בשבוע שעבר פורסם פסק דין לפיו אדם ששינה את מינו מזכר לנקבה נעלב כי פנו אליו בלשון זכר. הוא תבע פיצויים ובית המשפט קבע כי היה לשון הרע בכך שהתייחסו אליו כגבר למרות שהוא רצה שיתייחסו אליו כמו אל אשה.
האמנם?
נניח שהאירוע הזה היה קורה לאשה אמתית. אישה אמתית הייתה נכנסת לבית מרקחת, היו פונים אליה בלשון זכר והיא הייתה תובעת פיצויים. האם היא הייתה זוכה בסכום כזה? בית המשפט היה אומר לה שהוא לא גננת.
האיש הזה זכה בפיצויים כי אף אחד לא מתייחס אליו כאל אישה. הוא זכה בפיצויים כי הוא מתייחס אל עצמו כאל איש, ובית המשפט מתייחס אליו כאל איש.
אנשים לא נעלבים משקרים. אנשים נעלבים כשאומרים להם את האמת.
אבל במקרה הזה הנושא אינו העלבון. אינני יודע אם האיש באמת נעלב, וגם את בית המשפט השאלה הזאת לא מעניינת. במקרה הזה בית המשפט חייב פיצויים לא מפני שהוא הגן על זכותו של אדם לא להיעלב. במקרה הזה בית המשפט קנס את מי שמעז להביע דעה שלא אושרה ע"י הקרמלין.
שתי מערכות ערכים עומדות כאן זו מול זו. האחת גורסת שיש אמת אחת ברורה ומוחלטת, וכל אדם צריך לברר אותה, להכיר אותה ולחיות לפיה. השנייה גורסת שאין אמת. וכל אדם יכול לחיות ולהגדיר את עצמו כמו שנעים לו להרגיש, בלי חשיבות לשאלה האם זה אמת או שקר. מעניין שדווקא המערכת הגורסת שכל אדם יחיה כמו שנעים לו להרגיש, היא זו שכופה בכוח את דעתה על כל מי שלא מקבל את המוסכמות שלה.
אבל לא זה ההבדל היחיד בין ההשקפות. ההשקפה המקדשת את ההרגשה הסובייקטיבית של האדם, גם משתעבדת להרגשה, לתחושה ולהנאה הרגעית. ולמען ההנאה הרגעית והתחושה הרגעית מוכנה היא לשעבד ולדכא את כל העולם.
דת קנאית וג'יהאדיסטית
עומדות כאן אפוא שתי השקפות. מצד אחד עומדת ההשקפה הנצחית. מה העיקר בחיי האדם לפי ההשקפה הזאת? כמובן, לפני שדואגים לאדם עצמו דואגים לערכי הנצח. אבל אחרי הערכים, כאשר אנו מדברים על טובת האדם עצמו – אדם שחי ע"פ ההשקפה הנצחית, שום דבר (מלבד הערכים כמובן) לא יכול להיות חשוב לו יותר מלהוליד בנים ובני בנים שבאמצעותם יחיה גם בעוד אלף שנים ובעוד אלפים שנה. איש לא מוותר על החיים שלו, ואיש לא מוכן להקריב את עתידו ועתיד חייו למען ההווה.
שום דבר לא יכול לעמוד מול הדבר החשוב ביותר: להמשיך לחיות כשושלת גם בעוד אלף שנה ואלפים שנה. כל דבר שמפריע לכך – מום הוא ומחלה. ההשקפה הזאת איננה שוללת את הרומנטיקה וההנאה המינית. ההנאות האלה הן בהחלט סבבה ולמה לא. אבל הן לא יכולות להיות הכח המוביל את העולם. לעומתם, בעלי ההשקפה הרגעית, הפכו את הרומנטיקה וההנאה המינית הרגעית ליסוד היסודות, תכלית הבריאה, מותר האדם מן הבהמה. לכן הם מאד כועסים כשמישהו מעז להטיל ספק ביכולתו של כל אדם ליהנות ולהרגיש איך שבא לו. פגעו בקדש הקדשים שלהם. ומדובר בדת קנאית וג'יהאדיסטית שלא תסבול שום פגיעה בקדש הקדשים שלה: המין והיצר.
מה דעתך בנושא?
18 תגובות
5 דיונים
ביאטריס
וואו כמה בורות, טרנספוביה ועוד״בכתבה״ אחת טרנסג׳נדרים זו ״דת? אבסורד כי כותב הכתבה ״הרב״ הוא נציג של כת משיחי סטית מובהקת שלא מקבלת את מי ששחור,...
וואו כמה בורות, טרנספוביה ועוד״בכתבה״ אחת טרנסג׳נדרים זו ״דת? אבסורד כי כותב הכתבה ״הרב״ הוא נציג של כת משיחי סטית מובהקת שלא מקבלת את מי ששחור, אישה,לא יהודי/ה ,להט״ב וכו גבר לוקה בנפשו שרצח ילדה בת 16, האם גינית את זה ? הורים שזורקים את ילדיהם/ן רק בגלל שחשבו לצאת בשאלה , התרחקו מהדת ואני בכלל לא מדברת כעת על יציאה מהארון . אספסוף של ניאנדרטלים שדורשים ובאים של ״תכבדו אותי ואת ס״ט האמונות שלי אך אני לא אכבד אתכם ביזרה״
המשך 09:35 09.05.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ברוך
הכי טוב שיצוה לישרוף את גופתו אם כגבר אם כאשה באפר זה לא משנה
11:39 15.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
א
"רבני" בית הלל. כן. שנבין שהארגונים האלו הם ארגונים של מתיוונים רשעים!!!!! לא מפריע להם שיהודי יניח תפילין - מפריע להם לְהַשׁכִּיחָם תּוֹרָתָךְ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנָךְ.
15:08 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא ממש
כשהזוג התגרש לפני כן...
10:07 15.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
SPIRIT
יש הבדל בין לומר לאנשים סתם דברים, לבין נושאים שקשורים למיניות. לקרוא לגבר "יא הומו" לדוגמה - זה לא כמו לקרוא לו "יא ג'ינג'י". פגיעה/העלבה על רקע מיני / דתי...
יש הבדל בין לומר לאנשים סתם דברים, לבין נושאים שקשורים למיניות. לקרוא לגבר "יא הומו" לדוגמה - זה לא כמו לקרוא לו "יא ג'ינג'י". פגיעה/העלבה על רקע מיני / דתי יש לו יחס אחר כדי למנוע גזענות והשפלה כנגד קבוצה גדולה באוכלוסיה. ניכר שזה לא מטריד את הכותב של המאמר לעיל, אבל החוק כן דואג לקבוצות חלשות.
המשך 14:17 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צחי
אתה רציני???? זה לא שפנו אליה בלשון זכר כי התבלבלו, אלא בגלל שניסו לפגוע בה ולהעליב אותה ועל זה הם צריכים להיענש ולשלם לה!!!!!
10:07 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
שהוא לא יכול להחליט שהוא מזדהה בתור ילדה בת 7.
13:51 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פך
פחות אהבתי את הסגנון של הכתבה, למרות שבגדול אני מסכים. אני הייתי מתייחס לכך שהטבע מאוד מאוד ברור. האדם הזה הוא זכר, יהיו לו תכונות ומאפיינים ביולוגיים של זכר, יהיו...
פחות אהבתי את הסגנון של הכתבה, למרות שבגדול אני מסכים. אני הייתי מתייחס לכך שהטבע מאוד מאוד ברור. האדם הזה הוא זכר, יהיו לו תכונות ומאפיינים ביולוגיים של זכר, יהיו לו סיכונים למחלות של זכר. אני יכול להבין לליבו שהוא רצה להיות משהו אחר, אבל זה לא יצא ככה, ולשקר עכשיו לעצמו ולעולם זאת עבודה בעיניים. ובכלל, אנחנו לא יכולים עכשיו להתחשב בכל הגחמות של כל אדם. ואם אני אתעקש שאני סופרמן ואדרוש מכולם להתייחס אליי רק כך?.... בית המשפט מפגר.
המשך 09:47 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רק אחת
אף שאני מתנגדת לתרבות הלהטבית, ניכר שחלק מהדברים שהרב כותב לגבי טרנס, לא נכונים. טרנס בדרגה 1 חושבים שנולדו למין הלא נכון, והם גם חושבים שהאמת הפנימית שלהם עדיפה על...
אף שאני מתנגדת לתרבות הלהטבית, ניכר שחלק מהדברים שהרב כותב לגבי טרנס, לא נכונים. טרנס בדרגה 1 חושבים שנולדו למין הלא נכון, והם גם חושבים שהאמת הפנימית שלהם עדיפה על האמת החיצונית, והם יוכיחו לעולם שהאמת הפנימית היא הנכונה, בדומה לתלמיד שמורה הכשיל אותה במתמטיקה והוא יראה למורה שהוא סיים תואר בפיזיקה. אנחנו חיים בתוך אווירה פוסטמודרנית שבעצם מבינה שלכל אחד אמת אחרת, ואין שום אמת וודאית. ואז נשאלת השאלה איך אני אומר למישהו מתרבות או ערכים שמשהו הוא אסור בעייני, יש שחושבים שבגלל הפוסטמודרניזם אין לי אפשרות להגיד אסור על שום דבר, אבל זה לא נכון, כי גם האמת של הצד השני, היא לא מוחלטת, ומתוך ההבנה הזאת אני מתנגדת לטרנס כי אני מעדיפה את האמת עליה גדלתי והיא האמת המוחלטת אותה קיבלתי על עצמי, ועל כן אתנגד לדעה של מישהו אחר.
המשך 20:18 13.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שי
שילך לפסיכיאטר. אין כזה דבר "ניתוח לשינוי מין", ואין כזה דבר "מגדר". יש שני מינים כרומוזומליים, טיפול הורמונלי לא משנה כרומוזומים, ואילו בהפרעות הנפש השונות צריכים לטפל מומחים. הבעיה של הציוויליזציה המערבית השוקעת היא בהכשרתן של הפרעות הנפש הללו.
14:06 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גלעד בגימל
ואו, איזה עומק מחשבתי. במקום לבלבל במוח לכו והתאימו את להלכה למאה ה-21. התנאים והאמוראים היו מתפלצים לנוכח הרבעון המחשבתי וההלכתי שלכם.
19:43 13.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זלמן
בתגובה ל: גלעד בגימל
אתה מדבר כאילו אתה תנא או אמורא. נראה לי שהם דווקא היו מתפלצים אם הם היו שומעים את דבריך.
21:22 13.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיואש כבר מכל הטמטום בעולם
בתגובה ל: גלעד בגימל
אין כזה דבר להתאים את התורה לדור התורה היא נצחית והעולם צריך להתאים את עצמו אליה
21:41 13.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני
ממש להתאים את עצמנו ל מאה ה- 20 - אם זאת המאה העשרים שלך עדיף לחזוק לפני הספירה. לפחות לא התנהגו כמו בהמות.
22:09 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
משכב זכר זה לא משהו חדש
13:49 15.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
וכותבת הרבה באתר סרוגים חפשו את השם שלה בגוגל
19:02 13.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
***
***
15:49 14.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מרדכי
האם מותר לי לתבוע פיצוים מעירייה במקרה שהיא מכריחה אותי לחתום על טפסים כהורה 1\2?
15:21 13.07.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר