הנדל החליט: במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס - סרוגים

הנדל החליט: במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס

שר התקשורת הנדל החליט היום על מספר שינויים אשר יקלו על הצרכנים המשתמשים בניידים כשרים, שברובם הם חרדים, שעד היום שילמו יותר על חבילות הסלולר שלהם, עקב שירות חסימת מספרים

author-image
הנדל החליט: במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס
  (צילום: נועם ריבקין פנטון\ פלאש90)

שר התקשורת, יועז הנדל, החליט: חברות הסלולר יחויבו לפרסם מספרים חסומים בקווים הכשרים, ולנמק את סיבת החסימה תוך יממה. בנוסף, יאסר עליהן לחסום מספרים של מוקדי חירום ומצוקה.

עוד באותו נושא

הנכים לבנט: "מתעלם מציבור של 300 אלף נכים"


7

לדברי הנדל: "הנפגעים העיקריים מהאופן שבו פועלים הקווים הכשרים הם הציבור החרדי, שמשלם יותר, מקבל פחות ונתון לחסימות שרירותיות. במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס. ההחלטה היום מחייבת שקיפות מלאה מצד החברות על חסימת טלפונים ותיאסר חסימה של קווים ממשלתיים, ומוקדי חירום והצלה. כמו כן, השקיפות תמגר את השיקולים הלא עניינים שליוו עד עכשיו את מנגנון החסימות. אני תקווה כי יהיה בכך די כדי להסדיר את התחום. אם לא כך, תתווסף רגולציה נוספת".

חיוב החברות לאפשר גישת חירום

בהמשך לשימוע בנושא חסימות בקווים הכשרים, שפירסם משרד התקשורת בספטמבר 2020, החליט היום (א'), שר התקשורת, יועז הנדל, לקבל את המלצות הדרג המקצועי במשרד ולעדכן את רישיונות חברות הסלולר בהתאם לאסדרה החדשה שנקבעה. האסדרה שנועדה למנוע פגיעה אפשרית במשתמשי הטלפונים הכשרים, תחייב את חברות הסלולר לאפשר גישה חופשית למוקדי חירום, מצוקה, רווחה ומספרים ממשלתיים. בנוסף על כך יחוייבו חברות הסלולר לפעול בשקיפות באתר האינטרנט שלהן, ולהנגיש את המספרים החסומים.

(צילום: מרים אלסטר\ פלאש90)

להלן עיקרי האסדרה החדשה: יאסר על חברות הסלולר לחסום את מספרי הטלפון של מוקדי חירום, מצוקה ורווחה ארציים (מספרים של 3 ו-4 ספרות) ולמספרי טלפון אשר הוקצו למדינה ומוסדותיה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה שבועות.

על מנת לייצר שקיפות במספרים החסומים, חברות הסלולר יידרשו לשמור ולתעד את בקשות החסימה עבור כל מספר שנחסם, כולל נימוק סיבת החסימה, למשך כל תקופת החסימה ושנה לאחר שהוסרה.

חברות הסלולר יידרשו להנגיש באתר האינטרנט שלהן את המספרים שנחסמו, כולל את שם הגורם החוסם ואת תאריך החסימה. החברה תפרסם רשימה של עמותות ותאגידים חסומים, בעוד אנשים פרטיים יוכלו לפנות לחברת הסלולר ולקבל מידע אם הם חסומים ומהי סיבת החסימה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה חודשים מיום קבלת ההחלטה.

כל מנוי שנחסם יוכל לפנות לשירות הלקוחות של חברת הסלולר אליה הוא מנוי ולבדוק האם נחסם ואת סיבת החסימה. על החברה לספק מענה לפניה בתוך יום עבודה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הנדל
ש | 25-07-2021 16:34
פתאם אכפת לך מהחרדים-האם אין כאן מתן כופר כדי שהחרדים יכנסו לממשלה.
2
מישהו עוד מאמין...
נוכל ושמח הנדל | 25-07-2021 18:03
מישהו עוד מאמין לחבורת הנוכלים שבראשם הנוכל הגדול איכֶססססס,
3
ממשלת החזירים וסילמן...
נפתלי השקרן | 25-07-2021 19:14
ממשלת החזירים וסילמן בראשם.ממשלת הבושה והבזיון
4
נוכל בריבוע,,אידיוט ...
אולי | 25-07-2021 19:16
נוכל בריבוע,,אידיוט
5
ממשלתהחזירים ...
נפתלי השקרן | 25-07-2021 19:16
ממשלתהחזירים
6
נוכל. ...
ירואל | 25-07-2021 20:36
נוכל.
7
אוי די.... שיהיה...
ישראלית | 25-07-2021 20:50
אוי די.... שיהיה יפה וישתוק
8
הנגל צבוע ובלתי...
שולמית | 25-07-2021 22:26
הנגל צבוע ובלתי אמין בעליל!
9
ושוב קאקופוניה של...
ביבי דאמבו מלך החמוצים | 26-07-2021 12:01
ושוב קאקופוניה של ביביבוטים שלא מפסיקים לגעגע כמו ברווזים. לק לסבר את האוזן, חמוצייהו הביא אותנו עד כדי שנאת אחים, וזה לא מזיז למסניפי נפיחותייהו, למזלנו הגדול תם עידן שלא מתגעגע אליו. צ'או ייהו, צ'או