אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

עושים סדר: מה כדאי לאכול אחרי הצום?

אז עוד כמה שעות יגמר הצום וזה הזמן לברר אחת ולתמיד: מה כדאי לאכול אחרי הצום? וכיצד לא מכבידים על הבטן? ביקשנו מגאיה סרטנה, בוגרת תואר ראשון בתזונה, שתעשה לנו סדר

עושים סדר: מה כדאי לאכול אחרי הצום?
  (צילום: שאטרסטוק)

אז מה כדאי לאכול לאחר הצום?

צום במהלך הקיץ הוא צום לא פשוט כלל, ומלבד רעב קיימת סכנת ממשית להתייבשות מחוסר שתיית מים, במיוחד בימים האחרונים בהם מורגשת התחממות הגלובלית. כתוצאה מחסור שתיית מים, תסמיני התייבשות עלולים להשפיע על כל אדם בצורה אחרת, בין התסמינים: עייפות, כאבי ראש, חולשה כללית ואף הקאות.

גבר בריא מעל גיל 18, עליו לשתות כ-13 כוסות מים ביום ונשים כ- 9 כוסות מים ביום. לכן, לאחר הצום חשוב להרוות את הגוף שלנו בנוזלים. המשקה המומלץ ביותר הוא מים, אולם ניתן לצד המים לשתות קפה או תה.

(צילום: שאטרסטוק)

חשוב לזכור שעלינו לשתות הרבה מים במהלך כל הערב כדי להחזיר את הנוזלים לגופינו. לאחר ששתינו לפחות כוס מים אחת- ודגש על לפחות, כדאי לשבור את הצום בארוחה קטנה. כיוון שעיכול המזון דורש מאמץ, כדאי לאכול פרי או פרוסת לחם עם ממרח לאחר הצום.

שימו לב, לא כדאי לשבור את הצום בארוחה גדולה, כדאי להתחיל לאכול בהדרגה. בארוחה הבאה לאחר מכן, כשעתיים שלוש אחרי, כדאי לאכול ארוחה מלאה המכילה את כל אבות המזון (פחמימות, שומנים, חלבונים) הארוחה צריכה להכיל דגנים מלאים, קטניות וירקות כמו מג'דרה של עדשים ואורז, מנת דג עם ירקות בתנור, וסלט בצד כמובן.

(צילום: שאטרסטוק)

כדאי להימנע ממזונות המכילים את הסימון האדום ומכילים כמות גבוהה של סוכר, נתרן ושומן רווי שהינם לרוב מזונות אולטרה מעובדים. תיזכרו, שאומנם לא אכלתם במשך יום שלם, כדאי לא למלא את גופכם בארוחה גדולה, על מנת לא להעמיס על מערכת העיכול.

המלצות אלו מיועדות לאנשים בריאים, אנשים שסובלים ממצב בריאותי, בהריון או מניקות עליהן להתייעץ עם רופא או דיאטן. שיהיה לכולם חזרה לשגרה קלה!

הכותבת, גאיה סרטנה, הינה בוגרת תואר ראשון בתזונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ההתעקשות המיותרת לחלק...
בן. תזונאי. | 18-07-2021 19:33
ההתעקשות המיותרת לחלק לקטגוריות לפי מגדר היא חוטאת למטרה. מן הסתם המנעד הגדול בין 9 כוסות מים לנשים ל13 כוסות מים גברים נובע מבחירה לא נכונה של הקטגוריה, אשר הייתה צריכה להיות לפי משקל או לפי קריטריון פיזי אחר.