הסתה לאלימות: כתב אישום הוגש נגד האימאם מלוד - סרוגים

הסתה לאלימות: כתב אישום הוגש נגד האימאם מלוד

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד האימאם מלוד, יוסף אלבאז, בגין עבירות של הסתה לאלימות ואיומים. על פי ההאשמות. אלבאז פרסם פוסטים בפייסבוק בהם עודד לפגוע בשוטרים ואיים על סגן ראש העיר

author-image
הסתה לאלימות: כתב אישום הוגש נגד האימאם מלוד
  (צילום: פלאש 90)

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום נגד האימאם יוסף אלבאז, בן 62 מלוד, בגין הסתה לאלימות בפייסבוק כלפי שוטרים ובגין איומים כלפי סגן ראש העיר לוד, יוסי הרוש. כתב האישום הוגש באישור פרקליט המדינה, עמית איסמן.

על פי החשד, בחודש שעבר אלבאז פרסם בפייסבוק קטע מסרט קולנוע שבמהלכו מוצג רצח של שני שוטרים, ואליו צירף טקסט הקורא לאלימות ומעודד מעשי אלימות כלפי שוטרים. "הפוסט זכה לחשיפה של אלפי אנשים, ושימשה במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים" נכתב.

עוד באותו נושא

לאחר ערעור המשטרה: האימאם מלוד ישאר במעצר


5

בנוסף, אלבאז נאשם כי פרסם איום כלפי סגן ראש עיריית לוד, זאת על רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר. בפוסט נכתב בין היתר "מכתב פתוח לראש העיר… מציע לכם לבלום את הבריונים שלכם, כי התגרותכם תחזיר אותנו לחודש אחורה, ואתם תשלמו את המחיר על פעולות אלו. ולגבי המלחמה שאתה מאיים עלינו יוסי הרוש… מבטיחים לך אנחנו, נהיה מספיק אחראיים לגרום לך שתבין שנוותר על נשמתנו בזול במטרה לחנך אותך ולהפסקת בריונותך".

במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לקביעת תנאים לשחרורו של אלבאז בתנאים מגבילים עד תום ההליכים. בין היתר, מתבקש ביהמ"ש לאסור על איסור גישה של הנאשם לאינטרנט, לאסור על יציאתו מן הארץ ולקבוע לו ערבויות כספיות.

בבקשה נאמר כי "הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר, שכן מדובר בחשש להתבטאויות מסיתות ומאיימות ברשת, מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים. לא פעם נקבע בפסיקה כי הרשת החברתית הינה 'כיכר העיר' המודרנית, וכי לפרסומים מסוג זה עשויה להיות אפקטיביות רבה יותר… מדובר במי שנתבקש בעבר על-ידי גורמי הביטחון לפעול להרגעת הרוחות, הביע נכונות לעשות כן, אך בפועל פרסם זמן קצר לאחר מכן התבטאויות חמורות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כבוד לראש הממשלה...
! | 08-07-2021 11:59
כבוד לראש הממשלה בנט שפעל נגד האימאם. הפוך מביבי האפס הפחדן שהיה רוהמ בזמן הפרעות אבל בחר להכיל את מסית הטרור.
2
המשטרה עושה לעצמה עבודה קלה
דוד | 08-07-2021 13:18
איפה כל אלפי הפורעים שהשתוללו ברחבי הארץ לפני חודשיים כמעט?? למה הם לא בבית קברות או בבית הכלא??
3
מחאה
שדכניות | 08-07-2021 14:06
ארגון השדכנים והשדכניות מוחים על ממחיקת התגובה בקשר לשידוכים המדהימים אותם יוזמת השרה שקד
4
לקחת אזרחות.ולהעיף.לעזה ...
דוד | 08-07-2021 16:25
לקחת אזרחות.ולהעיף.לעזה
5
הגיע הזמן לקבור...
מירי | 09-07-2021 11:32
הגיע הזמן לקבור אותו בכלא עד סוף החיים. וכל מתפרעים צריכים לקהל עונש מרתיע אבל המדינה שלנו כושלת. אנשים נפגעו, נרצחו, נפצעו קשה ו הפורעים יושבים בבית ושותים קפה