צה"ל: מרדף אחרי חשודים שחצו את הגדר מלבנון - סרוגים

צה"ל: מרדף אחרי חשודים שחצו את הגדר מלבנון

דובר צה"ל מעדכן כי במהלך הלילה שני חשודים חצו את גדר הגבול בין ישראל ללבנון לשטחה של ישראל, תושבי היישובים הסמוכים הונחו להישאר בבתיהם

צה"ל: מרדף אחרי חשודים שחצו את הגדר מלבנון
  גבול לבנון ארכיון (Photo by Basel Awidat/Flash90)

במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי), תצפיות צה"ל זיהו שני חשודים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. בשעות אלו, כוחות צה״ל מנהלים מרדף אחר שני החשודים ופועלים בכלל האמצעים על מנת לעצור אותם.

כוחות צה״ל מבצעים בידוד של מרחב הימצאות החשודים שכולל פריסת כוחות וחסימת צירים. התושבים בשני יישובים סמוכים לאזור המבודד הונחו להישאר בבתיהם.

החשש מחדירת מחבלים מגיע לאחר שהשבוע, ביום שלישי לפנות בוקר, נורו 2 רקטות אל עבר הגליל המערבי, ואזעקת צבע אדום נשמעה ברחב. לפי הודעת דובר צה"ל, הירי התרחש סמוך לשעה 4 לפנות בוקר, ולאחר מכן נשמעו הדי פיצוצים באזור. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, והשיגור השני נפל בשטח פתוח.

בעקבות הירי, כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור, ובמקביל כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר בשטח לבנון בתגובה לשיגור הרקטות. לפי הדיווח ברשת "אל מיאדין" בלבנון, 16 פגזים נורו על ידי צה"ל, כשלדבריהם היעד של המתקפה היה מפעל ומרכז מחקר של חיזבאללה.

בנט שהגיע למחרת לביקור ביישוב מעלות תרשיחא אמר: "הלילה נורו רקטות מלבנון לעבר ישראל, וצה"ל תקף בחזרה. עמדתי חדה וברורה: לא נאפשר פגיעה בביטחון ישראל ובריבונות ישראל. מי שינסה לפגוע בנו ישלם מחיר כואב" הבהיר בנט. "אנחנו פועלים כל הזמן, יומם ולילה, בכל הזירות, ונמשיך בכך. לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. אזרחי לבנון נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראנים. זה מצער, אך לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל".

במקביל להצהרת בנט, צבא לבנון הודיע כי מצא שלושה כני שיגור של רקטות מסוג גראד 122 מ"מ באזור אל-קלילה. לדבריהם, באחד מהם הייתה רקטה שנטענה והוכנה לשיגור – אך לא נורתה בסופו של דבר לעבר ישראל. בצה"ל העריכו כי גורמים פלסטינים אחראים לירי שבוצע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרבי
נועם | 23-07-2021 9:35
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף סטטיק אלוהים שס
2
נסראללה
נועם | 28-07-2021 15:38
נסראללה = יהודים