התייבשות ועילפון: אזהרות מפני סכנות גל החום הצפוי - סרוגים

התייבשות ועילפון: אזהרות מפני סכנות גל החום הצפוי

בעקבות הטמפרטורות הגבוהות שצפויות בימים הקרובים, מפרסמים מד"א ומשר הבריאות אזהרות לציבור. הם מדגישים בעיקר את הסכנה אצל קשישים, תינוקות וילדים, על מנת לוודא שהם אינם מתייבשים

author-image
התייבשות ועילפון: אזהרות מפני סכנות גל החום הצפוי
  (צילום: שאטרסטוק)

במד"א ובמשרד הבריאות מזהירים מפני גל חום הכבד שצפוי לפקוד בימים הקרובים את ישראל, במסגרתו יטפסו הטמפרטורות בכל חלקי הארץ. בארגונים מזהירים מפני סכנות רבות כגון התייבשות, מכת חום, תשישות, עילפון ועוד. במסגרת הערכות הארגון למזג האוויר החם, מפרסם מד"א הנחיות, המלצות ואזהרות, על מנת לעבור את גל החום בבטחה.

עוד באותו נושא

מפחיתים בקפה: נערכים לצום כבר מהיום

בימים הקרובים צפויות הטמפרטורות בירושלים להגיע עד 35, בתל אביב עד 32, ובאילת אף מעל 40. ההקלה בעומס החום צפויה רק לקראת אמצע שבוע הבא.

על פי ההנחיות מד"א, מומלץ בין היתר:

לשתות הרבה נוזלים – בכמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. בין 8-10 כוסות מים ביום.

ביציאה מהבית – יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש, בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים.

לוודא שלא שוכחים תינוקות ברכב – יש לעשות כל מה שניתן על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות בודדות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות.

פעילות ספורטיבית – יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית בחוץ במהלך שעות החום הכבד. בפעילות ספורטיבית בערב, יש להקפיד על שתייה מרובה והפחתת מאמץ.

ביציאה לים – יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהייה בחופים בשעות החום הכבד.

עוד באותו נושא

למה כואב לנו הראש כשאנחנו מתייבשים?

 

במד"א מדגישים כי אם מופיעים סימני התייבשות – דוגמת כאבי ראש, סחרחורת או חולשה, יש להפסיק באופן מיידי כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה.

אם מופיעים סימני פגיעת חום – דוגמת התעלפות, טשטוש בראיה, בלבול ועלייה בחום הגוף, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד 101 או ביישומון "מד"א שלי".

עוד מדגישים במד"א כי חשוב לתת תשומת לב מיוחדת לתינוקות, ילדים, קשישים או מוגבלים. יש לשמור איתם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל, על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר, ואינם מראים כל סימן להתייבשות או פגיעת מכת חום.

במשרד הבריאות קוראים גם לציבור הרחב, ובפרט לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות: להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו