מפקד יחידת החילוץ מבקש: "צאו לטייל אבל באחריות" - סרוגים

מפקד יחידת החילוץ מבקש: "צאו לטייל אבל באחריות"

עשרות חילוצים בוצעו בימים האחרונים על ידי יחידת חילוץ כרמל גליל. מפקד יח' החילוץ גיא גרברסקי:  "הציבור לא ממש מקפיד ומכניס את עצמו למצבי סכנת חיים מיותרים".

מפקד יחידת החילוץ מבקש: "צאו לטייל אבל באחריות"
  יחידת חילוץ בפעולה (דוברות המשטרה)

ימי בין הזמנים בעיצומם ולצערנו אנו עדים לריבוי מקרי מוות כתוצאה מטביעה בחופי הים ובבריכות ולמקרי חרום באתרי טבע.

משטרת ישראל שמה לה כיעד מרכזי להגביר את הבטיחות והשמירה על חיי אדם בימי בין הזמנים ולעשות כל מה שניתן  על מנת להציל חיים מטביעה וממקרי חירום רבים בחיק הטבע.

עוד באותו נושא

הולכים על בטוח פרק 11: מה עושים עד שהחילוץ בא

מניסיון השנים שעברו ניתן לציין את האתגרים שיש בהם להביא לסיכון חיים ולהשבתת החופשה ולכן חובת הכלל להקפיד עליהם מבחינת 'קלה כבחמורה'. הסכנות העיקריות הם בכבישי הארץ ובאתרי טיול מאתגרים והקורונה.

לקראת בין הזמנים נפרשו שוטרי משטרת ישראל  וכל מתנדבי יחידות החילוץ שתפקידם להגיע את הזקוקים לסיוע בעת חרום ולהציל את חייהם.

יחידת השיטור הימית (דוברות המשטרה)

המשטרה מסיירת באזורי הפארקים (דוברות המשטרה)

לתכנן את הטיול

גיא גרברסקי מפקד יחידת החילוץ כרמל גליל מספר כי החל מבין הזמנים מתנדבי היחידה שהוא מפקד עליה בצפון הארץ נאלצו לפעול בכ-20 מקרי חירום. מניסיונו הרב כמי שהשתתף במאות חילוצים של משפחות ויחידים גיא ממליץ להקפיד על הדברים הבאים:

כל טיול בחיק הטבע מצריך תיכנון מוקדם, אין מצב בו נכנסים לשטח טיולים בין אם מדובר בצעידה בשדות או בהליכה אתגרית בנחלים ועוד. חלה חובה ללמוד את המסלול מבעוד מועד ולהתאימו לסוג האנשים המשתתפים בו.

עוד באותו נושא

הולכים על בטוח • טיפ 8: איך לטייל לבד?

לגבי ילדים ותינוקת מדגיש מפקד יח' החילוץ כרמל גליל כי כאן מדובר ברגישות יתר שהציבור מחויב לגלות. למשל בנושא הגנה על הילדים, בנושא יכולת צעידה וכושר גופני ובשתייה.

אל לנו לחשוב שהילדים הם כמו המבוגרים, יש להם כוח לאתגרים שההורים משתתפים בהם.

ומה לגבי צורת הלבוש?

כיוון שאנחנו כרגע בקיץ והגוף מייצר חום מעבר לחום החיצוני יש להשתדל ללבוש לבוש מנדף שיסייע לשמור על טמפרטורה נכונה של הגוף, לחבוש כובע ולהגן על העור על ידי מריחת קרם הגנה, במיוחד גם אצל הילדים. נקודה חשובה היא אם מסתובבים כל היום אז יש חדש את מריחת קרם ההגנה לאחר מספר שעות על מנת לשמור על יכולת ההגנה וסינון קרני ה- UV.

ולגבי אכילה? מה אנחנו צריכים לסחוב על הגב כאשר יוצאים לטיול?

גיא גרובובסקי מפתיע ואומר כי אין מה לסחוב ארוחות כבדות. יש להסתפק בלאכול משהו קל רצוי מלוח בכל שעת הליכה , המליחות היא על מנת להגביר את ספיחת הנוזלים בגוף. לגבי שתיה ? בוודאי להרבות בה וחובה לקחת 3 ליטר לאדם.

מה אפשר ללמוד מהחלוצים האחרונים שעשו מתנדבי יחידת החילוץ כרמל-גליל.

אנחנו לומדים מכל חילוץ ומנסים לשפר את היכולות שלו עוד ועוד. לדוגמא: לפני ימים אחדים קיבלנו קריאת חרום ממוקד 100 של משטרת ישראל כי ישנה משפחה הורים וילדים קטנים שלא מרגישים טוב באזור מערת אורנים שבכרמל. מתנדבי יחידת החילוץ יצאו מיד לדרך לאחר פרק זמן קצר הגיעו למשפחה וגילו כי חלק מבני המשפחה סבל מהתייבשות. כמובן שטיפלנו בהם וייצבנו את מצבם. מתחקור ראשוני שעשינו עם אבי המשפחה עולה כי הוא לא הכין את מסלול ההליכה ונראה לו על פי תחושתו כי מדובר בטיול של 'שבת אחרי הצהרים' כהגדרתו. המשפחה לא חשבה לקחת מים מעבר לבקבוק אחד. גיא חוזר ומדגיש כי לא יתכן לצאת לכל טיול ללא כמות מספיקה של נוזלים לשתייה, זה יכול להסתיים חלילה בהתייבשות או במכת חום ואף למוות.

במקרה נוסף שהיה השבוע  כפי שמספר גיא גרברסקי  מפקד יחידת החילוץ קבוצה של צעירים יצאו לכיוון נחל כזיב. הם עברו את הנחל ובעליות החוצה הם החלו להתייבש. למזלם הם התקשרו למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100 והוא זה שמזעיק את יחידת החילוץ. הגענו למקום ומה שמצאנו היה תלמידים צעירים שצעדו בחום ללא כובעים וללא מים שאותו הם סיימו שעה לפני כן. לא היה חסר הרבה שחלקם היו נקלעים למצב מסכן חיים.

גיא מספר לנו כי מתחילת השנה הוא וחבריו ביחידת החילוץ ספרו כ-160 מקרים של חילוצים כשליש מהם מהמגזר הדתי והחרדי.

לסיכום, מפקד יחידת החילוץ פונה לציבור הרחב ואומר: אנחנו מתנדבי יח' חילוץ כרמל וגליל פונים בקריאת קודש של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ומבקשים בכל לשון של בקשה לשמור ולהקפיד על ההוראות במטרה לחסוך בחיי אדם. צאו לטייל אבל באחריות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו