שיא של מאומתים בגל הרביעי - 1430 ביממה - סרוגים
מבזק

שיא של מאומתים בגל הרביעי – 1430 ביממה

הגל הרביעי של הקורונה בישראל, ממשיך במגמת העלייה עם 1,430 מאומתים מתוך כ-80,000 בדיקות. מחצות נוספו עוד 670 מאומתים, ומספר החולים הקשים מגיע ל-89

author-image
שיא של מאומתים בגל הרביעי - 1430 ביממה
  צילום: נתי שוחט/פלאש90)

הגל הרביעי של הקורונה שובר שיא נוסף של מאומתים. ביום שישי נמדדו 1,430 מאומתים, המספר הגבוה ביותר בחודשיים האחרונים. מספר החולים במצב קשה עלה גם הוא ל-89, מתוכם 23 במצב קריטי ו-18 מונשמים.

בסך הכל היו ביום שישי כ-80,000 בדיקות קורונה, ואחוז החיוביים עומד על 1.3% שהוא גבוה יחסית לחודשים האחרונים. ייתכן ומספר המאומתים יזנק גם מחר, משום שמחצות של ליל שבת כבר נמנו 670 מאומתים חדשים.

נזכיר ביום חמישי אישר קבינט הקורונה את מתווה התו הירוק ומתווה נתב"ג, לפיו לא-מחוסנים לא יוכלו להשתתף באירועים מעל 100 איש, ועלות הבדיקות תהיה עליהם.

בנט ביום חמישי: לכו להתחסן

"בחרתי לשוחח אתכם הערב כי אנחנו ברגע מכריע שיקבע איך תיראה המדינה שלנו בתקופה הקרובה" אמר בנט. בידיים שלנו לבחור האם לפעול בצורה אחראית ולקיים מדינה פתוחה וחופשית, או לטמון את הראש בחול, וחלילה להביא שוב לסגרים אינסופיים. היעד שלנו ברור: לשמור על החיים ועל שגרת החיים. לקיים את הכלכלה בישראל, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולשמור על בריאות הציבור. זה אפשרי".

"גלי הקורונה הראשונים עלו לנו ב-6,430 מתים, ב-200 ימי סגרים, אובדן שנת לימודים, ובפגיעה כלכלית קשה. כעת העולם מצוי בעין הסערה של מגיפת הדלתא והעולם הופך כולו אדום. אפילו האולימפיאדה מתרחשת לראשונה בהיסטוריה בלי קהל" הזכיר. "הכי קל עבורי היה לסגור את המדינה, אבל המצפן שלנו שונה. אנחנו רוצים לקיים מדינה פתוחה ובטוחה".

"חולים בדלתא נושאים בגופם פי 1,000 עומס נגיפי והדלתא מתרבה ומדבקת הרבה יותר מהר מהקורונה המקורית" הזהיר ראש הממשלה. "אם את הקורונה המקורית היה אפשר לחסום עם חיסונים לבד, הרי שבגל הדלתא הממשלה בנתה תכנית של שלוש שכבות הגנה: שכבת החיסונים, שכבת ההגנה על המבוגרים ושכבת המסיכות".

עוד באותו נושא

הורים לבני נוער? כך תצילו אותנו מגל הקורונה הבא

"האתגר שלנו ברור: שכל הישראלים שיכולים להתחסן – ילכו להתחסן.כל אזרח מגיל 12 ומעלה שאין לו מניעה בריאותית להתחסן: לכו להתחסן" קרא בנט לציבור. "יש הרבה מדינות בעולם שבהן אין מספיק חיסונים לכולם והציבור משווע לזה, כאן הממשלה משקיעה מיליארדים כדי שיהיה חיסון זמין בכל הארץ – ועדיין מיליון ישראלים מסרבים להתחסן".

"אני מכבד דעות שונות, אבל יש רגע שהדיון הזה צריך לעצור. המדע הוא חד וברור – החיסונים עובדים, יעילים ובטוחים. מעל מיליארד אנשים כבר התחסנו בכל העולם" המשיך ותקף את המתנגדים לחיסון. לדבריו, "סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם, את סביבתם ואת החופש של כל אזרחי ישראל. הם מסכנים את החופש שלנו לעבוד, החופש של ילדינו ללמוד, החופש לחגוג שמחות עם המשפחה".

"סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו, כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם. אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן, זה ייאלץ את שמונה המיליון האחרים להסתגר בבתיהם. לכן קיבלנו החלטה: מה-8 באוגוסט סרבן חיסון לא יוכל להיכנס לפעילויות, אלא אם יביא בדיקות קורונה שלילית על חשבונו. הוא יישא בתשלום, אין שום סיבה שמשלמי המיסים והאנשים שמקיימים את חובתם האזרחית להתחסן יממנו בדיקות למי שמסרב להתחסן.

"בתחום הטיסות – המחוסנים יוכלו לטוס ולחזור ויהיו פטורים מבידוד. מי שמסרב להתחסן ייכנס לבידוד של שבוע מכל מדינה בעולם שממנה יחזרו. הפעולות האלה יאפשרו להוריד את התחלואה" המשיך וסיכם. "אני פונה לכולם – כל מי שמכיר סרבן חיסון, תשכנעו אותם ותסבירו להם, אל תוותרו. אם נפעל יחד, נשמור על המבוגרים ונעטה מסיכות, נתגבר על הדלתא והשנה הקרובה תהיה שנת שיקום ויציאה מהמשבר – היא פשוט תהיה שנה טובה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו