פרופסור נחמן אש: "בוחנים להגביל טיסות" - סרוגים

פרופסור נחמן אש: "בוחנים להגביל טיסות"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש, מזהיר מפני חדירה של נגיפים דרך טיסות לחו"ל: "נסיעה לא הכרחית היא מיותרת ויכולה להביא לכאן נגיפים ומוטציות חדשות ואולי מסוכנות יותר"

author-image
פרופסור נחמן אש: "בוחנים להגביל טיסות"
  צילום: דפנה גזית

על רקע חופשת הקיץ והתורים בנתב"ג, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש מודאג מהעלייה בתחלואה מנגיף הקורונה. "זה לא הזמן לטוס לחו"ל, ובכל זאת המספרים בנתב"ג הולכים וגדלים". הוא מוסיף כי "אנחנו בודקים מה אפשר לעשות כדי להגביל את הטיסות".

"אנחנו חושבים בימים אלה מה נדרש לעשות ומה צריך לעשות כדי להגביל את הטיסות עוד יותר. אנחנו בוחנים אם להרחיב את רשימת המדינות שאסור לטוס אליהן", הוא אמר בתדרוך לכלי התקשורת. "נסיעה לא הכרחית היא מיותרת ויכולה לגרום להדבקות מיותרות. היא יכולה גם להביא לכאן נגיפים ומוטציות חדשות ואולי מסוכנות יותר", הוא הזהיר.

עוד באותו נושא

תינוק פג מאושפז לאחר שאובחן כחיובי לקורונה

"אנחנו לא רוצים להגיע למספר גבוה של חולים קשים, ולכן אנחנו נציע לקבינט להרחיב את התו הירוק באופן מלא", הוסיף אש. "יש הערכות שונות בקשר לסגר. אנחנו לא רוצים להגיע לסגר ולכן אנחנו רוצים לעשות את הפעילות עכשיו, שתהיה פעילות טובה", הוא אמר. לדבריו הם רוצים לפתוח את מערכת החינוך בצורה טובה: "אנחנו כאנשי מקצועי חושבים שצריך לפעול עכשיו כדי למנוע צעדים קשים אחר כך. מקווה שיאמצו את ההמלצות שלנו".

לגבי יעילות החיסון אמר אש: "אנחנו מנסים לנתח את הנתונים כדי לראות האם יש ירידה ביעילות החיסון כתוצאה מהווריאנט. המטרה היא להפריד את המשתנים השונים כדי לראות מה גרם לכך. היעילות נפגעה מעט, ואנחנו מנחתים כדי להבין אם זו תוצאה של הזמן שחלף או של זן הדלתא שעמיד יותר. כרגע אין לי תשובה. הצגנו את הנתונים הקיימים וראינו שעל פי הנתונים האלה אפשר להעריך שיש ירדה מסוימת ביעילות החיסונים".

בתוך כך, מוקדם יותר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס דיון בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, וגורמי מקצוע נוספים.

להלן הנחיות ראש הממשלה:

1. הגשת כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור.

2. הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

3. כלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד – רה"מ הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳.

4. ייעול הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סגר קצר עכשיו,...
אאא | 19-07-2021 8:21
סגר קצר עכשיו, זה מה שיציל את הקטסטרופה . רק סגר !!!!!!!!