מח"ט סרוג לגבעתי: "אחת מחטיבות החוד הקטלניות ביבשה"

מח"ט סרוג לגבעתי: "אחת מחטיבות החוד הקטלניות ביבשה"

בטקס במצודת יואב נכנס היום לתפקידו אל"מ אליעד (מואטי) מאור לתפקיד מפקד חטיבת גבעתי. מאור, בוגר מכינת עלי נשוי ואב לשבעה. החטיבה הוסבה השנה להפעלה מבצעית על כלי הרכב המשוריין נמר

מח"ט סרוג לגבעתי: "אחת מחטיבות החוד הקטלניות"
  אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור (צילום: דובר צה"ל)

אלוף משנה אליעד (מואטי) מאור מונה למפקד חטיבת גבעתי. טקס החילופים נערך היום (ד') במצודת יואב במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה מאור מחליף בתפקידו את תת-אלוף איציק כהן, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. תת-אלוף כהן ייכנס בחודש הקרוב לתפקידו כמפקד עוצבת אדום.

מאור נולד וגדל באלקנה בשנת 1978, ולמד במכינה קדם-צבאית בני דוד בעלי במחזור ט'. הוא התגייס בשנת 1997 ליחידת דובדבן, בה שירת כלוחם וכמפקד. שירת כמפק"צ ביחידה וכמפקד פלוגת המסלול של יחידת דובדבן ויחידת מגלן.

לאחר מכן שירת כמפקד פלגה ביחידת דובדבן וכמפקד בית הספר ללוחמים של היחידה. בשנים 2007-2008 -שירת כסגן מפקד יחידת דובדבן ולאחר מכן בשנים 2008-2009 שירת כסגן מפקד גדוד רותם בחטיבת גבעתי.

טקס חילופי מחט"ים היום (צילום: דובר צה"ל)

לאחר תום שירותו כסמג"ד שימש כמגד גדס"ר גבעתי, לאחר מכן פיקד בשורת תפקידי רוחב בין היתר פיקד על גדוד גפן בבית ספר לקצינים, במכלל לפיקד טקטי, פיקד על עוצבת ברעם וכסמח"ט גבעתי.

אלוף – משנה אליעד (מואטי) מאור, נשוי לשלומית ואב לשבעה ילדים. הוא בוגר קורס פיקוד ומטה, בעל תואר ראשון בהיסטוריה צבאית מאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בביטחון לאומי ומנהל מאוניברסיטת חיפה. בנוסף הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני נוסף ביחסים בין לאומיים מאוניברסיטת חיפה.

חטיבת גבעתי מוכנה למלחמה כחטיבה מנומרת מובילה

עם כניסתו לתפקיד אמר אל"מ מאור: "בערב זה, אני זוכה לקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת גבעתי. חטיבה שרוחה ומורשתה הם שתי וערב בבגד יומה, בכובד ראש ומתוך תחושת אחריות ושליחות".

עוד הוסיף, "חטיבת גבעתי היא חטיבת רק"ם מתקדם, לוחמת ומשימתית, זריזה וגמישה, מומחית בלחימה בשטחים מורכבים. עוצמתה במפקדיה ובאנשיה, מוכנה תמיד ומנצחת כל אויב. ערכית, מקצועית ובעלת תרבות ארגונית איכותית, שואבת את חוסנה מרוח גבעתי ומורשתה".

מפקד עוצבת ״הפלדה״, תת-אלוף סער צור אמר בטקס חילופי המפקדים: ״חטיבת גבעתי סיימה בשנה האחרונה הסבה מלאה לנמר והיא אחת מחטיבות החוד הקטלניות ביבשה. החטיבה מובילה, חותרת למצוינות ומגיעה למצוינות, חותרת למגע בכל משימה – חטיבה לוחמנית".

"איציק, מי שלא מכיר אותך מופתע לעיתים מהשקט הנפשי, האצילות, הצניעות, אבל מהר מאוד מבינים כולם כמה עוצמה יש בך", אמר למפקד החטיבה היוצא, "בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, המשכת להעלות את החטיבה למקומות נעלים והפכת לאחד ממפקדיה הנערצים של החטיבה".

למפקד הנכנס אמר צור: ""מואטי, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונות להשקיע ולהוביל קדימה. אין ספק שאתה קצין עתיר ניסיון אשר יחד עם מפקדי וחיילי החטיבה יצעיד אותה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות״.

המח"ט היוצא של גבעתי תת אלוף איציק כהן (צילום: דובר צה"ל)

המח"ט היוצא של גבעתי תת אלוף איציק כהן אמר לאחר שהעביר את הפיקוד: "לפני 26 שנים, גורלי נקשר עם גורל חטיבת גבעתי, וככל לוחם הסתכלתי על הכומתה הסגולה בעיניים נוצצות. התחייבתי לתת את כולי, התחייבתי לדאוג לכל חייל ולעשות הכל על מנת להחזירו לביתו בשלום. התחייבתי להגן על תושבי מדינת ישראל. אני נושא עימי את הזכרונות מאחיי לנשק שנפלו לאורך השנים, אני נוצר בליבי את צוואת הנופלים: לעשות את כל הנדרש למען בטחונה וריבונותה של מדינת ישראל. היום בו אני מסיים את הפיקוד על החטיבה מהווה את סיומה של התקופה המשמעותית בחיי ואין לי ספק שחטיבת גבעתי מוכנה למלחמה כחטיבה מנומרת מובילה, את זה הוכחתם לי בתעסוקות, בהתקלויות בגזרות, בסיכולי הפיגועים ובאימונים האינטנסיביים שהובלנו יחד״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
25 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
סרוגים
עמדין | 07-07-2021 23:21
מתי סוף סוף יהיה סרוג שיסיים שס?שיחבר ספר למדני?שיתרץ קושיה של רבי עקיבא איגר?שייתן שיעור במנחת חינוך?
אתה ודומיך...
רוני | 11-07-2021 9:16
אתה ודומיך בושה,אתם לא שיכים לכאן, מיזמן אמרתי שאתם הגייס החמישי,אז לא יעזור לך אים תמשיך לילמוד או לא יהודים אתם לא,תנו גז חזרה לאירופה המשניאה,שלכם,בוגדים,שקרנים,ומיתחזים,הסרוגים,
דברי ההזיה...
רועי | 08-07-2021 19:08
דברי ההזיה של הרב קוק... גס רוח, נבער ועם הארץ. לך תלמד דרך ארץ ויחס ללימוד תורה מתלמידיו של הרב קוק. כמו תמיד, גמדים טרוטי עיניים כמוך, רואים את הכל קטן בגלל קומתם הנמוכה. לך, פעם בחיים שלך, תנסה לשכב כמוני במארב בדרום לבנון באימה ובידיעה שאולי אימי לא תראה אותי יותר. פעם תקום בשש בוקר כדי להתפלל ולהספיק להגיע לעבודה בזמן ולא כמו שאתה רגיל בשמונה וחצי, כי הכולל ליד הבית, וראש הכולל לא לוחץ להגיע בזמן... התחייבת בכתובה אזון ואפרנס והנה אשתך מפרנסת אותך. אם היית לומד קצת רמבם, היית רואה בפירוש על אבות שקרדום לחפור בו זה משהו שאתה עובר עליו יום יום - מתפרנס מלימוד תורה... ועוד אין לכם בושה להטיף מוסר.
,העולם של...
אפרים | 08-07-2021 12:35
,העולם של עצמם,כי האוכל נופל משמיים, רפואה נעשית בידי מלכים,אין אויבים שרוצים להשמידנו,אלה משחקים באולם של הציונות.
בהחלט. לצערנו...
גוברין יהודאין - אבל לא חרדים. הם פטורים. | 08-07-2021 11:19
בהחלט. לצערנו החרדים של הדורות האחרונים ממש מעוותים את הכתובים. בעיניהם די בכך שהם יושבים ומתפלפלים בבית המדרש - ובכך פוטרים עצמם מעול החיים. לא צריך לעבוד ולפרנס - למרות שביהדות ניתן למלאכה המפרנסת את בעליה מקום של כבוד. לא צריך לשרת בצבא - למרות שעל חתן לצאת מחדרו וכלה מחופתה. מותר לחיות על חשבון אחרים, לקבץ נדבות, לחיות חיים ללא אחריות.
כל הכתובות...
בעל הכתובה. | 08-07-2021 10:54
כל הכתובות של חתונות החרדים פסולות יסודם בשקר למשל המשפט-ואנא במימרא ובסיעתא דשמיא אפלח ואוקיר ואיזון ואפרנס ואכלכל ואסובר...כהלכות גוברין יהודאין...וזנין ומפרנסין ומכלכלין...ית נשיהון בקושטא? מי הם הגברים החרדים המפרנסין את נשותיהן באמת? כתובות שקר בעתיתיות. מצאו תרוץ מתחת לבלטות...
, הפרשנות...
פירוש של הבה נתחכמה לו | 08-07-2021 10:20
, הפרשנות שלך - היא שלך בלבד. החרדים מפרשים דברים פשוטים ונכוחים בצורה מעוותת שתהלום ותתאים לאג'נדה שלהם. שנא את הרבנות זה שנא את הרבנות. נקודה. לא סתם בצמוד נאמר אהב את המלאכה. זאת ועוד, עד שהתחילה מדינת ישראל לתמוך בחרדים - יצאו רוב החרדים לעבודה, גם בישראל וגם בחול, וכך נהגו גם דורות קודמים. לא תיתכן חברה שבה יש קבוצה כל כך גדולה של אנשים, שרואים עצמם פטורים מעבודה, ומטילים את עול פרנסת משפחותיהם על נשותיהם ועל הציבור. זו תפיסה מעוותת שאין לה בסיס בשום מקום בתורה. המצאה של החרדים בדורות האחרונים במדינת ישראל ( לא בחול - שם הם לא יכולים לסמוך על המדינה, ויודעים לצאת לעבוד יפה מאוד ).
למערער בעמ
דיסקין | 08-07-2021 8:53
אולי אם הייתם לומדים קצת נפש החיים של רבי חיים מוולוזין במקום דברי ההזיה והחלומות של הרב קוק שלא מעלין ולא מורידין הייתם מבינים קצת בערך לימוד התורה
שנא את הרבנות
אחד העם | 08-07-2021 8:40
כבוד האדון המערער כנראה שאתה ואחיך הסרוגים מפרשים את האמרה שנא את הרבנות כשנא את התורה, אז ממש לא אח שלי ,הכוונה לשנא את השררה והיהירות ו,את זה אתם ממש לא שונאים, אדרבה אין יהירים ומנופחים מכבוד עצמי כמותכם ,ראה כאן באתר למשל 50 אחוז מהנושאים זה כבוד למגזר ,ודווקא את האנשים הכי צנועים ולא יהירים בעולם שעוסקים בדבר הכי חשוב שבאמת מקיים את העולם כמו שכתוב אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי ,אתם מבזים ןשונאים קצת אהבת תורה לא יזיק אח שלי
, מתי...
מערער על מוסכמות | 08-07-2021 6:11
, מתי יהיה חרדי שיסיים בית ספר לפיקוד ומטה ? שיקבל פיקוד על חטיבה ? שיהיה אלוף פיקוד ? ולחילופין שיהיה מנהל בית חולים ? שיהיה רקטור אוניברסיטה ? שיהיה מנכל בנק ? החרדים מתמקדים בלימוד תורה ושוכחים שלצד לימוד תורה יש חיים. יש רפואה, צבא, משפט, כלכלה, תרבות - אלה נושאים חשובים לא פחות. בעבר ידעו החרדים שלצד לימוד תורה צריך לעבוד. בדורות האחרונים, בישראל שהעניקה קיצבאות, התפתח זן חרדי ששכח שאם אין קמח אין תורה. שכח שאסור לעשות את התורה קרדום לחפור בה. שכח את אמירת חזל : שנא את הרבנות ואהב את המלאכה. מתחנכים להתנשאות הגורסת שרק לימוד תורה הוא דבר ערכי. להיות רופא, איש צבא או כלכלן או בעל מקצוע אחר - אנשים שתורמים לרווחת הציבור, לא פחות ערכי.
מעניין אם...
אידיוט | 08-07-2021 4:37
מעניין אם אתה פוגם בברית
@יואל-הפוסל, במומו פוסל....
יואל צבר | 08-07-2021 1:27
@יואל-הפוסל, במומו פוסל.
יש...
רועי | 08-07-2021 0:31
יש הרבה, חרדי טמבל. רק שהם לא רצים לפרסם את עצמם.
2
מאחל לו הצלחה...
יגור | 07-07-2021 23:31
מאחל לו הצלחה רבה וכל טוב
3
דווקא יש: הרב...
אלי | 07-07-2021 23:51
דווקא יש: הרב אבינר, הרב יעקב אריאל, הרב אליעזר מלמד, הרב זלמן מלמד, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא, הרב אברהם שפירא, הרב אליעזר ולדמן, הרב חיים דרוקמן, הרב צבי טאו, הרב ראם הכהן, הרב שלמה גורן, הרב שמואל אליהו, הרב מרדכי אליהו, ועוד רבנים פחות מוכרים אולם הם תח מהגדולים שיש בדורנו אני לא להסגיר את הישיבה בה אני לומד אני לומד לא אמנה אותם כאן, ההבדל הוא בתודעה, ובזה אני מסכים, צריך לפתח הערכה גדולה יותר לתח בציבור שלנו, זה נצרך ביותר, אבל לומר שאין תח בציבור הסרוג, זו בורות, יש לנו תח שאינם נופלים ולו במילימטר מגדלודם של גדולי התורה החרדים, ההבדל הוא, שהתורה האמיתית והשלימה היא התורה של מרן הרב קוק שנלמדת בציבור שלנו, ולאורה הולכים בתי המדרשות שלנו, אז בבקשה לא לזלזל
4
יש הרבה, חרדי...
רועי | 08-07-2021 0:30
יש הרבה, חרדי טמבל. רק שהם לא רצים לפרסם את עצמם.
5
איזה סופרלטיבים הקצינים...
ג | 08-07-2021 6:08
איזה סופרלטיבים הקצינים מרעיפים על עצמם. קצת צניעות.
6
אלדין אלדין .עם...
הסרוג שבחבורה. | 08-07-2021 10:44
אלדין אלדין .עם הארץ עמדין לך תלמד לוח הכפל תחזור אלינו ותלמד. מה ששכחנו עוד לא למדת אתה וכל החרדיידה שלך לך קבץ נדבות בכותל ומכור קמעות אוויל מחריש..
הרי כבר...
הפכו את התורה קרדום לחפור בה | 08-07-2021 11:29
הרי כבר אמרו חזל :פשוט נבלה בשוק ואל תזדקק לבריות. ומה החרדים ? פושטים לנו את העור...מישהו מהם חושב שעדיף לעבוד קשה מאשר להיות סמוך על קופת הציבור ? הגברים כולם מתחנכים לחיי בטלה מעבודה והסתמכות על אחרים לפרנסתם. אם מישהו עובד - זה מום שפוגם שידוכים לכל המשפחה....נורא ואיום.
7
טוב ליקרוא תצד...
משה | 08-07-2021 11:54
טוב ליקרוא תצד של מפגרים.קורא תתגובות ומיתנחם בזה שחלק מכם חמורים גדולים..היה עדיף שלא ניבראתם אם נולדתם בראש דפוק כזה
8
היום מנסים למשוך...
טטטט | 08-07-2021 11:57
היום מנסים למשוך את מצביעי ימינה לשקט שלא יתמרמרו אז יש הוראה מכל קציני השמאל לוותר למתנחלים במרכאות
9
אני מקווה שלמרות...
מיכאלה | 08-07-2021 17:25
אני מקווה שלמרות שהוא סרוג לא יפגע בחוקי צהל ויאפשר ביום כייף גם לחיילות להנות עם בגד ים בברכה ולא ימשיך עם הכפייה הדתית החולנית שלכם. מי שנפגע מחיילת בבגד ים לא ראוי להלחם! ומי שמחליט שלא ראויה להכנס למים לא ראוי להיות מחט. שידע זאת מעכשיו!
10
בהצלחה אלוף כבוד...
הראל | 09-07-2021 7:06
בהצלחה אלוף כבוד גדול
11
לא אוהב קצינים...
איש | 09-07-2021 8:30
לא אוהב קצינים דתיים. לא אהבתי גם את קרציות משגיחי הכשרות שהיו כמו קרציות. במיוחד שאהבנו לצוד בלבנון ארנבים וחזירים.
12
כנראה רפורמי כי...
חובי | 09-07-2021 8:42
כנראה רפורמי כי לא מקדמים אנשי אמונה בצבא ההגנה לישמאעל