"בראיון עבודה רואים רק את הכיסא גלגלים" | תנו לעבוד - סרוגים

"בראיון עבודה רואים רק את הכיסא גלגלים" | תנו לעבוד

לכולנו לא פשוט למצוא עבודה, לבעלי מוגבלויות זה קשה פי כמה. סדרה חדשה של כאן 11 בשם "תנו לעבוד" מלווה אותם בתהליך מציאת העבודה, דיברנו עם אברהם רואש, מכוכבי הסדרה

"בראיון עבודה רואים רק את הכיסא גלגלים" | תנו לעבוד
  (צילום: משה נחמוביץ)

מציאת עבודה זה דבר לא פשוט לאף אחד היום, אז פי כמה לאנשים בעלי שונות נוירולוגית וקוגנטיבית. סדרה חדשה של כאן 11 בשם "תנו לעבוד" נותנת להם הזדמנות להשתלב במקום עבודה שהולם את כישורייהם. אברהם רואש, אחד מכוכבי הסדרה, סיפר לנו על החוויה.

הסדרה

ב"תנו לעבוד" משתתפים אנשים בעלי שונות נוירולוגית וקוגנטיבית, למשל: על הרצף האוטיסטי, בעלתי תסמונת טורט או שיתוק מוחין. למשתתפים מוצדמים מומחים בעלי שם שעוזרים להם לגלות במה הם מוכשרים, ומלווים אותם בתהליך ההשתלבות בשוק העבודה.

אברהם רואש, בן 43, מתמודד עם שיתוק מוחין מיום שנולד ולכן מתנייד באמצעות כיסא גלגלים ממונע. הוא בעל תואר שני במשפטים וסיים התמחות, אך עדיין התקשה במציאת עבודה.

"אוטומטית כשאני מגיע לראיון עבודה מה שרואים זה את כיסא הגלגלים" אומר אברהם, "הוא גדול, הוא מגושם, וישר שופטים אותי על פי החזות החיצונית, ולא על פי מי שאני והכישורים שלי מעבר לנכות".

עוד באותו נושא

"העולם יתהפך אם לא תשמרי מצוות" | צפו


14

איך ב"תנו לעבוד" הצליחו להתמודד עם העניין הזה?

"קודם כל עצם העובדה שהתוכנית עצמה מטפת בנושא הזה, של תעסוקת בעלי מוגבלויות, זה כבר הכין את המעסיק שראיין אותי" אברהם מסביר. "התוכנית כבר הכינה את המראיין שמגיע לקראתו אדם עם מוגבלות, והוא הבין את המשמעויות של זה".

מהן המשמעויות של זה?

"חוץ מזה שאני מתנייד באמצעות כיסא גלגלים, אני קצת יותר איטי בתפקוד היומיומי. אני עושה את הפעולות אותו דבר כמו כולם, רק יותר לאט" אומר אברהם, "אני עורך דין ומשפטן, אז לפעמים אני צריך לכתוב בכתב יד וזה לוקח לי קצת יותר זמן. לשמחתי אני יכול לעבוד רוב הזמן באמצעות המחשב ואז המגבלה כמעט לא מורגשת".

צפו בטריילר לתנו לעבוד

הצילומים

איך היתה החוויה בצילומים?

"הבמאית, מיטל, ליוותה אותי בתהליך בצורה מדהימה" הוא מספר, "היא נתנה לי גיבוי מלא, והיו לנו שיחות שעזרו לי מאוד. עד היום אנחנו בקשר, בדיוק דיברנו על זה שהסדרה מתחילה להיות משודרת".

איך אתה מרגיש לקראת שידור הסדרה?

"יש לחץ מסויים, כי הדברים לפעמים יכולים להתפרש בטלוויזיה לא כמו שהם במציאות עצמה, ואתה רוצה להביא את עצמך בצורה הכי נכונה. אני רוצה שבסדרה יבינו שאני עושה לא רק עבור עצמי, אלא גם עבור זה שאהיה שותף למהפכה של תעסוקת בעלי מוגבלויות".

המשתתפים בסדרה (צילום: משה נחמוביץ)

אתה מתכונן לקראת זה שיזהו אותך ברחוב?

"האמת שבמקרה שלי, אני במשך שני עשורים הייתי פעיל חברתי מאוד פעיל בנתניה, כך שאני כבר רגיל לזה שמזהים אותי ברחוב מהכתבות בעיתון ומראיונות לטלוויזיה. אבל אני מניח שעכשיו זה יהיה ביתר שאת ואני מקבל את זה. זה חלק מהחוויה".

הסדרה "תנו לעבוד" תשודר החל מהשבוע בימי רביעי בשעה 21:00, בכאן 11 ובדיגיטל.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו