תקלה נרחבת ברחבי העולם: עשרות אתרי אינטרנט נפלו - סרוגים

תקלה נרחבת ברחבי העולם: עשרות אתרי אינטרנט נפלו

תקלות נרשמו בעשרות אתרי אינטרנט ברחבי העולם, ביניהם אתר אמזון ורשת טיקטוק לצד האתרים של בנקים וחברות אשראי אמריקניות. ככל הנראה, התקלה נובעת מבעיה בשרתים של חברת Akamai, המספקת שירותי אחסון ורישום לאתרים

author-image
תקלה נרחבת ברחבי העולם: עשרות אתרי אינטרנט נפלו
  (צילום: שאטרסטוק)

תקלה עולמית: משתמשים רבים ברחבי העולם דיווחו על שיבושים בעשרות אתרי אינטרנט, ככל הנראה בשל תקלת רשת נרחבת.

רשימת האתרים שנפלו כוללת בין השאר את אמזון, הרשת החברתית טיקטוק, ואתר רשות הדואר האמריקני. עוד דווח על שיבושים באתרים של חברות תעופה, חברות אשראי ובנקים מובילים בארה"ב.

לפי הדיווחים, השיבושים באינטרנט החלו בסביבות השעה 18:30 (לפי שעון ישראל). מבדיקה ראשונית עולה כי מקור התקלה הוא בשרתים של חברת Akamai, המספקת שירותי אחסון ורישום שמות לאתרי אינטרנט רבים. בחברה אישרו כי "שרתי החברה נפגעו", ופתחו בחקירה כדי לגלות מה הוביל לתקלה שפגעה באתרים רבים המשתמשים בשירותיהם.

לפני כחודשיים נרשם אירוע דומה ברשת, כשגם אז דווח על עשרות אתרי אינטרנט שקרסו – ביניהם אתרי ממשלת בריטניה, וכן אתרי החדשות של CNN והניו יורק טיימס, עיתון הגרדיאן ומגזין "פייננשייל טיימז". גם אתרי אמזון, אתר הפורומים Reddit ושירות הסטרימינג האמריקני הולו חוו קשיים רבים.

בתום חקירת האירוע התברר כי התקלה התקשרה לשירות "Fastly", חברה המספקת שרותי אחסון בענן לאתרי תוכן רבים. האתרים שנפגעו השתמשו בשירות של החברה שנועד לשפר את מהירות פתיחת העמודים השונים – וקריסה של השרתים הובילה להשבתת האתרים במשך כשעה ורבע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו