תרגיל כטמ״ם בינ"ל ראשון מסוגו בהובלת חיל האוויר הישראלי - סרוגים

תרגיל כטמ״ם בינ"ל ראשון מסוגו בהובלת חיל האוויר הישראלי

חיל האוויר יצא בתרגיל בין-לאומי ראשון וייחודי מסוגו, בו לוקחים חלק צוותים וצבאות שונים בעולם. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "התרגיל מהווה פלטפורמה ללמידה והפריה הדדית"

תרגיל כטמ״ם בינ"ל ראשון מסוגו בהובלת חיל האוויר הישראלי
  (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה״ל חשף כי מוקדם יותר היום (שני) חל התרגיל הבין לאומי ״BLUE GUARDIAN״ של כלי טיס מאויישים מרחוק בהובלת חיל האוויר הישראלי. התרגיל מתקיים בבסיס פלמחים שבדרום ויערך כשבועיים.

 

(צילום: דובר צה"ל)

בתרגיל משתתפות מדינות שונות, ביניהן: ארה״ב, צרפת, איטליה, גרמניה ובריטניה. תרגיל זה הינו ראשון מסוגו, במסגרתו יטיסו הצוותים הזרים את מטוס ה״זיק״ עם מפעילים מטייסות הכטמ״ם והחוזי של חיל האוויר. הצוותים יתרגלו תרחישים שונים, ביניהם סיוע לכוחות קרקעיים, ביצוע משימות חוזי ואיסוף מודיעין, ושיתוף פעולה עם כוחות אוויריים שונים.

בצה"ל אומרים כי לתרגיל חשיבות אסטרטגית בחיזוק שיתוף הפעולה ולמידה הדדית בין ישראל למדינות המשתתפות. התרגיל מתקיים כחלק מתכנית האימונים השנתית של חיל האוויר שמטרתה חיזוק הכשירות המבצעית של צה"ל.

(צילום: דובר צה"ל)

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: ״מדינת ישראל הינה חלוצה בתחום הכטמ״ם. התרגיל מהווה פלטפורמה ללמידה והפריה הדדית. התרגיל בעל משמעות והשפעות לאומיות במיצוב חיל האוויר בזירה הבין-לאומית״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צה"ל לא יכול למגר אספסוף
גלגל | 13-07-2021 16:03
ואומר לעולם אני ילחם לכם?!