סוכם: זה תקציב משרד הביטחון לשנת 2022 - סרוגים

סוכם: זה תקציב משרד הביטחון לשנת 2022

ראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון סיכמו אמש את תקציב מערכת הביטחון של מדינת ישראל לשנת 2022. מתוך כלל התקציב 750 מיליון ש"ח יינתן לטובת העורף וסוכם על תקצוב של רפורמת נפש אחת במלואה

סוכם: זה תקציב משרד הביטחון לשנת 2022
  (צילום: עופר צידון/ פלאש 90)

בפגישה אמש (ג׳), סיכמו ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר הביטחון, בני גנץ, את תקציב מערכת הביטחון במסגרת חוק התקציב המתגבש בימים אלו. במסגרת ההסכמות, יעמוד תקציב משרד הביטחון על כ-58 מיליארד שקלים בשנת 2022.

עוד באותו נושא

"אנחנו במוכנות שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני"

כחלק מההבנות, סוכם כי יינתן מענה להצטיידות והתעצמות צה"ל בהתאם לאיומים, תוך מתן דגש על רכש מחברות ביטחוניות הפועלות בפריפריה, על הקצאת תקציב בהיקף של 750 מיליון ש"ח לטובת העורף בשנת 2022, על קידום רפורמת נפש אחת במלואה, וכן על תקצוב מלא של תכנית "ממדים ללימודים".

כמו כן, סוכם על הסדרת נושא תקופות השירות במתווה מאוזן שהוצג ע ידי משרד הביטחון.

ראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון מברכים על ההסכמה וקוראים לכלל השרים והמשרדים להגיע להבנות בהקדם על מנת לאשר את תקציב המדינה באופן סדור בממשלה ובכנסת.

שר הביטחון, בני גנץ, שנחת כעת בצרפת, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במהלך שעות הלילה סיכמתי עם ראש הממשלה ושר האוצר על תקציב ביטחון אחראי למדינת ישראל, שיאפשר קודם כל שמירה על העליונות הביטחונית שלנו מול האיומים ההולכים וגדלים, שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל ויתר משרדי הממשלה, ויאפשר לצה"ל לממש את תר"ש 'תנופה'.

יותר מכל, אני גאה בשם מדינת ישראל שרפורמת "נפש אחת" תתוקצב במלואה. זהו חוב מוסרי של החברה הישראלית כולה ושלי באופן אישי. לצד זאת, הבטחנו את הנעת פרויקט מגן הצפון והבטחת מימושו באופן יציב לשנים, חיזוק הרכש ממפעלים בפריפריה, ועיגנו את תוכנית "ממדים ללימודים". אני מבקש להודות לראש הממשלה על ההובלה האחראית של התהליך, ולשר האוצר שניסיונו הביטחוני ומנהיגותו, הביאו לסיכום שישמור על ביטחון ישראל ויאפשר לאזרחי ישראל לישון בשקט בלילה".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בירך על הכנסת הרפורמה של 'נפש אחת' לתקציב, אחרי שאתמול נלחם שתיכנס:״אני מברך על כך שבעקבות המאבק שלי ושל חבריי מארגון נכי צה״ל ביחד עם שר הביטחון גנץ סוכלה כל אפשרות לקיצוץ ברפורמת ׳נפש אחת׳ שתתוקצב במלואה.

כפי שראינו בימים האחרונים. יש צורך תמידי לעמוד על המשמר ליישום רפורמה ׳נפש אחת׳. כמי שמוביל את מאבק הלוחמים נפגעי הפוסט טראומה ופצועי צה"ל בכלל אמשיך לעשות זאת גם בקדנציה הקרובה. אמשיך לעמוד על המשמר שהרפורמה תמומש ואף יערכו בה תיקונים כפי שהעלתי בפני השר גנץ וצמרת משרד הביטחון״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו