אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב חיים נבון: "דוד המלך לא השגיח על כשרויות"

הרב חיים נבון חושב שהתכנית להסדרת מערך הכשרות היא מוצלחת. "אין שום דבר קדוש בהשגחה על כשרות, ואין שום עניין שדווקא רבנות ממלכתית תעשה זאת" הוא כותב, אך מסופק לגבי הוזלת הכשרויות

הרב חיים נבון: "דוד המלך לא השגיח על כשרויות"
  הרב חיים נבון (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

הרב חיים נבון התייחלס בעמוד הפייסבוק שלו לתכנית החדשה שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא. "אני חושב שהתוכנית החדשה להסדרת מערכת הכשרות היא מוצלחת. כפי שכתבתי פעמים רבות, אין שום דבר קדוש בהשגחה על כשרות, ואין שום עניין שדווקא רבנות ממלכתית תעשה זאת".

עוד באותו נושא

הציונות הדתית: "לא ככה מתקנים את הכשרות"


9

הרב נבון מבהיר כי "השגחה על הכשרות היא רק אילוץ: דוד המלך לא השגיח על כשרויות, ויש להניח שגם המלך המשיח לא יעשה זאת. יש רק שאלה אחת חשובה בנוגע לנהלים המדויקים של ההשגחה על הכשרות: איך לייצר כשרות טובה, יעילה ואמינה".

הוא סבור כי על הפרטים של התוכנית צריך לדון, אבל מציין כי "ההיגיון הבסיסי אומר שמלכ"רים מתחרים יבצעו את ההשגחה, לפי רף שעליו יצהירו בבירור; שיופסק הנוהל המשונה של העסקת המשגיחים על ידי המושגחים; ושהרבנות הממלכתית תתפקד כרגולטור, ותבדוק שגופי הכשרות אכן עומדים ברף שעליו הצהירו. במסגרת זו כל צרכן יוכל לבחור על מי הוא סומך – ועל מי לא".

בנוגע להורדת מחירי הכשרות שם הרב נבון די סקפטי וכותב: "קשה לי להאמין שהוא יוריד את מחירי הכשרות. דיברתי עם אנשים רבים העוסקים בכשרות, וכולם אמרו לי שמחירי הכשרות העכשוויים שגובה הרבנות אינם יקרים באופן יחסי למהות ההשגחה הנדרשת". יחד עם זאת הוא מציין שוב, כי "את איכות הכשרות, לעומת זאת, ניתן לשפר – וגם צריך. והרי זה הדבר החשוב ביותר".

אתמול פרסמנו כי שעות אחרי חשיפת רפורמת מערך הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לסרוגים נודע כי הרב אליעזר מלמד תומך בתכנית החדשה. הרב מלמד הוא רב היישוב הר ברכה וראש הישיבה שם וכן מחבר סדרת ספרי ההלכה פניני הלכה, ובנו של הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
76 תגובות - 45 דיונים מיין לפי
1
איזה טיפשות להגיד...
אמתי | 21-07-2021 11:28
איזה טיפשות להגיד דוד המלך לא השגיח על כשרות. א דוד המלך כן השגיח על כשרות...היה לו יראת שמיים. ב . הדור עכשיו שונה מהדור של דויד המלך. אתה משווה? ככה מכשירים את השרץ... כמו להגיד שבדור של האדם הראשון היה מותר לגנוב כי לא היה אז תורה..
צודק מאה...
איילת | 23-07-2021 14:36
צודק מאה אחוז
אמתי היקר...
אבי | 23-07-2021 9:48
התפרצת לדעת פתוחה. אכן אין עוד מלבדו. אלא שההלכה היא אמנם רצונו, אבל לא כל רצונו. הגע בעצמך, מכח איזה הלכה בא הקבה בטענות אל קין? מכח מה דן אברהם עם הקבה על החרבת סדום? יש מספר מקורות חיוב, שכולם נובעים מהקבה. דרך ארץ שקדמה לתורה, והתורה היא הקומה השניה שבנויה עליה; תורת המשפטים (ר' שערי ישר לר' שמעון שקופ); ולחלק מהדעות, ייתכן שזה התוכן של ועשית הישר והטוב. הקבה ברא עולם עם ערכים מורכבים.
אצל חיים הלא נבון גם איסור אשת איש עבר מהעולם
הסרוגה גרוסה | 22-07-2021 7:32
''הרבנים הסרוגים'' גרועים מהרפורמים. לכן לא צמח אף גדול ישראל מתוכם בחצי יובל האחרון
לסרוגים לא...
עובד | 21-07-2021 15:54
לסרוגים לא מעניין כשרות,הם סתם עבדים כנענים שלא מעניין אותם הכשרות,סתם עבדים ארורים שבאו להחריב את העם מבפנים, השם בקרוב יכרית אותם, אחרי ששלוש פעמים זרק אותם מבתהם,הפעם השם יחריב את בתהם על ראשם בקרוב,
יקח אותך...
עובד | 21-07-2021 15:50
יקח אותך האל רשע ארור אתה ומי שעשתה אותך השיפחה הכנענית אתה וכל הסרוגים כמוך,והזבל הסרוג שמדבר על דוד המלך עפר לפיכם חולירות אתם סתם עבדים ומרימים ראש,הרביי הזה יכול ללכת לכל הרוחות ביחד עים המנטור שלו קריב שמות רשעים ארורים ירקב במהרה לא ניראה אתכם בקרוב תהיו פגרים על הרי ישראל ומאכל לעוף השמים, וחית הארץ,
.. הלוגיקה...
אמתי | 21-07-2021 15:24
.. הלוגיקה היא התאולוגיה. והתיאולוגיה היא הלוגיקה. כמו שאמרתי וגם אני מכוון לדעת גדולי עולם. כולו אחד. אין עוד מלבדו.
, הוא...
לוגיקה מול תיאולוגיה | 21-07-2021 14:35
, הוא אשר אמרתי. כיוונתי לדעת גדולים.
.. אין...
אמתי | 21-07-2021 13:35
.. אין דבר מעל הרצון הרצון זה הכתר שממנו הכל מתחיל..הרצון מוליד את השכל השכל מוליד את המידות והמידות מולידים את המחשבה דיבור ומעשה. . אין עוד מלבדו. ותדע שכל מוסר שהמערב יביא הוא כמה דרגות מתחת. אין מוסר יותר גדול ממוסר ה' ותורתו. מה שאני שכחתי אבי עדיין לא יודע. יום טוב.
דוד המלך השגיח על שפיר ושליא לטהר אשה לבעלה
אתה עם הארץ! | 21-07-2021 13:30
שאול המלך השגיח על זה שלא יאכלו בשר לפני שזורקים את הדם (כי זה היה בשר שלמים), רק מה? בתנך (בגובה העיניים) זה לא כתוב. רק בחזל... אבל בגוש לא לומדים חזל...
שטויות רק...
אמיר | 21-07-2021 13:21
שטויות רק יורידו את השיניים למפקחים. מי שלא מתיישר ניקח מישהו יותר מתיר. המשגיחים יהיו נסחטים על ידי בעלי העסק.
, חייכתי....ברור...
לוגיקה מול תיאולוגיה | 21-07-2021 12:55
, חייכתי....ברור שהתגובה שלך היא בכמה דרגות מעל הרצון, ואולי היכולת, של אמתי לבחון תיאוריות לעומק ולחשוב מחוץ לקופסה. מעבר לכך, כותבים כמו אמתי תולים את כל הנעשה בעולם בקבה. הוא מקור המותר, הוא מקור האסור, הוא מקור החוכמה והוא מקור החיים. כל מיני פילוסופיות שתולות התנהלות אנושית באיסורים וציוויים מוסריים - ממש לא מדברות אליהם.
להיפך. ככל...
אפכא | 21-07-2021 12:49
להיפך. ככל שהכשרות תהיה יותר נגישה יותר יעילה - (תחרות ולא בלעדיות) יותר ישתמשו בכשרות
אתה צודק...
יותם | 21-07-2021 12:39
אתה צודק שהטיעון לא מחודד אבל לקבוע שדוד המלך לא השגיח על כשריות זה שימוש ציני בדויד המלך כדי למנף את הדעות העקומות שלהם..
איזה טיפשות....
אמיר | 21-07-2021 12:04
איזה טיפשות. מה אתה אומר שהם עושים כסף? אתה צודק.. כמו כל גוף בעולם שנותן שירות.. עכשיו עם אתה טוען שהם לוקחים יותר מדי אפשר לטפל בזה.. לעשות את זה בדרך של שינוי הגוף הממלכתי זה יומרני ומסוכן.. הכסף זה היראת שמיים החדשה של מפלגת סמאלה ולכן זה הכי חשוב להם.. התוכנית הזאת גרועה מאוד והיא נותנת פתח להוריד את רמת הכשרות לאפס. לאכילת נבלות וטרפות. במקום לחזק את הרבנות הם עושים ההיפך.. בכללי הקטע של הממשלה הנוכחית זה לעשות ההיפך.. כמו בניהול הקורונה .. ניהול המדינה וניהול הדת.. בדרך הרפורמים לאורם תלכו.
לא.
אבי | 21-07-2021 12:03
א. אברהם אבינו הלך עם כובע. איך יודעים? כתוב וילך אברהם, וכי יעלה על הדעת שהוא הלך בלי כובע? זה בדיוק סוג הטיעון שהבאת בדוד המלך השגיח על כשרות כי הייתה לו יראת שמיים. אם לא הבנת, חפש בגוגל הנחת המבוקש. ב. בדור של אדם הראשון היה אסור לגנוב כמובן. איסור מוסרי לא תלוי באיסור תורה מפורש, כמו שקין למד על בשרו.
לא בגלל...
נתנאל | 21-07-2021 11:46
לא בגלל האיסור בתורה אסור לגנוב היה אסור לגנוב עוד לפני הצומת התורה והצורה רק הוסיפה את האיסור לשה לדבקות בה'
דוד לא ידע שעושים מיליונים מעסקי הכשרויות
גצל | 21-07-2021 11:36
אבל אנחנו יודעים.
2
מערך כשרות אחד...
אגרא | 21-07-2021 11:29
מערך כשרות אחד בלעדי מחייב זו בעצם מערכת לשנור של כסף מהמסעדות ועסקי הבשר
סתום את...
עובד | 21-07-2021 16:38
סתום את הגו'רה עבד כנעני בן של שיפחה כנענית סרוט,
אם זה מערך ממשלתי - יש לשר יכולת למנוע שנור
דוד | 21-07-2021 15:17
זה בדיוק מה שהוא צריך לעשות - רפורמה ברבנות - לנקות אורוות ולהבטיח שכל מערך הכשרות פועל במסירות ונאמנות לתורה ולשליחותו. המצב היום - שמשגיחים מקבלים את המשכורת מבעלי המסעדה הוא פשוט בזיוני. חייבים לעשות שינוי רציני ברבנות
3
אולי מערך הכשרות...
אליהו1 | 21-07-2021 11:43
אולי מערך הכשרות של הרבנות צריך שפור. אבל לאמר שאין צורך ולא הרבנות הראשית תקבע זו ללכת נגד הרב קוק מיסד הרבנות מתוך ראיה של שיבת ציון ובנית הממלכתיות הנכונה במדינת ישראל השלישית. הפרטה תגרום לתחרות שתוריד את רמת הכשרות ואולי חוסר אחריות לכשרות ומערכת להנפקת תעודות כשרות ללא כיסוי כשרותי
4
מי האנשים ההזויים...
חיים | 21-07-2021 11:47
מי האנשים ההזויים האלו??
5
לא תקין שכל...
אליהו1 | 21-07-2021 11:49
לא תקין שכל רב מקים לעצמו במה ומודיע את דעתו. בישראל הדרך שהרבנים הגדולים יושבים יחד ודנים מה נכון ואמיתי לפי התורה לעשות בכל ענין. 'רק הבמות לא סרו' ואפילו של עבודת ה הביאו לחורבן מדינת ישראל הראשונה.
6
הרבנים הפרוגרסיבים הלהט''בים תמיד מגיעים בזמן
נבון הלהט''בון | 21-07-2021 11:49
כל הרבנים חלקי הפנים, נטולי הזקן, בעלי הרעיונות הליברלים, חלקם להט''בים בארון (גם אם הם נבונים) הם תמיד צצים בזמן בכדי ליישר עמדות עם חבריהם מהשמאל הרדיקלי והאנטי יהודי.
רואים שאינך מכיר את הרב חיים נבון.
אליחן אמיתי | 21-07-2021 14:21
אז תלמד ותמחק
7
רפורמים
הודיה | 21-07-2021 11:53
עוד רב רפורמי ניהיה לנו
8
במסגרת זו כל...
א | 21-07-2021 11:59
במסגרת זו כל צרכן יוכל לבחור על מי הוא סומך – ועל מי לא נראה שיש כאן חוסר הכרות בסיסית עם עם ישראל. רבים וטובים מאחינו המסורתיים לא מבינים בזה כלל ורק מחפשים שיהיה כשר. אין כאן דאגה לדתיים שיבררו ויבינו על מי אפשר לסמוך - אנחנו נסתדר. אך אל לנו להזניח את כל אותם יהודים פשוטים.
היום ברוך...
עובד | 21-07-2021 16:44
היום ברוך השם כל יהודי שומר נפשו מיצורים שקרנים,ויודעים מי לנו ומי לצרנו,הבירור לגבי הכשרות היום יותר מעמיק,ולא מה שהיה פעם,רק להיזהר ממשגיחים סרוגים,וצוהר,אפילו על חזיר ישימו חותמת כשרות,שם תבררו מי המשגיח,ולא קונים טריפות ונבלות בהשגחה של הסרוגים,וצוהר,
9
לך תקים תאגיד יהיהלך פורטקציה
רמי | 21-07-2021 12:00
פשוט בושה אך הם לא מבינים שיהיה מסחרה להקל כדי לקבל לקוחות
10
אצל דוד המלך לא היתה תעשיית מזון
דוד | 21-07-2021 12:03
לא היו מסעדות ולא מזון מוכן לא היו כמיות ש לחומרי גלם כמו היום היו קונים פירות וירקות מחלאים ואם היו חוששים ליראת שמיים שלהם היו מעשרים, לחם היו קונים מהאופה וגם אז אם היה חשש שלא הפריש חלה היו עושים אבל אז היה רק בלחם רק קמח מים ומלח, ובשר כל אחד היה הולך לשוחט שסומך עליו
11
כבוד הרב, לא...
דוד | 21-07-2021 12:19
כבוד הרב, לא הבנתי את הקשר לימי דוד המלך? היו אז רפורמים?! היו חילונים ומסורתיים וכו'? דווקא מאוד מסתבר שאם דוד המלך היה חי היום הוא היה תומך בכשרות ממלכתית.
12
חתיכת מטומטם שאני...
אבינו אברהם | 21-07-2021 12:44
חתיכת מטומטם שאני לא מבין איך קיבל תעודת רב. לקקן לשמאל ימש
13
רפורמה גרועה ומסוכנת
דוד | 21-07-2021 12:49
לדוד המלך לא היה צורך לעשות כשרות ממלכתית כי הייצור והשיווק וכל החיים היו מאוד פרטניים, זה כמו להגיד שלדוד המלך לא היה מכון התקנים, ולא היה לו גם שר הבריאות, מה שהיה חובה שיהיה זה שר הצבא וגובה מיסים, שאגב גם מיסים לא ברוב תקופת דוד. הקטסטרופה שכהנא וצוהר מנסים לעשות כאן, זה פירוק הרבנות ואיש הישר בעיניו יעשה. שהרי כל מי שפחות אכפת לו מזה שיוכלו כשר, ורוצה רק לצאת ידי חובה שיהיה כתוב עליו 'כשר', ירוץ להשגחה זולה, והיא תוכל לעמוד בסטנדרטים של רבנים מקלים, שלא עומדים בתקן של הרבנות. שהרי הצעת הרפורמה הזו כוללת את זה שרב עיר ועוד שני מוסמכים לרבנות עיר יוכלו לערער על הרגולטור ולעשות ככל העולה על רוחם. ולצערנו יש רבנים לא אחראים במערכת, כמו בכל תחום שיש יותר אחראים ופחות אחראים. תארו לכם ש3 רופאים היו יכולים להחליט על מינוני תרופות, וכנסת תרופות חדשות, בלי השגחה של הרגולטור. או ששלושה מגדים יחליטו על שינוי אסטרטגיה שנוגעת לכל צהל בלי להתחשב ברמטכל. חוץ מזה שהרב הראשי יהיה ועדת קישוט, וכל סמכויותיו יעברו לנציגים אחרים. איש הישר בעיניו. דבר ראשון שצריך לעשות כדי לתקן את מערך הכשרות היא לתת שיניים לפיקוח, שמי שנתפס בקלקלתו, יוסר ממנו הכשרות למשך כמה שנים, ויצטרך לשלם סכומי קנסות שדומים למעלימי מס.
14
דוד המלך לא עשה ממשלה עם ערבים, הרג להט"בים,
ומחללי שבת | 21-07-2021 12:58
ואגב, הוא כן עסק בשפיר ושליא להתיר אישה לבעלה
15
בימי דוד המלך...
זלמן | 21-07-2021 13:06
בימי דוד המלך לא היו מסעדות ומפעלים. את תקנות השכחת הכשרות בצורה מסודרת תיקנו לא אחרים מאשר רבני אירופה בקהילות שום (שפירו ורמיזא ומגנצא) בגלל שהתחיל להתפתח מסחר באוכל ויש חשש כשיש כסף. ומאז התחיל הפיקוח על מקומות אוכל מצד הקהילות. וכן בכל קהילות ישראל בעולם במשך ההיסטוריה כאשר יש משחטה היה אחראי רב הקהילה על כל השוחטים בדיוק מהסיבה הזאת. אז מסתבר שיש עניין בפיקוח שיש עליו מעקב ונתון לפיקוח גופים חיצוניים כמו מבקר המדינה וכו מה שלא יהיה במסחרה של כשרויות שכל בעל עסק שלא מעניין אותו כשרות יחפש את הכשרות הכי חפיפניקית כדי שירדו לו מהוריד.
16
יובל שרלו ובני לאו יאללה מהר
כל כך צפוי... | 21-07-2021 13:08
עוד מעט לא נשאר לכם מקום עם האידיוטים השימושיים!!!
17
לפי מה שהבנתי...
ציון | 21-07-2021 13:43
לפי מה שהבנתי הוא דיבר על כשרויות באופן כללי בלבד, ואתם מבינים על הכשרות בלבד איזה כשרות של הרבנות או של כל מיני בדצים פרטיים או פוליטייות. בזמן דוד היו עולים כל ישראל לרגל ושוחטים וזובחים ואוכלים ושמחים כן, אבל איך עשו את זה שכולם היו צפופים, אולי לא היה פיקוח?
18
מה ההבדל אם המסעדה משלמת למשגיח או לגוף
אבי | 21-07-2021 13:46
המשגיח? עדיין יש תלות. ועכשיו יהיו גם משגיחים וגם משגיחים של הרבנות שמשגיחים על המשגיחים? מה הועילו? יש כאן אמירה עקרונית האם הכשרות בישראל היא עניין פרטי או ציבורי
19
אני שואל אותך...
המעורר | 21-07-2021 14:06
אני שואל אותך חיים נבון איך יכול להיות רב שמחזיק טלפון לא כשר עם תכנים לא רצויים רוצה לדאוג לכשרות המזון האם זה נשמע לך הגיוני, או השנאה לציבור חובשי הכיפות השחורות מפריעה לך כמו שמפריעה למפלגת ימינה, אני מבין שאתם רוצים להכניס את ההשגחה של ארגון צוהר וזה מה שמניע אותכם
לא רב,סתם...
עובד | 21-07-2021 16:45
לא רב,סתם רביי המנטור שלו הוא הרפורמי הארור קריב,ויועצת ההלכה מרענה,שם רשעים ירקב,
20
שאול המלך דווקא כן השגיח על הכשרות ! ! !
תנ"ך בגובה העיניים? | 21-07-2021 14:28
הוא דאג שלא יאכלו לפני שנזרק הדם (של בשר שלמים), שאז אסור לאכול וזה לא כשר. הרב חיים, אולי כדאי לחזור שוב בבקיאות על התנך. והפעם... עם מפרשים שהולכים בדרך של חזל... תמצא שם הרבה אוצרות שלא ידעת עליהם...
21
1. מי יתקצב...
נו באמת | 21-07-2021 15:01
1. מי יתקצב את המפקחים של הרבנות? (או שהם פשוט לא יהיו..?) 2. מי יתקצב את משגיחי הכשרות? לאירגון ללא כוונות רווח, אין כל מוטיבציה לפעול
כתוב מלכרים...
יוני88 | 21-07-2021 20:09
כתוב מלכרים
, מה...
נו באמת 2 | 21-07-2021 16:39
, מה הבעיה ? את המפקחים תתקצב הרבנות ( במקום משגיחי כשרות רבים יהיו מפקחים במספרים קטנים יותר ) ואת משגיחי הכשרות יתקצבו הגופים שיזכו במכרז - ומי אמר שאלו גופים שלא למטרת רווח ?
22
עם רבנים כאלה, לא צריך שמאלנים...
דוד | 21-07-2021 15:13
התכונית הזאת היא לא פוגעת רק ברבנות, היא פוגעת בעיקר בצרכנים ובמסעדות - אף יהודי ירא שמיים לא יהיה מוכן לאכול במסעדה שההשגחה שם נעשית על ידי חברות פרטיות בעלות אמינות לא ברורה. לכן מה שיקרה זה שהמסעדות יפסידו לקוחות ויהודים מסורתיים וחילוניים יאכלו בלא ידיעתם אוכל לא כשר. העיקר שהשר הקשקשן יוכל לרשום לזכותו הישג
23
גם מחשב לא...
אלי | 21-07-2021 15:49
גם מחשב לא היה לו מה זה שייך לדיון דמגוג עלוב גילוי נאות אתה בן דוד של מתן כהנא
24
כב הרב אם...
פוליצר | 21-07-2021 16:04
כב הרב אם לא הבנת מדובר במוסווה של פיקוח על הכשרות בהרס הרבנות ויסודות הדת
לא יעזור היצור...
עובד | 21-07-2021 16:48
לא יעזור היצור הזה מונחה על ידי ראש הקליפה,בנט שם רשעים ארורים ירקב,ובקרוב השם יכרית כל לשון מדברת גדולות,יחד עים כל מאורת הנחשים של ראש הקליפה,ובא לציון גואל,
25
כשרות
חנה | 21-07-2021 20:23
להגיד על דוד המלך שלא שמר כשרות זו בורות. כתוב בגמרא שבזמנו של אחד המלכים לבית דוד לא זוכרת את שמו לא היו בישראל תינוק או תינוקת שלא היו בקיאים בדיני טומאה וטהרה כתוב בגמרא מדוע כעס ה' על עי בתקופת פרס? משום שנהנו מסעודתו של אותו רשע לדעתי המזרחיסטים {יש יוצאים מן הכלל} באמת לא זקוקים לכשרות הם אוכלים בכל מקום בלי הנד עפעף.לדבריהם האחריות היא על בעל המסעדה ולא צריך לחשוש שחס וחלילה יהיה עליהם עוון כלשהו.
26
בסד חיים נבוך הוא...
שרשרת ההדבקה | 21-07-2021 23:35
בסד חיים נבוך הוא רב בדיוק כפי שגלעד כרוב רב, וגלעד קריו רב ממש כמו עיווט ליברמאן, ואיוות ליבערמאן כמו פרשנדתא בן האגגי..... וכו'..וכו'.. ודל.
27
הקראים והדתיים לאומיים
משאש | 21-07-2021 23:37
אם תשימו לב דרכם של הדתיים לאומיים כדרכם של הקראים לפסוק הלכות מפסוקים בתנך, ולא מסוגיות הגמרא והפוסקים כמנהג הפוסקים כולם בכל הדורות ,כנראה גם הדתלים אינם מאמינים בתורה שבעל פה,בכל זאת יש הבדל אחד בין הדתיים לאומיים לקראים ,הקראים מתייחסים הרבה יותר ברצינות לאישי התנך ואין להם את הגאווה והריקנות הדלית ללמוד תנך בגובה העיניים
אל...
חיים | 28-07-2021 10:43
אל לך להכפיש קהילה שלמה
28
מטומטם נבון הזה......
חובה!!!!!!!! | 22-07-2021 0:31
מטומטם נבון הזה... דוד המלך היה סוקל מחללי שבת, הייתה כפייה מלאה על שמירת תורה ומצוות. במצב הנוכחי זה צריך להיעשות עי מערכת החוקים של המדינה.
אם הייתה...
אליהו1 | 22-07-2021 8:06
אם הייתה מבין מה זו יהדות, (שאינה דת) לא הייתה מפולט את השטות הזו, קודם כל אתה יוצא צנקודת הנחה שמה שמודרני זה טוב, זו הנחה שמתעלמת מהמציאות שיש במודרנה דברים טובים בעיקר בפרקטיקה ויש הרסניים מבחינה פסיכולוגית וחברתית. דבר שני אם הייתה מתעמק את היהדות הייתה רואה שזו מערכת מושלמת שמספקת מענה לתיקון כל מערכות החיים המוסריים בהרמוניה נפלאה. ומביאה מזור לאנושות המיואשת מה'טוב' שהעולם יכול להתנהל על פיו.
ממש לא....
היסטוריון | 22-07-2021 6:31
ממש לא. במדינה מודרנית אין כלל עירוב בין דת ומדינה. המדינות היחידות בהן חוקי הדת הם חוק מדינה, הן מדינות מוסלמיות מפגרות. התקדמנו. רוצים מדינה מתקדמת, לא מפגרת. ובכלל, לסקול אנשים בגלל חילול שבת או הפרת ציווי דתי אחר, קצת דוחה ואנכרוניסטי. תתקדם.
29
נבון
שלום | 22-07-2021 6:09
שיפסיק לאכול שרימפס בתל אביב כי זה איסור חמור.
30
השגחה על כשרות...
אייל עזרא | 22-07-2021 9:33
השגחה על כשרות המזון נובע מכך שעד אחד נאמן באיסורים רק כשהוא יודע מה אסור ומה מותר. אם המציאות נחשבת אילוץ אז שיהיה.
31
סרוגים אתר מומחי...
אור | 22-07-2021 10:16
סרוגים אתר מומחי כשרות ועוד עם נבון שהוא לא מבין רק מרגיז. פה אור ברבנות הנפלאה
32
לא רב מה...
אור | 22-07-2021 11:36
לא רב מה לו ולדוג המלך חבר שלו מבלבל לאנשים את המוחן
33
אלהים, מלאכיו ואברהם אבינו בכבודם ובעצמם
פנחס פיין | 22-07-2021 15:42
לא רק שלא השגיחו, הם אף לא קיימו כשרות במובניה הבסיסיים ביותר! וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב וּבֶן הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם וְהוּא עֹמֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ וַיֹּאכֵלוּ.
מרגיש לי
עידו | 22-07-2021 17:33
לפי הבורות מרגיש לי שזה נבון עצמו. על חזל שמענו?
34
הרב קוק זצוק"ל לא שחה מעורב
רונית לוי | 22-07-2021 16:55
ובכל זאת חלקכם הגדול כן שוחה מעורב. אז אתם הולכים בדרכו או לא?
35
כמו כן...
אבי | 23-07-2021 9:49
לא הבנתי את המשפט הלוגיקה היא התאולוגיה.
36
לא כל רב...
חיים | 23-07-2021 16:40
לא כל רב הוא נבון!
37
לבנון תתעורר אנחנו...
שלומי | 25-07-2021 2:28
לבנון תתעורר אנחנו במאה ה21 חא בימי דוד המלך
38
הרב חיים נבון...
פש | 25-07-2021 13:20
הרב חיים נבון גם אתה לא צריך כשרות ולא רבנות .הכל מותר הכל הפקר זהו רב????
39
אדון טמבל איך...
חיים | 25-07-2021 23:09
אדון טמבל איך אתה יודע שדוד המלך לא השגיח על כשרויות? מי אתה שתגיד כך? דוד המלך גם לא דיבר כאלה שטויות. בזמנו לא קם טמבל כמו כהנא שפועל עבור צהר ויהדות רפורמית תיכנס דרכם. אז סייג לחוכמה שתיקה. לא כל נאד צריך לנפוח בפומבי.
40
טפש מי אתה...
מרום | 26-07-2021 7:11
טפש מי אתה שתדבר על דוד המלך לשון הרע, אוי ואבוי לנו מרבנים כמוך, ממילותיך יודעים מחשבותך,פשוט בזיון .עוד חודשיים ראש השנה תתבייש .
41
דוד המלך היה...
שאול המלך | 26-07-2021 9:48
דוד המלך היה אוכל חזיר זה ידוע
עפר לפיך...
חייל חייח | 27-07-2021 20:35
עפר לפיך
מסתתר אחרי...
אור | 26-07-2021 14:20
מסתתר אחרי שם לא ידוע טיפש. וגם הרב כביכול חוצפן ממדרגה ראשונה הולך רכיל וסתם מלים ללא אחיזה תתבייש. איך אתה אומר הלבנה דוד מלך ישראל חי וקיים. איך. איש רע מלא תככים
42
דוד המלך
עמיחי | 27-07-2021 0:04
דוד המלך לא היה נותן לכותב סמיכה לרבנות והרשאה לדון בעניני כשרות
43
רב
שלמה כהן | 28-07-2021 1:04
איך דוד המלך קשור לסירחון הזה של מתן כהנא ? מה לגבי משה רבינו או רבן גמליאל, הם הקפידו על כשרות ? הטמטום של אנשים כמוך שמחשיבים את עצמם מלומדים וליברליים - דוחה. מעורר שאט נפש ומעורר תמיהה האם אתם עובדים בשירות גורם כלשהו נגד היהדות הצרופה. עפל
44
עוד רב רפורמי...
יהודי | 28-07-2021 8:54
עוד רב רפורמי
45
חיים נבון כנראה...
איציק אור | 28-07-2021 19:18
חיים נבון כנראה שכחת את האימרה גם כסיל מחריש לחכם ייחשב.