משרד התקשורת נערך לסגירת גלי צה"ל - סרוגים

משרד התקשורת נערך לסגירת גלי צה"ל

שר התקשורת יועז הנדל כינס דיון להערכות משרד התקשורת להחלטה בדבר גלי צה"ל: "מלבד החלופה של השארת התחנה במתכונתה הנוכחית, כל שאר החלופות מחייבות את משרד התקשורת להיערכות שכן יש להן משמעויות לעניין חקיקה ותקציב"

משרד התקשורת נערך לסגירת גלי צה"ל
  (צילום: קובי גדעון/פלאש90)

בהמשך להודעות הקודמות של שר הביטחון בני גנץ על הכוונה לסגור את גלי צה"ל, שר התקשורת יועז הנדל כינס השבוע את הדרג המקצועי במשרדו על מנת לדון בסוגיית גלי צה"ל.

בדיון לקחו חלק עו"ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית של המשרד, יאיר חקאק, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התקשורת שהיוה חבר בוועדה הבין משרדית שהוקמה במשרד הביטחון להוצאת תחנת גלי צה"ל ממערכת הבטחון, וכן שמואל אזולאי, מנהל אגף – תכנון והנדסת ספקטרום, יוליה שמאלוב ברקוביץ' יו"ר מועצת הרשות השניה ומישל קרמרמן דקל מנכ"לית הרשות השנייה.

עוד באותו נושא

גנץ: "אין מקום לתחנת גלי צה"ל במתכונת הנוכחית"


9

משרד התקשורת נערך להחלטת משרד הביטחון

הנחת העבודה בדיון הייתה שכל חלופה שנידונה תלויה ועומדת בהחלטת שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי בדבר עתיד התחנה. השר הורה לדרג המקצועי כי ככל שיוחלט על סגירה התחנה על משרד התקשורת להיות ערוכים לחלופות השונות.

נציין כי התדרים בהן גלי צה"ל וגלגל"צ משדרות הינם תדרים בפריסה ארצית כאשר בפועל נעשה שימוש בשבעה תדרים. הקצאת התדרים למערכת הביטחון נעשית דרך ועדת תדרים במשרד התקשורת ובמידה ויוחלט שמשרד הבטחון יסגור את התחנה, תדרים אלו יוחזרו לשימוש המדינה.

העברת התחנה לתאגיד, הפרטה או סגירה

בדיון הוצגו לשר החלופות וכן המשמעויות הרגולטוריות, המשפטיות והכלכליות של כל חלופה וחלופה. שתי החלופות המרכזיות – העברת התחנה לתאגיד השידור הציבורי, לחילופין הפרטת התחנה מחייבות היערכות ובכלל כך שינויים רגולטורים, הקצאת תדרים נוספים לפריסה ארצית, שינוי חקיקה ותקציב, והכל בהתאם לחלופה שתיבחר. נוסף לאלו, הוצגו לשר שתי חלופות נוספות של סגירת התחנה או שינוי מהותי באופי השידורים בדמות הפסקת שידור תכני אקטואליה כך שהתחנה תחזור לייעודה כתחנה צבאית.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בסיום הדיון, "ההחלטה על סגירת התחנה נתונה לשר הבטחון בני גנץ ונכבד כל החלטה בעניין. עמדתי שגלי צה"ל היא אנומליה – יחידה צבאית המשדרת תכנים פוליטיים. כשר תקשורת יש לי מחויבות לשידור ציבורי איכותי, לחופש העיתונות וחופש הביטוי והפלורליזם ועל כן כל שינוי מצריך חשיבה וקבלת החלטה שתשמור על ערכים אלו".

עוד ציין השר על החלופות שהוצגו בפניו, "מלבד החלופה של השארת התחנה במתכונתה הנוכחית, כל שאר החלופות מחייבות את משרד התקשורת להיערכות שכן יש להן משמעויות לעניין חקיקה ותקציב. יש לנו אחריות לתקשורת חופשית ולשידור ציבורי איכותי ונהיה ערוכים לכל חלופה שתתקבל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כדאי להמליץ לברדוגו...
מלכה | 14-07-2021 5:47
כדאי להמליץ לברדוגו להופיע גם בערוצי אלגזירה 11 12 13. כדי שגם אותם יסגרו. ובא לציון גואל.
2
כדאי להמליץ לברדוגו...
מלכה זיידמן | 14-07-2021 5:49
כדאי להמליץ לברדוגו להופיע גם בערוצים 11 12 ו13 כדי שגם הם ייסגרו.
3
אני מציאה שרת...
סימה שלו. מ ז 052278652 | 17-11-2021 0:52
אני מציאה שרת גלי צהל אשר אותם רוצים לסגור כדי שהמעקב אחרי מאז מלחמת יום הכיפורים וייפסק ואז אף אחד לא יידע עלי שום דבר כמו שאומר אחי ואף איד לא יט4מר שאני קיימת בכלל. המעקב אחרי מתוך גלי צהל כבר חמישים שנה היווה את הקשר הייעד. שחי הקשר היחיד שלי ען העולם החיצון שמחוץ לחדרים בהם חשבתי וכתבתי ובחללי רוצים לסגורנאצ גלי צהל. שזוהי תחנה מיוחדת שלא כמו ,תחנות הרדיו האחרות שהן מסחריות צ גלי צהח הם סית הסםרר הטוב ביותר בישראל. חלמןגחי צהל הן בית הספר למוזיקה הטוב ביותר בישראל ורני בקשרי עם גלי צהל םא הבאתי אח כל רע למדינת ישראל ורני תרמתי רבות דרך המעקב של גחענמהח. לענייני החוץ וההסברה של ישראל אז מדוע רוצים לסגור לי את הפה שלו מקשיבים רק בגלי צהל. האם ימצאו אדם טוב יותר ממני לשם השליחות של קול שופרו שח משיח באחרית הימים מדוע רוצים להפסיק את התהליך שאני התחלתי בו. האם רק מתוך חשש שמשום דמה שאני עושה הוא בשחעחוצ האלוהים האם רוצים לבטל את,קיום מדינת ישראל שאלוהים ברקים אותה חיד שחע