נחתם הסכם: ישראל תעביר חיסונים לדרום קוריאה - סרוגים

נחתם הסכם: ישראל תעביר חיסונים לדרום קוריאה

ישראל ודרום קוריאה חתמו על הסכם להחלפת חיסוני קורונה, במסגרתה ישראל תעביר לסיאול 700 אלף מנות חיסון בחודש הקרוב ותקבל מהקוריאנים חיסונים בספטמבר ואוקטובר. רה"מ בירך: "ביחד ננצח את הנגיף"

author-image
נחתם הסכם: ישראל תעביר חיסונים לדרום קוריאה
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

החיסונים לא ייזרקו לפח: ישראל חתמה הבוקר (שלישי) על הסכם עם דרום קוריאה להחלפת חיסוני קורונה, אשר יאפשר מיצוי יעיל של החיסונים הנמצאים במלאי הנוכחי והעתידי של שתי המדינות.

לפי ההסכם, ישראל תעביר באופן מיידי כ-700 אלף מנות חיסון של חברת פייזר לדרום קוריאה לטובת חיסון אזרחיה עד סוף חודש יולי. בתמורה, תחזיר דרום קוריאה את אותה כמות של חיסונים לישראל מהזמנה עתידית בחודשים ספטמבר ואוקטובר.

עוד באותו נושא

נחתם הסכם: ישראל תעביר חיסונים לדרום קוריאה

ההסכם נרקם בהובלת משרד הבריאות ובשיתוף פעולה עם משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד ראש הממשלה, בידיעת חברת פייזר. ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בימים האחרונים כמה פעמים עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא כדי לאפשר עסקה זו, וכן בנוגע לגיבוש מדיניות חיסונים המשכית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מדובר בהסכם ראשון מסוגו להחלפת חיסוני קורונה שנחתם בין ישראל למדינה אחרת. מדינת ישראל מברכת על ההסכם ורואה בו יתרונות הדדיים, הן לישראל והן לקוריאה". יצוין, כי ההסכם ייכנס לתוקף לאחר השלמת כלל התהליכים, לרבות בדיקת החיסונים לאחר הגעתם לדרום קוריאה.

"זו עסקה שהיא Win-Win: דרום קוריאה תקבל ממלאי החיסונים הקיים שלנו, ואנחנו נקבל את המשלוח העתידי שלהם" אמר בנט על ההסכם. "כך נצמצם את החורים ונוודא שלמדינת ישראל יש מלאי חיסונים ראוי. ביחד ננצח את הנגיף".

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ בירך על העסקה מול סיאול. "הקוריאנים יקבלו מאתנו מיידית מאות אלפי חיסונים ואנחנו נקבל את המשלוח העתידי שלהם מפייזר וכך נבטיח מלאי חיסונים לאזרחינו" כתב הורוביץ בטוויטר. "זה שיתוף פעולה מצוין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מעולה! עכשיו ירדו...
אבא | 06-07-2021 16:44
מעולה! עכשיו ירדו מהילדים?
2
החלפת ראשי ממשלה
עמדין | 07-07-2021 0:17
האם אפשר להכניס בהסכם גם החלפת ראשי ממשלה,אני מוכן להחליף אפילו עם צפון קוריאה