היום בהיסטוריה: ב' באב - יום הולדתו ויום קבורתו של רס"ן רועי קליין הי"ד

היום בהיסטוריה: ב' באב - יום הולדתו ויום קבורתו של רס"ן רועי קליין הי"ד

בב' באב תשל"ה נולד רועי קליין. 31 שנה לאחר מכן, בב' באב תשס"ו הוא נטמן בחלקה הצבאית בהר הרצל, כשהוא מעוטר בצל"ש אלוף הפיקוד ובעיטור העוז. גיבור ישראל

היום בהיסטוריה: יום הולדתו ויום קבורתו של רועי קליין
  רועי קליין הי"ד (באדיבות המשפחה)

היום בהיסטוריה: ב' באב – יום הולדתו ויום קבורתו של רס"ן רועי קליין הי"ד

בב' באב תשל"ה נולד רועי קליין ברעננה ומגיל צעיר כל מה שעשה עשה במסירות ובהצטיינות וברצינות. כשנלקח לטיפול קצר בבית מאיר חולים סמוך לשבת אמר לאחותו לאחר הטיפול אני אחזור ברגל כי השבת נכנסה. לאחר שעבר בר מצווה לקח על לקרוא כל שבת במרכז הקליטה ברעננה. רועי היה מדריך נערץ ודמות מרכזית בסניף רעננה. עם סיום התיכון הלך ללמוד בעלי והתגייס לעורב צנחנים לאחר חצי שנה נמנה על מקימי יחידת אגוז.

עוד באותו נושא

הסיפור שלא הכרתם על רועי קליין הי"ד


13

באירועי "גאות ושפל" (האינתיפאדה השנייה) ,קיבל רועי צל"ש על פעילות שתכנן היטב בהר עיבל, שכעבור מספר שנים הפכה לתורת לחימה חשובה הנלמדת ביחידה. את הצל"ש שקיבל הסתיר מחבריו ורק הוריו ידעו על כך כשהוזמנו לטקס קבלת הצל"ש. רועי לא התרגש מהעניין. לאחר שחזר מאירועי היחידה מאוחר בלילה לא רצה להעיר את הוריו ונשאר לישון מחוץ לדלת.

כשרועי יוצא הביתה לאחר לילות ללא שינה הוא לא חיפש לישון אלא אמר לאישתו אני אקום בלילה הפעם תוכלי לישון לילה שלם.

כשיצא ללימודים מטעם הצבא הקדיש חצי יום ללימוד תורה וחצי יום ללימוד הנדסה תעשיה וניהול באריאל. את היום היה מתחיל בשעה חמש בבוקר ולומד בדבקות רצינית כבחור ישיבה ולא קצין שבא לתקופת לימודים. כשנדרש רועי להגיש עבודת גמר בלימודיו חיפש איך לייעל ארגון חסד שיתרום יותר טוב לנזקקים.

קפיצה על הרימון בבינת ג'בל

מסלול חייו של רועי קליין הוביל אותו לרגע ההוא בא' אב תשס"ו בקרב בינת בזמן שרועי מטפל בעמיחי מרחביה אחד הקצינים שנפצע קשה נזרק רימון ורועי בשבריר שניה קופץ על הרימון זועק "שמע ישראל" ומציל את חייליו. בזמן הזה מודיע רועי בקשר "קליין נפגע" ומעביר את הקשר המוצפן לקצין אחר.

בב' באב ביום הולדתו ה31 נקבר רועי גיבור ישראל בעל עיטור העוז, בהר הרצל.

"בינת ג'ביל", סיכם לימים מג"ד 51 יניב עשור, "הוא קרב של גבורה. העוצמה של גולני באה שם לידי ביטוי. ברעות, בגבורה, בהתעקשות ובדבקות במשימה, ובלהפוך את הקערה על פיה, ולהרוג מחבלים, ולנצח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
במותו ציווה לחבריו את חייו - יהי זכרו
אוראור זהבי | 10-01-2022 23:50
ברוך - גיבור ישראל - זל.