דיווח: אלו הדרישות של אבו מאזן לחידוש המו"מ - סרוגים

דיווח: אלו הדרישות של אבו מאזן לחידוש המו"מ

הרשות הפלסטינית הכינה רשימת תנאים לחידוש המו"מ עם ישראל, שתוצג השבוע לממשל ביידן בארה"ב. בין השאר נדרש להפסיק את הבניה ביישובי יו"ש ולאפשר את חידוש הפעילות הפוליטית במזרח ירושלים

author-image
דיווח: אלו הדרישות של אבו מאזן לחידוש המו"מ
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

אתגר משמעותי לבנט ולפיד? בחדשות 12 נחשף הבוקר (ראשון) כי הרשות הפלסטינית הכינה רשימה של דרישות שתוצג השבוע לממשל ביידן בארה"ב, אשר יהוו תנאי מקדים לחידוש המשא ומתן עם ישראל. לפי הדיווח, המסמך החסוי הוכן לאור הדיווחים שלפיהם אנשי ביידן נוטים לקדם יוזמה להידברות ישראלית-פלסטינית בחסותם.

הדרישה העיקרית של אבו מאזן היא מתן היתר לחידוש של הפעילות הפוליטית של הרשות והארגונים הפלסטיניים שהמשטרה והשב"כ מונעים כיום בתקיפות במזרח ירושלים. כך ביקשו לפתוח מחדש את ה"אוריינט האוס" ושאר המוודות הפלסטינים שנסגרו מאז שנת 2001. דרישה נוספת היא להגביל את פעילות המשטרה סביב המסגדים בהר הבית והפחתת ביקורי היהודים במקום, במקביל לחיזוק מעמד שליחי הרשות הפלסטינית באתר.

עוד באותו נושא

דיווח: ההצעה של הרשימה המשותפת לקואליציה


119

הבקשה הפלסטינית שצפויה לעורר את ההתנגדות הגדולה ביותר בישראל היא הדרישה להפסיק את הבנייה ביישובי יהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, לצד פינוי מאחזים היושבים על אדמות של ערבים. עוד נדרש מישראל להפסיק את כניסת חיילי צה"ל לערים פלסטיניות ומתן נשק למנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

רשימת הדרישות מישראל כוללת גם הפסקת הפינוי של ערבים מבתיהם בירושלים, וכן ביצוע "הפעימה הרביעית" של שחרור אסירים פלסטיניים שסוכמה לפני שנים רבות – אך לא יצאה לפועל בשל גל הטרור שפרץ לאחר מכן. דרישות אחרות עוסקות בחיזוק הכלכלה הפלסטינית וכוללות בין השאר: העברת סמכויות תכנון ורישוי לרשות הפלסטינית וחיזוק פעילותה בשטחי B, הגדלת מספר הרישיונות לעבודה בישראל, בניית מסילת רכבת בשטחי הרשות, הקצאת כ-60% משטחי C למפעלים פלסטיניים וכן שדרוג התשתית הסלולרית לדור הרביעי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תבקש
א | 11-07-2021 10:09
מבנט ולפיד תקבל כול מה שתרצה אם לא יגידו לך לא
2
בהצלחה
אמיר | 11-07-2021 10:52
בהצלחה אבו מאזן זה ההזדמנות שלך ! מה שתירצה תקבל! אתה יכול לקבל מה שתירצה .. אם קשה לך תדבר עם מנסור עבס הוא יראה לך איך עושים את זה !! אחרי הנגב שבנט נתן לו השלב הבא זה שליטה מלאה .. בדר לשתי מדינות ושתי עמים!
3
עוד משהו שחובה לדרוש..
רונן | 11-07-2021 15:37
ולעולם לא להתפשר עליו.... זכות השיבה לכל ערבי שבא לו לגור בישראל. להכניס לפחות 7,000,000 ערבים לישראל. אתם PLO חייבים לדרוש את זה. זה ה-א' , ב' של המומ עם ישראל!!! אל תוותרו בשום אופן!!! .........