מספר התלמידים בחינוך הסרוג זינק ב-46% בעשור - סרוגים

מספר התלמידים בחינוך הסרוג זינק ב-46% בעשור

מסמך של מרכז המחקר של הכנסת מלמד כי מספר תלמידי הגנים בחמ"ד זינק אבל שיעורם היחסי לא גדל. בסוף כיתה ו' 15% מהתלמידים עוזבים לחינוך החילוני והחרדי, ורק 9% מצטרפים

author-image
מספר התלמידים בחינוך הסרוג זינק ב-46% בעשור
  תלמידי בית ספר 'עשה חיל' בגוש עציון (ארכיון: גרשון אלינסון/פלאש90)

נתונים שמפרסם מרכז המחקר והמידע (ממ"מ) של הכנסת, מעלים נתונים מעניינים על החינוך הדתי, שאמנם גדל בכמות, אך שיעורו מקרב כלל התלמידים נשאר קבוע.

מהמסמך אותו כתבו אסף וינינגר ויובל וורגן עבור ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), עולה כי כי בעשור האחרון הייתה עליה של כ-25% במספר התלמידים הלומדים בבתי ספר בחמ"ד ועלייה של כ-46% במספר התלמידים הלומדים בגני ילדים בחמ"ד.

עוד באותו נושא

כבוד: אלו הזוכים בחידון הארצי על דמויות החמ"ד

בשנת 2012 היו כ-272,000 תלמידים סרוגים בגני הילדים ובבתי הספר, בתוך עשור המספר זינק ובשנת 2020 כבר למדו במוסדות הלימודים של החמ"ד יותר מ-355,000 תלמידים – זינוק של כ-30% בתוך עשור.

מספר תלמידי החמ"ד בעשור האחרון

עם זאת, על על אף הגידול במספר התלמידים לא חל בעשור האחרון שינוי של ממש בחלקם של תלמידי החמ"ד בכלל תלמידי בתי הספר במערכת החינוך ובכלל תלמידי בתי הספר בחינוך העברי.

אחוז התלמידים מתוך סה"כ התלמידים

שיעור התלמידים הסרוגים עמד בשנת 2012 13.5% ונותר בשיעור הזה בעשור האחרון. גם בחינוך הממלכתי יש קיפאון עם 18.5% לאורך כל העשור.

יוזם המחקר, ח"כ אופיר סופר (צילום: דוברות הכנסת)

15% מהתלמידים נוטשים את המגזר

שלב המעבר מבתי הספר לחטיבות הביניים ולעל-יסודי, מביא לנטישה של חרדים וחילונים (או מסורתיים) ששלחו את הילדים שלהם לחינוך סרוג, ועזבו לטובת חינוך שונה, ברמת דתיות שונה.

נתונים שעולים מהדו"ח מלמדים כי 15% מהתלמידים שסיימו ללמוד בבית ספר יסודי חמ"ד בכיתות א-ו עברו ללמוד בכיתה ז' בבתי ספר המשתייכים לסוגי פיקוח אחרים: 13% בחינוך החילוני ו- 2% בחינוך החרדי.

ומאיפה מגיעים התלמידים בכיתה ז'?

מהנתונים בתרשים עולה כי 9% מהתלמידים שלמדו בכיתה ז' בחטיבת ביניים בחמ"ד בשלוש השנים האחרונות, למדו בכיתה ו' בבתי ספר המשתייכים לסוגי פיקוח אחרים. 6% בחינוך החרדי (המהווים 3% מתלמידי כיתה ו' החינוך החרדי) ו-3% בחינוך הממלכתי עברי (המהווים 0.8% מתלמידי כיתה ו' בחינוך הממלכתי חילוני).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יש לברוח מהשנאה...
ארון | 28-07-2021 14:42
יש לברוח מהשנאה של חמד!
2
הרבי
נועם | 08-08-2021 9:57
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף