מארק צל: מתנגדי ישראל מובילים אצל הדמוקרטים - סרוגים

מארק צל: מתנגדי ישראל מובילים אצל הדמוקרטים

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מארק צל על חילופי הממשל בישראל וארה"ב באולפן: "מי ששולט במפלגה הדמוקרטית הם המתנגדים לישראל, אך על בנט להתייחס למציאות". "היו אי סדרים בבחירות"

מארק צל: מתנגדי ישראל מובילים אצל הדמוקרטים
  מארק צל (אולפן סרוגים)

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מארק צל, התראיין היום לאולפן סרוגים בנוגע להשפעת חילופי הממשל בשתי המדינות על היחסים ההדדיים.

צל טען בית היתר כי הוא עומד מאחורי התחזית שנתן ל"סרוגים" לפני הבחירות לפיה אם הדמוקרטים ייבחרו ייקרו שורה של דברים רעים לישראל: "אני מפנה אותך למציאות, הלוואי שטעיתי בתחזית שלי. מה שאני רואה עכשיו זה אפילו יותר גרוע ממה שציפיתי".

צפו בראיון המלא באולפן:

צל אומר כי ישנה חזרה ברורה למדיניות אובמה בנוגע למזרח התיכון וגם בנוגע לכל נושא יחסי החוץ האמריקאים. הוא מדגיש כי לדעתו יחסי החוץ האמריקאים בעייתיים בכל הנושאים, ולא רק בישראל. גם ביחס לסין, רוסיה, אמריקה הלטינית ועוד.

"במיוחד כשאנחנו רואים שאיראן מפרה את הסכם הגרעין עם שאר העולם ומנסים לפתח נשק גרעיני", אומר צל. "בדיוק בתקופה זו, ארה"ב נסוגה מהאזור, מאפגניסטן, עיראק סוריה. ובאותו זמן מחזק את היחסים עם הערבים הפלסטינים, אפילו חמאס. זה לא התפתחויות טובות בשבילנו".

"מי ששולט באמת במפלגה הדמוקרטית הם הפרוגרסיבים"

מארק צל מבהיר כי הוא מסכים עם ראש הממשלה בנט על חשיבות התמיכה הדו מפלגתית בישראל. למרות זאת הוא טוען כי האגף הפרוגרסיבי/פרו-פלסטיני הוא זה שנותן את הטון האמתי אצל הדמוקרטים. על אף העובדה שהנשיא ביידן אינו נמנה עם הפלג הזה.

"המצב בשטח הוא אחר לגמרי. מי שבאמת מוביל במפלגה הדמוקרטית הם אלה שמתנגדים לישראל", אומר צל, "וזה הענף הפרוגרסיבי השמאלני של המפלגה הדמוקרטית, שמכתיבים את עתיד המפלגה וגם ההווה".

העיניים לבחירות 2022

צל מדגיש כי על מנת לדאוג לאינטרסים של מדינת ישראל, על בנט לחתור ליחסים טובים עם האמריקאים, לא משנה מי הנשיא: "ביידן זה הנשיא של ארה"ב כרגע, לכן רה"מ צריך להתייחס למציאות שם, ולשאת ולתת מול הדמוקרטים, אך הוא צריך גם להיות מאוזן".

"יכול להיות שבנובמבר 2022 נחזור לשלוט בלפחות בית אחד בקונגרס. בנט צריך למצוא את דרך המלך".

בנוגע לעתיד המפלגה הרפובליקנית, מארק צל טוען כי טראמפ עדיין הגורם הכי חזק במפלגה, והוא המוביל לפריימריז ב-2024. אך מונה עוד מספר מועמדים אפשריים, כגון שר החוץ לשעבר בממשל טראמפ מייק פומפאו והשגרירה באו"ם לשעבר ניקי היילי:

"יש יותר מ-10 מועמדים טובים שיכולים להיות הנשיא הבא. זה מוקדם מדי. צריך להתרכז בבחירות האמצע ב-2022".

"היו אי סדרים בבחירות 2020"

צל, שבעבר טען לזיופים ואי סדרים בבחירות האחרונות בארה"ב בנובמבר, עמד מאחורי דברים אלו, אך סירב להגיד כי לדעתו טראמפ בעצם ניצח.

"היו אי סדרים. זה לא יעזור אם אנשים לא רוצים לשמוע את זה. לא רלוונטי מי ניצח בסופו של דבר, ג'ו ביידן הוא הנשיא לפי החוקה. אבל צריכים לבדוק שטוהר ההליך האלקטורלי יישמר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
צודק 100 אחוז....
יותם | 01-08-2021 12:58
צודק 100 אחוז. השמאל שהשתלט על המדינה רצה את אובאמה רוצה מדינה לפלסטינים. ורוצה מדינת כל אזרחיה . מלחמה על הגלובליזציה שכל האזרחים שווים כמו 2 אבות וכו. מול השמרנים .
2
צודק לגמרי צל
כרמל | 01-08-2021 13:35
יוחזרו לאלתר טראמפ ונתניהו . כוחות החושך השתלטו על העולם
3
ערבים אנטישמיים. הנאצים...
ערברברים. הנאצים החדשים | 01-08-2021 16:24
ערבים אנטישמיים. הנאצים החדשים. הרבה יותר פרימיטיביים הרבה יותר טיפשים. הרבה יותר ברברים.