אזהרה למטיילים: בעלי חיים נגועים בכלבת אותרו בצפון - סרוגים

אזהרה למטיילים: בעלי חיים נגועים בכלבת אותרו בצפון

משרד הבריאות הזהיר כי עשרות בעלי חיים נגועים בכלבת אותרו בחודשים האחרונים בצפון, וקראו לציבור המטיילים להימנע ממגע עם החיות באזור. כך תפעלו למניעת הידבקות

author-image
אזהרה למטיילים: בעלי חיים נגועים בכלבת אותרו בצפון
  אילוסטרציה (צילום: חיים שוחט\פלאש 90)

בהלה בריאותית נוספת: משרד הבריאות הזהיר היום (שלישי) את המטיילים הרבים באתרי הטבע בצפון מפני מגע עם בעלי חיים – זאת לאחר שאותרו מספר מקרים של כלבת באזור. לפי הודעת המשרד, בחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר בעלי החיים הנגועים במחלה.

במשרד אמרו כי מתחילת שנת 2021 אובחנו 28 מקרי כלבת בבעלי חיים, כאשר 26 מהם נמצאו באזור הצפון. 18 מבעלי חיים הנגועים בכלבת אותרו מחודש מרץ באזורי הגליל והגולן, בישובים: ראמה, בית ג'ן, חד נס, פקיעין, מעין-ברוך, גורן, מנות, יערה ושמורת נחל בצת. עוד נאמר כי רשימת בעלי החיים הנגועים כוללת 10 כלבים, 4 פרות, 2 כבשות, גירית ותן.

עוד באותו נושא

עקב זיהום: אזהרה מפני כניסה למספר נחלים בצפון

"מחלת הכלבת הינה מחלה נוירולוגית קטלנית עם שיעור תמותה של 100% גם לאדם וגם לבעלי חיים. כל בעל חיים יונק עלול להדבק במחלת הכלבת" הזהירו במשרד הבריאות. "נגיף הכלבת מועבר מבעלי החיים לבני אדם באמצעות נשיכה, שריטה או ליקוק ריריות או עור פצוע".

הנחיות למניעת כלבת באדם:

(1) יש להימנע ממגע עם בעלי חיים. חשוב לציין שבעל חיים מחוסן נגד כלבת יכול לחלות ולהדביק בכלבת!

2) אין לאסוף בעלי חיים.

3) אין להשאיר ילדים עם בעל חיים ללא השגחה ויש להזהירם מפני מגע עם בעל חיים זר.·

4) במקרה של מגע עם בעל חיים, יש לאתר ולזהות את בעל החיים על מנת שניתן יהיה להכניסו להסגר במקרה הצורך, מומלץ לצלם את בעל החיים. במידה ומדובר בחיה ביתית יש לאתר את פרטי הבעלים.

5) במידה ויש אירוע של בעל חיים חשוד לכלבת, משרד הבריאות מבקש להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים.

6) משרד הבריאות מבהיר במקרה שאדם ננשך או נשרט או בא במגע עם בעל חיים, לשטוף ביסודיות באופן מידיי את אזור הפגיעה במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע נגד כלבת. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע או חג יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו