הנכים לבנט: "מתעלם מציבור של 300 אלף נכים" - סרוגים

הנכים לבנט: "מתעלם מציבור של 300 אלף נכים"

ארגון הנכים "זכויות הנכים" יצא הבוקר למחאה וחסם כבישים רבים ברחבי הארץ במחאה על חוסר התקצוב והיחס המחפיר של הממשלה כלפי אוכלוסייה המונה כ300,000 נכים בישראל

author-image
הנכים לבנט: "מתעלם מציבור של 300 אלף נכים"
  (צילום: אליס הימן, דוברת "ארגון הנכים")

ארגון "הנכים זכויות נכים", החליט לחדש הבוקר את המחאה של ציבור הנכים ברחובות המדינה, בעקבות התנהלותו חסרת הרגישות, לטענתם, של ראש הממשלה, נפתלי בנט, כלפי ציבור אוכלוסיית הנכים, אשר לדבריהם נשכחו מאחור ואינם נכנסו להסכמים הקואליציוניים ולקווי היסוד של הממשלה.

עוד באותו נושא

מחאת הנכים מתחדשת: אלו הכבישים שייחסמו היום

במחאה על חוסר הרגישות שהם חווים למצוקותיהם, ארגון הנכים דורש "יישום מתווה ארלוזורוב" שקבע שעד ינואר 2021 קצבת הנכות הכללית תעמוד על כ – 3,700 שקלים לחודש. נכון להיום, האוצר מסרב לעמוד בהסכמים שגובשו בהסתדרות בשנת 2018 וקיימת מחלוקת על כ – 600 מיליון שקלים.

(צילום: אליס הימן, דוברת "ארגון הנכים")

עוד בארגון הנכים דורשים שקצבת הנכות תוצמד לשכר הממוצע במשק ובכך למנוע את שחיקתה תוך המשך השוואה מיידי של קצבת הנכות לגובה שכר המינימום על מנת לאפשר קיום בכבוד לציבור הנכים ולהוציא אותם מהעוני וחרפת הרעב שבה, לטענתם, הם נמצאים באופן תמידי.

בנוסף לכך, ארגון הנכים דורש את תיקון "חוק לרון" בצורה משמעותית של העלאת הדיסריגרד, אשר יאפשר לנכה שיכול לצאת ולעבוד להרוויח בעבודה עד פי 2 מהשכר הממוצע במשק מבלי שתקוזז לו הקצבה. כיום, נכה שמרוויח מעל 3,300 שקל בחודש – פוגעים לו בקצבת הנכות ומקזזים לו מקצבת הנכות (נציין כי עד לפני 3 שבועות עמד הסכום על כ – 5,300 ש"ח, שבהם נכה יוכל לצאת לעבוד מבלי שיפגעו לו בקצבה). נושא זה, כאמור, מגביל חלק מציבור הנכים שמסוגלים לצאת לעבוד למרות המוגבלות הפיזית והגופנית ומצב בריאותם המורכב, ועדיין פוגעים ומקזזים להם בקצבה.

(צילום: אליס הימן, דוברת "ארגון הנכים")

דבר שלישי ואחרון שמציינים בארגון הוא הדרישה מראש הממשלה בנט להכניס בדחיפות את טיפולי השיניים לסל הבריאות הממלכתי, כולל שתלים, ולאפשר את כיבוד ויישום הערך של כבוד האדם בפועל. "לא יתכן כי ראש הממשלה מצהיר באופן תמידי בפתח ישיבות הממשלה שהוא בא לעבוד בשביל עם ישראל ושהם לא הבוסים של עם ישראל", כלשונם, "ובהשבעתו הכריז 'שיעבוד עבור כולם' ובפועל מתעלם מציבור מוגבל עם קשיים פיזיים, רפואיים, קוגנטיביים ונפשיים של כ – 300 אלף נכים במדינת ישראל", הוסיפו בכאב.

(צילום: אליס הימן, דוברת "ארגון הנכים")

על פי הנתונים העדכניים של המוסד לביטוח לאומי, אחד מכל חמישה אזרחים הוא אדם עם מוגבלות במדינה שמוכר באופן רשמי על ידי המוסד לביטוח לאומי. "הגיע הזמן שהממשלה תיישם מדיניות ותגלה חמלה, הבנה ושיפור בכל תחומי החיים עבור ציבור זה", מוסרים מהארגון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רעיון רע שהנושא יהיה "בחוק ההסדרים" זה זמני
קר קר קרעי | 25-07-2021 15:39
אבל מכיוון שהמטרה היא להשיג מה שלא קיבלו מראש הממשלה הקודם אז דורשים גם דרישות לא חכמות....
150,000,000 ש"ח לנורווגי
אז תחכו בצד | 25-07-2021 18:12
יש דברים חשובים יותר...
2
מתעלם גם מציבור...
ג׳ | 25-07-2021 16:09
מתעלם גם מציבור של 8 מליון לא נכים העיקר מכיסאו לא מתעלם
3
מגיע לנו מבול נוסף!!
הפכנו לאכזרים לאחינו | 25-07-2021 16:23
עגל הזהב. ואטימות לחלש.
4
עדיף מטעמים נורווגים מרווחת הנכים
ממשלת הונאה וצביעות | 25-07-2021 16:29
ממשלה מופקרת ובזבזית ונהנתנית שעלות השרים הרבים, סגני השרים, שחלקם מיותרים גם לדעת פוליטיקאים, והחוק הנורבגי לקדנציה שלמה של ממשלת בנט-לפיד, למשך ארבע שנים וחצי, תגיע לכמיליארד שקל. חוסכת ברווחת הנכים שלא זכו להיכנס גם הם בחוק הנורווגי לכנסת או לאיים בפירוק הממשלה ולזכות בתפקיד שר כשרק אתמול זעקו חמס שזה שיא בנהנתנות..
5
חמישים ושלוש מליארד...
תמר | 25-07-2021 17:06
חמישים ושלוש מליארד יש לממשלה הרעה לתת לתומכי מחבלים. אבל לנכים הם לא יכולים לעזור!
6
אחי כואב לי...
בלה | 25-07-2021 20:10
אחי כואב לי עניין של נכים גם כך קשה להם איפה מצפון של בנט של לפיד רק היום אמרו 25אנשים שלהם הכניסו חוק נורווגי בלי בושה אם היה לכם איזה נשיג הם היו משקשקים נותנים לכם הכל אתם צודקים בהחלט מאחלת לכם בריאות