2021 8:27
כבוד הרב, מציע שתיסע להר ברכה, תשוחח עם הרב מלמד ותחזור עם תובנות במקום ספקולציות.
הרב מתניה ניסה..
ש.ש | 17-08-2021 15:10
הרב מתניה ניסה להגיע לרב מלמד אך לא הצליח...
102
הפוסט הזה חוצפה
לא תלמיד של הרב מלמד | 03-08-2021 9:28
הפוסט הזה הוא ביזוי תלמיד חכם גדול. מי אתה הרב מתניה אריאל כדי להגיד למישהוא שהוא 'צריך צינון' כש תח גדול. אם יש לך משהוא ענייני לכתוב נגד הדברים שכתב הרב מלמד בבקשה תכתוב אפילו בחריפות (אבל בכבוד), אבל להגיד שמישהוא צריך 'צינון' זה לא ענייני.
כך התחילה...
לילו | 22-12-2021 10:43
כך התחילה נצרות לצערנו
103
תשובה פשוטה וברורה-
יאיר | 03-08-2021 9:58
יש בקרוב בחירות לרבנות הראשית
104
הסיבה: הסתמכות על מפגשים במקום על מחקרים
אביה | 03-08-2021 10:10
מכון המחקר Pew פרסם שני סקרים מקיפים על יהדות ארהב, ב-2013 וב-2021. מהם עולה שהרפורמים הם זרם פסבדו-דתי, בלי כשרות, אפילו בלי נרות שבת, ועם נישואי תערובת וכל טרלול לירבלי שמקבל מהם גושפנקה יהודית. אלא מה, הרב מלמד העדיף להיפגש עם רבות רפורמיות נחמדות ואז להחליט החלטות מרחיקות לכת. משל למה הדבר דומה: לאיש מן היישוב שהולך למפגשי דו-קיום, כשבצד הערבי יש משתתפים רהוטים ומשכילים שנבחרו בקפידה. מי מתמצא טוב יותר בנבכי הסכסוך הערבי-יהודי, אותו אזרח תמים שקונה את כל הלוקשים של הדו-קיומניקים, או מזרחן שיודע ערבית על בוריה ועורך מחקרים?
105
הרב מלמד מנותק מהמציאות
מרסלו קצור | 03-08-2021 10:28
עם כל הכבוד לרב יש לציין שהרב טועה ומטעה בגדול. האמירות שלו וההשוואות שהוא עושה עם הרפורמים שסבא שלו וסבא רבא שלו היה להם בהולנד ובגרמניה אין להם קשר למציאות של היום וכל אמרה שלו כדי להפוך את המציאות לדבר אחר לא יצליח. הרפורמים והקונסרבטיבים הם סכנה לעם ישראל ולא היה כדוגמתם אפילו בתקופת הכי אפלות לעם ישראל. לצערי או לחצים חיצוניים או אינטרס אישי אחר להיטיב עם הרפורמים ולחבק אותם זו טעות גורלית ובכיה לדורות יכול להיות שהרב מלמד לא רואה אבל לא יכול להתכחש ולא לשמע מה אומרים לו ולהמשיך בטעותו. אני מזמין אותו לערוך יחד עם רבאית וכומר חופה וקידושים בבית הכנסת שלו ולאחר מזה ברית מילה לילד עם שני אבות וגם בת מצווה לילדה עם שני אמהות. אם זה לא נגד התורה אז כבר העולם ניהי תוה והובוה. מהר הרב מלמד לחזור בו מכל האמרות הפוגעות בקדושי ישראל וכדאי שיצא כמו הרבה גדולים לגלות של כמה שנים על מנת להתקרר והדחף שלו לרפורמים. הם לא אחים שלנו הם השונאים שלנו או ממי שאיכפת לו תורת ישראל
106
תם עידן משטרת...
אריאל | 03-08-2021 10:45
תם עידן משטרת המחשבות והצנזורה - כל אחד יכול ורשאי לפרסם כרצונו ומי שרוצה יקרא ויסכים. יש לנהל דיון ענייני ומכובד לגופו של עניין, ולא לגופו של אדם. מי שבטוח בדרכו ובדעתו לא צריך לפחד מדעות שונות.
107
קראתי ולא הבנתי...
בחור משעלבים | 03-08-2021 10:47
קראתי ולא הבנתי מפרסם מאמר ככ לא ענייני. עד שראיתי את השם למטה... לא מופתע
108
פוסט מכוער ובריוני
רונן | 03-08-2021 11:46
מי שמנסה לסתום לרב אחר את הפה מאבד באופן מיידי את המעמד התורני. ברגע שכותב המאמר יצא בקריאה לרב מלמד להפסיק להתבטא (עוד לפני שנכנסתי לסילופים במאמר) הוא איבד את הלגיטימציה להתבטא בעצמו.
109
מי אלו 'רבני...
אודי | 03-08-2021 12:11
מי אלו 'רבני הליברלים והלייט'? הכותב לא מבין שהוא נמצא בקצה של הקצה כשרוב הרבנים הם פשוט בדרך המלך, לא ליברל ולא חרדל.
110
אשריך הרב מתניה!
יהודה | 03-08-2021 12:37
נ
111
מה הקשר בין...
אורי | 03-08-2021 13:15
מה הקשר בין מחט לתחת? זה שהרב מחמיר בענייני צניעות (וגם בזה זה לא לגמרי מדוייק, אלא יותר בענייני הפרדה ולבוש), זה אומר שהיחס שלו צריך להיות אולטרא שמרן בענייני כלל ישראל? מי שלומד את הספרים שלו ראה מאז ומעולם שלמעט דיני הפרדה בין המינים ולבוש הוא פוסק מקל ואפילו מאוד.
112
מסכים כל כך, הרבנית מל
צחי | 03-08-2021 13:19
עשרות שנים משפחת מלמד שולטת בציבור התורני, ועכשיו היא מנסה לעשות לו טיפולי המרה, לא רק הרב מלמד מנסה לחנך אותנו, גם אמא שלו על ידי ערוץ שבע הפכה להיות השופר של בנט
113
צריכים משיח וסנהדרין.מהר....
אלעד | 03-08-2021 13:34
צריכים משיח וסנהדרין.מהר.
114
חצוף ...
במילה אחת | 03-08-2021 15:25
חצוף
בשתי מילים
עמדין | 03-08-2021 20:43
עזות דקדושה
115
אוי כמה כואב על הרב מלמד, במיוחד שיש
תושב השומרון | 03-08-2021 15:55
לו כל כך הרבה כח וכסף
116
כבוד
דוד | 03-08-2021 16:02
מנןפח בכבוד אני ואין אחר יודע הכל זאת שיטת אימו הון ושילטון דיל של ערוץ 7 לקבל תפקיד הרב הראשי
117
הזרם החרדלי הוא...
ארז | 03-08-2021 16:06
הזרם החרדלי הוא הדבר הכי רע שיש ביהדות. לקחו את כל מה שרע אצל החרדים וכל מה שרע בציונות הדתית ושילבו יחדיו. סופסוף הרב מלמד מצליח להבין זאת - ויש לכם ביקורת עליו ??
118
הרפורמים חלקם מתבוללים,הם...
ארנונה | 03-08-2021 16:20
הרפורמים חלקם מתבוללים,הם לא קונסרבטיבים
119
יופי שהתחלת להפעיל...
יוסל | 03-08-2021 20:05
יופי שהתחלת להפעיל חוש ביקורת על רבנים. תפעיל אותו על כולם, לא על רב אחד שמשמיע דעות שצורמות לך. ואז אולי אתה ודומיך- תתחילו להבין שתפקידו של רב הוא להציע דרך מתוך ענווה וצניעות, ולא להציג את עצמו כמי שאוחז באמת כולה וכולם צריכים לסור למרותו.
120
אולי התחזק והבין...
מוטי ב | 03-08-2021 20:40
אולי התחזק והבין בסוף כמו כולם שאין אלוהים ושכל האמונה הדתית הזו היא בולשיט. כל הכבוד לו.
אתה חולני
מתנחל | 05-08-2021 8:22
רחמים עליך. כנראה עברת טראומה. תכבד איפה שאתה נמצא
121
חבל שזה הסגנון...
דרור | 03-08-2021 21:23
חבל שזה הסגנון כשמדברים על גדולי הדור שלנו ,קצת ענווה.
לדרור
עמדין | 03-08-2021 21:33
תראה את התגובה שקדמה לך ותבין את המחאה הגדולה
122
הרב דני חדד...
חסוי | 03-08-2021 22:11
הרב דני חדד סיפר שפרעה מלך מצרים היה גילגול של קין. שאלתי אותו איפה זה כתוב והוא אמר בספר הגילגולים חיפשתי ולא מצאתי שם כתוב דבר כזה
123
כנראה שהרב מלמד...
ישראל אנגלמן | 03-08-2021 23:14
כנראה שהרב מלמד מתחיל להיות סנילי ירחם ה'
124
הבעיה שיש לרב מלמד יותר מדי כוח וכסף
מיכאל | 03-08-2021 23:32
ערוץ שבע ובשבע משועבדים אליו
125
הכי מסכן עמנואל שילה, הוא מת לתת לרב אחר לכתו
אברהם | 03-08-2021 23:34
ב בבשבע, הרי עמנואל הוא מרכזניק קךאסי תלמיד של ר' אברום. אבל הוא יודע שלא הוא מחליט, אלא הרב מלמד עם אמא שלו. וביום שעמנואל יכתוב משהו נגד הוא יקבל מכתב פיטורים
126
עם כל השנאה הזו - בא לי לצאת בשאלה
ישעיה | 04-08-2021 0:09
למי פונים? אם הרב מלמד כל כל מהר הופך למוקצה מחמת מיאוס אז לאיפה הגענו? אני חש תחושת גועל ורוצה להקיא . 70% מהתגובות כאן מחרפות ומגדפות תלמיד חכם לעילא ולעילא
אל תתרגש
זאב | 05-08-2021 18:44
יש הרבה מגיבים פה אבל רוב הציבור הדתי תורני לא עומד מאחריהם ( אתה יכול לשאול את רוב תח הדתיים היום. אולי הם יחלקו עליו אבל הם בהחלט ממשיכים לכבד אותו) זה אוסף של חרדים בטלנים שאין להם מה לעשות ויושבים כל היום באינטרנט וצדקנות היא מפלתם של חסרי הכישרון.
כל כך נכון.. והעם די הצביע ברגליים לצערנו....
כואב | 04-08-2021 8:36
בגלל קנאות בלתי מתפשרת וקשובה. אם אתה לא בדיוק כמונו- נעיף אותך מחוץ למחנה. אתה לא שייך. כואב כואב.
לאדון בא לי
עמדין | 04-08-2021 2:30
גם אם אלף כמוך ייצאו בשאלה לא נוותר על קוצו של יוד תראה לאיזה סדום ועמורה הגענו בגלל כל הפשרות
127
מלמד
חיים | 04-08-2021 1:48
זה רק קו לא מלמד, כהנא הבטיח לו תפקיד חוץ מזה שהוא דפוק בראש.
128
מה שקורה עם משפחת מלמד יכול למלא ספרים
מבואס | 04-08-2021 10:08
כנראה יש שם המון כוח וכסף
129
מעורר השראה שרב...
דותן וויינמן | 04-08-2021 10:18
מעורר השראה שרב בעל שיעור קומה כמו הרב מלמד יודע ליצור קשר כל חי עם המציאות מתוך לקיחת אחריות על תפקידו כמורה דרך. נורא לנו מרבנים שיודעים רק לחסום כל שביב של צמיחה כמו הרב שטיינר.
130
הרפורמים
רב מיצג את הציבור | 04-08-2021 17:36
כל פעולה שלו מראה לעולם את דיעותינו, וזו לא דעתי.
131
הוא מועמד לרבנות הראשית?
רם | 04-08-2021 21:40
אם כן, זה יכול להסביר כמה דברים....
132
איזה חוצפה לדבר...
שירה | 05-08-2021 0:31
איזה חוצפה לדבר כך
133
15 שנה אני...
משה ע. | 05-08-2021 0:52
15 שנה אני עוקב אחרי הרב הזה מאז שחזרתי בתשובה. לא פעם הרמתי גבה על אמירות של הרב אבל אני אגיד לכם את האמת. כל פעם כעבור זמן גיליתי כמה שהוא צודק וזה עיצבן אותי כי זה היה נראה הפך מה שחשבתי.... כל פעם מחדש הוא הפתיע. ופשוט קלע למטרה. הרב הזה צדיק מאוד וכדאי לכולם כאן להישמר בלשונם מאוד. ולגבי הכותב אני מוחה שביחס לרב הגדול הזה שהוא אחד מגדולי הדור(כן. ביטוי חרדי שהולם את הרב ממרכז הרב) והכותב הנל שאיני מיכירו מאמין אני שהוא גרגיר לעומת חוכמתו וצידקותו של הרב מלמד איזו עזות כך לכתוב עליו דברים כאלה ולפי סגנו הכתיבה זה במזיד עם כוונה להרע ולא באמת לדון על אמיתה של תורה. לעומת הרב עמאר שהוא גדול וצדיק וחולק על הרב ומנסה לשיטתו להציל את העם מדעותיו. אבל הכותב בליל של שטויות ומילים חסרי טעם. והוא רחום יכפר עוון. כל הלשון הרע כאן הכל בעוון הכותב.
רב יכול להחזיק...
דוד ארגמני | 15-08-2021 14:26
רב יכול להחזיק בתואר ''הרב'' כל עוד הוא דוגל בתורה ומאמין בשלושה עשר עיקרים ובכללם שזאת התורה לא תהיה מוחלפת כלשון הרמבם. ברגע שאדם, יודע תורה גדול ככל שיהיה, קורא לתת מקום לרפורמה ולא להילחם למען התורה כצורתה. איננו יכול להיקרא מאמין וכל שכן שאינו יכול להיקרא רב! (אלא אם גם הרמבם גרגיר לעומת חוכמתו של.....)
הב עמאר
אנונימי | 05-08-2021 12:45
למה אתה חושב שאתה מבין יותר טוב מהרב עמאר?? כנראה שאם גדול הדור אומר משהו על רב מסוים שאתה הכתרת אותו עלייך כגדול הדור וכרבך אולי זה אמר משהו עלייך ולא על הרב עמאר... חוץ מהר עמאר ישנם עוד הרבה מאוד רבנים גדולים ועצומים שלוקחים את הרב מלמד בכיס הקטן שאמרו עליו שהוא בעייתי מאוד. מחילה אבל אולי זה שאתה חדש כאן יחסית בעולם התורה אז אתה לא מבין בדיוק מי צדיק אמיתי ומי באבא
134
הרב מלמד צריך להיות הרב הראשי האשכנזי הבא
שולתתתתת1 | 05-08-2021 1:20
מקווה שיצליח
135
מה באמת עובר?
עידן | 05-08-2021 9:09
אני רק מציב פה שתי חלופות, מה עובר על מי, והבוחר יבחר: 1. הרב מלמד, תלמיד חכם ענק, בעל ראייה מקפת, שינה את עורו, התרפרם, השליך את תורתו השורשית והעמוקה, ומתיפייף עכשיו כדי לזכות במשרת הרב הראשי לישראל. 2. ציפור קטנה, שמייצגת את היהדות השורשית והאמיתית, המתנגדת לרב מלמד ולמינויו לרב ראשי, לחשה לרב מתניה אריאל: מתאים לך לפרסם משהו בסרוגים? כתוב כמה מילים על הרב מלמד ועל דיעותיו החדשות.
הרב אריאל
משה | 05-08-2021 12:47
הרב אריאל רצה מעצמו לפרסם את המאמר וניסה באתרים שונים ורק סרוגים אישרו לו. ערוץ 7 (ערוץ מלמד...) לא נתנו לו
136
גאווה לפי התמונה....
אור | 05-08-2021 17:49
גאווה לפי התמונה. זה לא רב
137
כל הרבנים אותו...
הישראלי החדש | 08-08-2021 7:52
כל הרבנים אותו הדבר...מונעים מאינטרסים אישיים..ואתם כולכם כמו עדר חמורים רצים אחריהם.. זה שיש כל כך הרבה זרמים וכל אחד חושב שרק הוא צודק מוכיח כמה כל הדת הזאת זה בלוף אחד גדול וכל אחד משתמש בה כרשום לחפור בו...
138
ההבדל בין הרב מלמד לרב הכותב
רפאל | 08-08-2021 17:58
הוא שהרב מלמד מנמק בצורה עניינית את דעותיו ומביא המון סימוכין בעוד הרב הכותב אינו מסביר את דעתו בצורה טובה אלא יותר מאשים האשמות בלתי מבוססות. שהרב הכותב ייתן הוכחות לחזרתו של הרב מלמד מדעתו בענייני רפורמים. הרב מלמד פשוט נאמן לדעת תורה ללא שום פחד ויראה. כבוד הכותב מוזמן לכתוב ולנמק כי עד כה לא קראתי שום דברי טעם
139
עוי ...
ארנגול | 08-08-2021 20:47
עוי
140
החרדלי"ם נטולי זבות דתית, משמיצים ומחריבים
אזולאי | 29-08-2021 8:06
אוסף של הזויים נטולי כל משמעות דתית. חושבים שאם יגדלו פיאות פרא זה יהפוך אותם ליהודים טובים יותר. מדובר במטורפים חסרי כבוד ובעיקר מגוכחים.
141
חזק ואמץ הרב מלמד. דרכך, היא דרך תורת ישראל
אזולאי | 29-08-2021 8:07
חזק ואמץ ואל תירא מריקים ופוחזים
142
לאחרונה התפרסם מאמר...
רשכבה"ג | 27-09-2021 9:40
לאחרונה התפרסם מאמר נוסף של הכותב בערוץ 20. טוב עשו מנהלי האתרים שלא פרסמו את מאמר השטנה ההוא. ובאמת איני מבין מה הרב מתניה אריאל שהוא תלמיד חכם ויש לו זכויות רבות ראה לשטות זו. שמעתי מהרב שפירא זצל שיצר הכבוד אצל תלמידי חכמים הוא קשה מנשוא כיון שהם התעלו בדרך כלל מעל תאוות גסות וכיוב והוא יצר רוחני ודק לכן הוא תוקף אותם במלוא כוחו. אולי הרב נפגע מכך שהרב מלמד לא ניהל אתו שיח ישיר. ואמנם זה חריג שהרב מלמד לא עונה ישירות לחלק מהרבנים שפונים אליו, אך היה עליו ללמד זכות שאין זה נובע מגאווה אלא שהוא מקדיש זמנו ללימוד תורה דרבים וזה חשוב יותר מלשאת ולתת עם רבנים כשהדבר אינו ממש נחוץ ויש עוד לימודי זכות וחבל שלא התאמץ לעשות כך. והייתי שותק ונמנע מלהכניס ראש במחלוקת ומכבד גם את החולקים, שהרי היזהרו בגחלתן וכו', אלא שנגרם כבר חילול ה' מהעניין ובמקום חילול ה' אין חולקים כבוד לאיש. ואכן עצוב לראות עד היכן הדברים מגיעים. מצד אחד הרב מתניה מתהדר בכל מיני מילים יפות אחינו אתה וכדומה ומצד שני תוקף באופן מזלזל ומבזה וטוען לגופו של אדם ולא לגופו של עניין ובסגנון רחובי שאינו הולם שיח בין תלמידי חכמים פתאם גילה את האור וכדומה אמירות מזלזלות. וטען כל מיני טענות משונות, כמו הטענה שהרב מלמד בעל גאווה כשהתיימר לפסוק לכלל ישראל ומניין הגיע למסקנה משונה כזו? האם הרב מלמד קבע שפסקיו מחייבים את כלל ישראל? האם אסור לרב להביע את דעתו כשרבים שומעים אותה שמא חלילה יסכימו איתו ציבורים רחבים מדי ונמצא מתגאה? וכמו הטענה שהרב מלמד לא מציית לגדולים ממנו - הרי לא יצא איזה פסק מחייב של סנהדרין, ואיפה שמענו שרב תלמיד חכם שהגיע להוראה חייב לבטל דעתו מפני רב שזקן ממנו בחוכמה וגדול ממנו בתורה? הרי לכל אחד חלק בתורה, ואבוי לנו אם כל אחד יבטל דעתו מפני מה שאמרו הזקנים ממנו וייצא שהתורה תהא מנוונת חס ושלום. סוף דבר, כל המחלוקת הזו לא מתאימה לא לציבור שלנו ולא לרבננו היקרים. לצערנו יש מספיק ציבורים של בני תורה שעסוקים במלחמות, זכינו שערך השלום והאחדות מודגש אצלנו ועכשיו אנחנו ניפול בשטות הזו? טוב עושים גדולי הרבנים שלא פרסמו ברבים דברים של שנאה ומחלוקת גם אם מן הסתם לא הסכימו בכל דבר עם הרב מלמד וטוב יעשה הרב מתניה אם יילך בעקבותיהם ויבליג במקום להטיף לרב מלמד ללכת בעקבותיהם.
143
פסקים של סוטה...
חיים חכמון | 25-10-2021 20:37
פסקים של סוטה
144
היוהרה של כותב המאמר - נוטפת מכל שורה
יענקל׳ה קליין | 27-10-2021 12:54
״מותר ואף כדאי שאדם יבחן את דרכו מפעם לפעם...״ - אבל - בתנאי שהוא ימשיך לחשוב בדיוק כמוני בסוף הבחינה... הרב מתניה אריאל - ניכר מדבריך שקשה לך מאוד לשמוע ולהבין אנשים שחושבים אחרת. המציאות של העולם השתנתה בשנים האחרונות, ורק אנשים אטומים וחסרי יכולות גמישות ימשיכו להתעלם מהמציאות ומהאנשים שחיים סביבם. גם במכת הברד במצרים - ״החיטה והכוסמת לא נוכו כי אפילות הנה״. מי שמראה גמישות ולא ראש קשה, ובעל יכולת להבין את המציאות וללכת לקראתה - ממשיך ללכת זקוף. מבין השורות שלך ניכרת הסלידה מהרפורמים, מלהטבי״ם ומעוד גורמים שאינם מסכימים עם דעותיך. אולי צריך להזכיר לעצמנו מידי פעם - שדרך ארץ קדמה לתורה - וזה לא סתם פתגם שתולים לקישוט (של האגו) מעל מתקן נטילת ידיים בישיבה. ועוד עניין לסיום: הגישה המזלזלת שלך כלפי הרב מלמד, מעידה יותר מכל על חשיבה לקויה וחוסר הבנה, וגובלת בשנאת חינם שאתה מעודד בניסיון להפוך את הרב מלמד ל׳מוקצה׳. האמת - קראתי את המאמר - והתביישתי בשמם של אנשים חובשי כיפות שעדיין זוכרים משהו בענייני דרך ארץ. יענקל׳ה קליין
145
reunion
Marian | 07-11-2021 5:32
שלום לכל החברים שלי, אני מריאן איתן, אני רוצה לחלוק את העדות הנפלאה שלי על איך החזרתי את בעלי לחיים שלי, אני רוצה להגיד לאנשים ברחבי העולם שיש קסם גלגלי אמיתי באינטרנט והוא חזק ומקורי , שמו הוא דר אולובבי. לאחרונה הוא עזר לי לשקם מערכת יחסים עם בעלי שהעיף אותי החוצה. כשפניתי לוויזמן, הוא נתן לי ולבעלי כישוף אהבה שאמר שאין לו שום קשר איתי הוא התקשר אלי שוב והתחיל להתחנן. לכל מי שקורא את המאמר הזה וצריך עזרה כלשהי, ויסמן יכולה להציע כל סוג של עזרה כמו שיקום נישואים וזוגיות, ריפוי כל מיני מחלות, משפט, הריון, קסם, עכשיו אנחנו מאוד מרוצים מעצמנו. ויסמן גורם לו להבין כמה אנחנו אוהבים וצריכים אחד את השני. האיש הזה אמיתי וטוב. זה גם יכול לעזור לך לתקן את החיבור השבור שלך. החזרתי את בעלי! זה היה כמו נס! בלי ייעוץ זוגי ובחיי האהבה שלנו אנחנו עושים את זה טוב מאוד. צור קשר עם האיש הנהדר הזה אם יש לך בעיה עם פתרון קבוע באמצעות דואר אלקטרוני: droluwabiagbontean@gmail.com . אתה יכול גם וואטסאפ ולברר אותו עם המספר הזה: +13152605810.
146
כסף מהקרן החדש...
לילו | 22-12-2021 10:37
כסף מהקרן החדש זה מסביר את מהפכה כמה עצוב
147
הרב מלמד דרך ארץ ותורה ומי יתן שנלמד ממנו
בתגל אריאל | 27-01-2022 12:23
להפנים את הפרקטיקה של לא תשנא את אחיך בלבבך. מי יתן ונבין בלב ובגוף שהאהבה מחזקת את מערכת החיסון ומרפאת יותר מכל תרופה ואם נדבק בה, הבריאות הנפשית, הפיזית, הציבורית תגבר . מכאן שלאהוב את האחר הוא עניין אגואיסטי לחלוטין ולכן גם למתקשים באהבה , מומלץ להחיל אותה בקירבם וכל המרבה הרי זה משובח. בנוסף כאשר אנחנו מחרימים חלק מהציבור שלנו , אנחנו מחרימים חלק בנו ופוגמים בשלמותנו