בית שמש: חברי המועצה יגבילו את ראש העיר בלוך - סרוגים

בית שמש: חברי המועצה יגבילו את ראש העיר בלוך

ממשיכה להסתבך; חברי מועצת העיר, הולכים לצמצם את צעדיה של ראש העיר עליזה בלוך, כך מוסר לסרוגים בכיר בעירייה: "בכוונתנו לרפא חזרה את בית שמש ולהעמיד את הדמוקרטיה בראש שמחתנו"

author-image
בית שמש: חברי המועצה יגבילו את ראש העיר בלוך
  (צילום: דוד כהן\ פלאש90)

הדרמה בעיריית בית שמש ממשיכה: חברי מועצת בית שמש המתנגדים להמשך כהונתה של ראש העיר עליזה בלוך והמהווים את הרוב במועצה, הולכים להציג במליאת המועצה המתוכננת מספר צעדים להגבלת כהונתה של בלוך, ביניהם העבר החלטות המליאה לידי חברי הסיעות המפוטרים, העברת ניהול התקציב לידי מומחים,שינוי הרכב הדירקטריונים ועוד. הם מעבירים מסר חריף: "את כבר לא מנהלת את העיר".

עוד באותו נושא

דרמה בבית שמש | "עליזה פוגעת בציבור שבחר בנו"


11

נראה כי המצב בעיריית בית שמש הולך ומחמיר, לקיחת הסמכויות לכאורה מחברי המועצה מסיעות הליכוד, דגל התורה ואגודת ישראל מתחילה, לטענתם, לסבך את ראש העיר בלוך. האחרונים, הנהנים מרוב מוחלט במועצת העיר, מתכוונים לקיים שתי ישיבות מליאה בהם למעשה ירוקנו את ראש העיר מסמכויותיה ויעבירו את החלטות המליאה לידי חברי הסיעות המפוטרים.

"היא לא הבינה את גודל הטעות"

הישיבה הראשונה תתקיים היום (ג') בערב. "ראש העיר חשבה שהיא תרחיק 11 חברי מועצה ואחר כך הם פשוט יזחלו חזרה אליה", מספר בכיר מאחת הסיעות. "היא לא הבינה את גודל הטעות שהיא עשתה. עכשיו היא הולכת לשלם את המחיר". להבדיל מהמצב בעיריית חיפה, חברי המועצה לא מתכוונים לפי שעה לקרוא לפיטוריה של ראש העיר; "אך יכול להיות שגם לשם נגיע" אומר הבכיר.

בלוך בחנוכת בית ספר 'אורות', בימי קואליציה מאוחדים יותר (צילום: דוברות בית שמש)

"בינתיים אנחנו מתכוונים להחזיר את הכוח למליאת המועצה. בחלק הראשון של הקדנציה ניסתה בלוך לבטל לחלוטין את כוחנו", הוא טוען. "היא נישאה על גלי האהדה בעיתונות הארצית, ארגוני השמאל וכל מיני גופים כאלה ואחרים שראו בה סוג של סמל". לדבריו, "בסופו של דבר, בהתנהלותה היא הבהירה שאין לה מושג איך מנהלים עירייה ובטח איך מתחזקים קואליציה. אנחנו מתכוונים לחזק חזרה את חברי המועצה אותם היא ביטלה לחלוטין".

העברת התקציבים למומחים

הבכיר מסביר את התנהלות צעדיהם המסתמנת: "קודם כל אנחנו הולכים להעביר תב"רים שבלעדיהם לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הקרובה. במקום כיתות למקורבים כפי שהנהיגה, אנחנו הולכים באמת ובתמים לדאוג לילדי בית שמש. בנוסף, אנחנו מתכוונים להעביר תקציבי אירועים למתנ"ס. ראש העיר חילקה תקציבי אירועים לכל מיני מפלגות על מנת לשמור אותם קרוב. ככה אנחנו מתנהלים בערך מהיום הראשון. אז עכשיו נעביר את כל התקציב לאלו שמומחים בכך והם ינהלו את האירועים לשביעות רצונם של התושבים ובלי כל מיני אינטרסים פוליטיים נסתרים".

לטענתם, זה רק הפתיח שהם מתכננים, לפי חברי האופוזיציה החדשים המליאה הזאת היא רק פרומו לבאות: "בהמשך נכנס מליאה שתוכל לעזור להחזיר את ניהול העיר לשפיות הארגונית שכל כך חסרה לו מאז שבלוך מונתה".

עוד באותו נושא

"חוסר אחריות" | דרמה בעיריית בית שמש


41

"אנחנו הולכים לשנות את הרכבי כל הדירקטוריונים של החברות העירוניות ושל מספר חברי ועדות עירוניות", הוא מוסיף. "אנחנו הולכים להעיר את כל מה שראש העיר הצליחה להרדים: את מבקר העירייה שכבר שנתיים לא הציג לנו דו"ח, אנחנו הולכים לבטל את תכנית החומש לפיס שהיא בפירוש תלושה לחלוטין מהרצונות של תושבי העיר ומייצגת שכבה קטנה מאוד של אנשים שראש העיר חפצה ביקרם, אנחנו הולכים לחזק את נושא שפ"ע והתיירות שראש העיר פגעה בהתפתחותם עם ריכוזיות היתר שלה ובשורה התחתונה אנחנו הולכים להפוך את מליאות מועצת העיר למפגשים הרבה יותר משמעותיים וחשובים לתושבי העיר מאשר מופע ההנהונים אליו נדרשנו מעליזה".

"ראש עיר אמנם עומד ראש הפירמידה", הוא מסכם, "אך בהתנהלות דיקטטורית שלא מכבדת את המגזרים השונים ואת נבחרי הציבור הוא לא יכול לנהל את העיר. המסר כאן הוא לא רק לבית שמש, זהו מסר לכל מי שדמוקרטיה חשובה לו וכל מי שמעריך את המושג שנקרא 'ניהול תקין'. בכוונתנו לרפא חזרה את בית שמש ולהעמיד את הדמוקרטיה וניהול נכון של ארגון העירייה בראש שמחתנו".

מעיריית בית שמש טרם נמסרה תגובה, והיא תפורסם כשתתקבל 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
תמיד אמרו שנשים פחות דמוקרטיות מגברים
אריק | 20-07-2021 14:50
בית שמש , חיפה ,ניו זילנד, ועוד.....
2
מה קורה לעיר...
חג'ג' | 20-07-2021 15:03
מה קורה לעיר
3
יש לציין כי הגברת בלוך אשת חינוך רבת פעלים.
בועז | 20-07-2021 15:07
בית שמש הכפילה את אוכלוסיתה ומכאן גם הכוח האלקטורלי במועצה שגדל שלא ביחס ישר לגידול האוכלוסיה המקומית, הגברת עליזה בלוך נכנסה לתפקיד בתוך המהלך של הפיכת העיר לחרדית ולא השכילה לפעול להפרדת הרשויות כמו בערים מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית. על רקע זה הסכסוך במועצה וחבל שיעיב על הישגיה הרבים כאשת חינוך.
היא היתה...
תושב אחת הפינות למעלה,בבית החמה | 25-07-2021 15:52
היא היתה במישרד הפנים הסרוגה החלאתית,והחליפה את שם המישפחת לברוך,במקום בלוך,אויי אברוך,דיסיס מישיגנה,
יש לציין שאתה לא ממש יודע על מה אתה מדבר
שי | 20-07-2021 15:48
הבית היהודי והליכוד גם הם במפוטרים. אין קשר לגידול באוכלוסיה החרדית בעיר.
4
כנראה שהיא ישרה מידי כדי לנהל עירייה
במדינת ישראל 2021 | 20-07-2021 15:31
איכשהו זה נראה מאוד ברור שהיא לא הסכימה להתנהלות מאכרית ונפוטיזם בעירייה, אז הם קוראים לזה לא יודעת לנהל עירייה...
סךיחה באמת...
ליסי | 21-07-2021 9:09
סךיחה באמת היא לא יודעת לנהל עכשיו הבנתי למה היא מתראיינת הרבה לתקשורת וכלום לא ראיתי שהיא עשתה לא שיפור פני עיר לא איזה פארק חדש כלום לא עשתה
5
עילזה היא אכזבה...
שרי | 20-07-2021 15:50
עילזה היא אכזבה
6
אני מתגוררת בבית...
אמא לילדים | 20-07-2021 17:47
אני מתגוררת בבית שמש שנה....פשוט בושה. התחבורה פה על הפנים. אין לנו גינה ציבורית בכלל בשכונה. אין מקווה אין כלום. הכל צריך לחכות....ואין תרבות. חוגים כלום!!!!
זה ביגלל...
תושב ותיק בישנה | 25-07-2021 15:50
זה ביגלל ששמו סרוגה חשוכה שמחפשת רק להיצטלם,בכל מקום,תבינו שהיצור הזאת חולה ואן תקנה, חיבים להזיז את הפגר מהעריה,
7
היא אפס אחד...
מוטח | 20-07-2021 19:10
היא אפס אחד גדול שיודע רק להבטיח ולא לקיים כלום
8
הטעות הגדולה שהממשלה...
דנה | 21-07-2021 4:08
הטעות הגדולה שהממשלה הקודמת מכרה את העיר לחרדים במקום להקים עבורם בית דמש עילית מה שהפך את העיר חמגעילה, מכוערת וקיצונית
את יכולה...
עובד | 25-07-2021 15:48
את יכולה לקחת את כל מה שהימלטת,ולעזוב לגרמניה עים כל הזבל שלך אף אחד לא מכריח אותך להיות כאן ארורה חולנית,
9
חח כל העיר...
סתם תושב שמת לעבור | 22-07-2021 23:50
חח כל העיר הזאת אכזבה אחת גדולה, אין לנו שום דבר בעיר שמאפיין חיים איכותיים נורמטיביים, זאת עיר של קוביות בטון שאנשים יכולים לגור בהם. הכבישים זוועה ושלא נתחיל לדבר על התחבורה הציבורית והתרבות שלא קיימים בכלל כאן. גם על הנוף המטריף שיש מסביב לא יודעים לשמור ורק בונים עוד ג'ונגלי בטון מכוערים בלי שום טבע וטיפוח ויופי. זה היה ככה מאז ומתמיד, זה ככה בתקופת כהונתה של עליזה וזה ימשיך להיות ככה. כל העירייה ראש העיר והמועצה אשמים מבחינתי, לא כזה מעניין אותי שהם רבים ביניהם.
10
הציבור כבר...
יובל | 25-07-2021 0:13
הציבור כבר נפגעו כל הניעול ועם תחבורה איפה הבושה
11
כל הכבוד לחברי...
עובד | 25-07-2021 15:47
כל הכבוד לחברי המועצה,הסרוגה המטורללת הזאת הזויה כמו כל הסרוגים,בבדיקה של שני דורות של סרוגים לאחור תגלו שהם סתם יצורים שהאבות יהודים והאימהות גויות, אן אמונה בסרוגים,יצורים עלובים,יש לקחת חזרה את השליטה ולהוציא את החולנית השיפחה הזאת ממקומה,בכל מקום שיש סרוגים יש למחוק אותם ולא לתת להם דריסת רגל במוניציפלי,וליבש את הביצה לתמיד,אן אמונה בסרוגים, שקרנים,בוגדים,עלובים,ולא יהודים,