ועדת חוקה קיצרה את התו הירוק ב-18 ימים - סרוגים

ועדת חוקה קיצרה את התו הירוק ב-18 ימים

יו"ר ועדת חוקה גלעד קריב דרש לדעת מי מממן את הבדיקות המהירות ומי ישלם עליהן, ולכן וועדת חוקה קיצרה את התו הירוק ב-18 ימים. לטענתו יש לייצר ודאות ואי אפליה בציבור

ועדת חוקה קיצרה את התו הירוק ב-18 ימים
  יו"ר הועדה גלעד קריב (דוברות הכנסת, דני שם טוב)

ועדת החוקה קיצרה משמעותית את תוקף תקנות התו הירוק שנכנס היום לתוקף ב-18 ימים (עד ה-7.8 במקום ה-25.8) ואת תקנות הגבלות היציאה למדינות בסיכון מרבי קיצרה ב-3 ימים (עד ה-9.8 במקום עד ה-12.8).

היו"ר ח"כ גלעד קריב אמר ביחס לקיצור תקנות התו הירוק והתו השמח, כי לא יאריך את תוקף התקנות מעבר ל-7.8 שכן למחרת משתנה משטר הבדיקות לבדיקות מהירות ויש לייצר ודאות: "על המדינה לתת תשובות מי מממן את הבדיקות המהירות; לא ייתכן שבמקום לאפשר לילדי ישראל קיץ של הפגה אחרי תקופה כה קשה, מעמיקים פערים בין משפחות שידם משגת לאלו שלא".

המשמעות היא שאם הועדה לא תאריך את התקנות החל מה-9.8 לא יהיו מגבלות בין מחוסנים ושאינם מחוסנים או נבדקים ושאינם בכניסה לאירועים השונים.

עוד באותו נושא

לאן מותר לטוס ואיך? רשימת המדינות האסורות

 

על קיצור תוקף התקנות ליציאה מישראל, החליט קריב בעקבות הצהרת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס על כוונת הממשלה לגבש מודל חדש להגבלת היציאה מהארץ.  "קיצור התקנות עד ל-7.8 יוביל לכך שבעוד כשבוע נקבל עדכונים לגבי מודל הגבלת היציאה וכן לתשובות מוסמכות על עבודת ועדת החריגים. בעניין התו הירוק- כל עוד הממשלה לא יודעת לומר מי משלם על הבדיקות המהירות אחרי ה-8.8 על אחת כמה וכמה".

עוד אמר כי "לא יכול להיות מצב בו בחופשת הקיץ עוד יותר מחדדים הבדלים כלכליים מעמדיים בין משפחות שיכולתם משגת לאלו שלא. אני מתכוון לבוא בדברים עם השרים ורה"מ. מכיוון שבשבוע הבא ייכנס לפיילוט ההסכמון על המדינות שיש בחזרה מהן חובת בידוד, וההגבלות מסתיימות ב-12.8 ושוקדים על מתווה חדש, את התקנות להגבלה על יציאה למדינות נעמיד בתוקף עד ה-9.8.

בתוך כך בועדת אושרו שורת תקנות קורונה ובהן כניסתו לתוקף של התו הירוק ושל ארבע מדינות לרשימת המדינות בסיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה, תוך קיצור תוקף התקנות

התקנות שאושרו: הוספת גיאורגיה, תורכיה, קפריסין ובריטניה לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה- תוקפן קוצר בשלושה ימים עד ל-9.82. תקנות הנוגעות לחובת ביצוע בדיקה בכניסה לישראל, הארכת חובת הבדיקה בכניסה לישראל תוקפן הוארך ב-28 ימים נוספים עד ל-25.83.

תקנות אלו מחזירות את התו הירוק עבור מתחמים פתוחים וסגורים בהם מעל 100 אנשים. מגיל 12, הכניסה תתאפשר רק עם תעודת מתחסן/ מחלים או בדיקה שלילית.

הכוונה למתחמי אירועי תרבות וספורט, מלונות ואטרקציות תיירותיות, חדרי כושר ואולמות סטודיו, מסעדות, ברים, בתי קפה וחדרי אוכל, כנסים ובתי תפילה.

בתקנות שהעבירה הממשלה מוצע כי עד ל-8.8.21, לא מחוסנים יוכלו להיכנס למתחמי תו ירוק עם הצגת בדיקת PCR בתוקף ל-72 שעות והחל מה-8.8.21, יוכלו להיכנס רק עם הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני הכניסה, במימון הנבדק. כאמור, הוועדה קיצרה תוקף תקנות אלו עד ל-7.8 תוך דרישה לתשובות בסוגית המימון

במקביל לתו הירוק, מאריכות התקנות את התו השמח בכניסה לאירועי שמחות ומועדונים- המחייב את כל הגילאים בהצגת תעודת מחלים/ מחוסן או בדיקת קורונה שלילית. גם תקנות אלו קוצרו עד ל-7.8

תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ בני בגין (תקווה חדשה). לא היו מתנגדים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ביבי ביבי כסף כסף פייזר פייזר
ביבי כסף פייזר | 29-07-2021 18:53
ביבי ביבי כסף כסף פייזר פייזר ביבי ביבי כסף כסף פייזר פייזר
@ טיפש... השנאה...
אמיר | 29-07-2021 19:55
@ טיפש... השנאה עיוורה אותך . אתה מוכן לאמץ כל תאוריה שתתאים לשנאה שלך לביבי. להקיא עלייך. אם יש משהו טוב למדינה שלנו היא ביבי. אתה טיפש שאתה לא רואה את זה.
2
רפורמי ליצן, בושה למדינה וליהדות.
יהודי | 29-07-2021 19:15
מי האמין שבמדינה היהודית יכהן בתפקיד עגל כזה?
3
רשעים ארורים ...
אלכס | 29-07-2021 20:21
רשעים ארורים
4
25 חכ''ים נורבגים...
משה צפוני | 31-07-2021 6:50
25 חכ''ים נורבגים ובעדת חוקה מחליטים עבורנו 2 אנשים. אחד שונא יהדות והשני שונא ביבי.
5
אזמה המצב כיום אחרי 7.8
יורם | 12-08-2021 15:45
יש תו ירוק או אין תו ירוק?