הנדל החליט: במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס
שר התקשורת הנדל החליט היום על מספר שינויים אשר יקלו על הצרכנים המשתמשים בניידים כשרים, שברובם הם חרדים, שעד היום שילמו יותר על חבילות הסלולר שלהם, עקב שירות חסימת מספרים
שר התקשורת, יועז הנדל, החליט: חברות הסלולר יחויבו לפרסם מספרים חסומים בקווים הכשרים, ולנמק את סיבת החסימה תוך יממה. בנוסף, יאסר עליהן לחסום מספרים של מוקדי חירום ומצוקה.
לדברי הנדל: "הנפגעים העיקריים מהאופן שבו פועלים הקווים הכשרים הם הציבור החרדי, שמשלם יותר, מקבל פחות ונתון לחסימות שרירותיות. במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס. ההחלטה היום מחייבת שקיפות מלאה מצד החברות על חסימת טלפונים ותיאסר חסימה של קווים ממשלתיים, ומוקדי חירום והצלה. כמו כן, השקיפות תמגר את השיקולים הלא עניינים שליוו עד עכשיו את מנגנון החסימות. אני תקווה כי יהיה בכך די כדי להסדיר את התחום. אם לא כך, תתווסף רגולציה נוספת".
חיוב החברות לאפשר גישת חירום
בהמשך לשימוע בנושא חסימות בקווים הכשרים, שפירסם משרד התקשורת בספטמבר 2020, החליט היום (א'), שר התקשורת, יועז הנדל, לקבל את המלצות הדרג המקצועי במשרד ולעדכן את רישיונות חברות הסלולר בהתאם לאסדרה החדשה שנקבעה. האסדרה שנועדה למנוע פגיעה אפשרית במשתמשי הטלפונים הכשרים, תחייב את חברות הסלולר לאפשר גישה חופשית למוקדי חירום, מצוקה, רווחה ומספרים ממשלתיים. בנוסף על כך יחוייבו חברות הסלולר לפעול בשקיפות באתר האינטרנט שלהן, ולהנגיש את המספרים החסומים.
להלן עיקרי האסדרה החדשה: יאסר על חברות הסלולר לחסום את מספרי הטלפון של מוקדי חירום, מצוקה ורווחה ארציים (מספרים של 3 ו-4 ספרות) ולמספרי טלפון אשר הוקצו למדינה ומוסדותיה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה שבועות.
על מנת לייצר שקיפות במספרים החסומים, חברות הסלולר יידרשו לשמור ולתעד את בקשות החסימה עבור כל מספר שנחסם, כולל נימוק סיבת החסימה, למשך כל תקופת החסימה ושנה לאחר שהוסרה.
חברות הסלולר יידרשו להנגיש באתר האינטרנט שלהן את המספרים שנחסמו, כולל את שם הגורם החוסם ואת תאריך החסימה. החברה תפרסם רשימה של עמותות ותאגידים חסומים, בעוד אנשים פרטיים יוכלו לפנות לחברת הסלולר ולקבל מידע אם הם חסומים ומהי סיבת החסימה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה חודשים מיום קבלת ההחלטה.
כל מנוי שנחסם יוכל לפנות לשירות הלקוחות של חברת הסלולר אליה הוא מנוי ולבדוק האם נחסם ואת סיבת החסימה. על החברה לספק מענה לפניה בתוך יום עבודה.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו