בחינם: אפליקצית פורטל הדף היומי גם לאנדרואיד - סרוגים

בחינם: אפליקצית פורטל הדף היומי גם לאנדרואיד

לכבוד תחילת הלימוד במסכת שקלים, השיקו בפורטל הדף היומי אפליקציה לטלפונים חכמים גם למכשירי אנדרואיד. צורת הדף ופירושים אצלכם בכיס ובחינם

בחינם: אפליקצית פורטל הדף היומי גם לאנדרואיד
  צורת הדף באפליקציה (צילום מסך)

כשנה וחצי לאחר צאת אפליקיציית האייפון של פורטל הדף, היומי, ולכבוד תחילת מסכת שקלים בלימוד, השיק הרב הראל שפירא, את האפליקציה החדשה המותאמת למכשירים מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד.

את הפורטל העוסק כשמו, בלימוד דפי התלמוד, הקים לפני כחמש שנים הרב הראל שפירא, בוגר ישיבת הר עציון, ששם לב כי בארגוני הדף היומי החרדיים נוהגים למחוק כל אזכור של תלמידי חכמים ורבנים ציוניים.

האתר שהוקם ללא מטרות רווח וכל תכניו חופשיים וחינמיים, מרכז את כל מה שנכתב על הדף היומי, כשהוא מאפשר לגולשים להתייעץ אחד עם השני בנוגע לשאלות או קשיים בלימוד הדף.

עכשיו, לאחר שהאתר התבסס וקיבל הכרה ציבורית, וקצת לפני תחילת סבב חדש של לימוד הדף היומי, פותחה אפליקציה שתאפשר להנות מתכני האתר גם מחוץ לבית באמצעות מכשירי האייפון והאייפד וכעת נעשה המעבר גם לאנדרואיד.

בשיחה עם הרב הראל שפירא, הוא מספר על הפיתוח החדש: "קיבלתי הרבה פניות להעביר את התכנים של האתר גם למכשירים הניידים. בהתחלה לא ידעתי מה זה אפליקציה ואיך היא עובדת, אבל הבנתי שיש צורך משמעותי בכך."

"מכיוון שהעלויות הכספיות מספיק גבוהות, והכל ממימון אישי שלי, אז החלטתי שאנסה למצוא מפתח לאפליקציה שירצה להתנדב לכך, או שידרוש עלות נמוכה."

"בסוף הגעתי לבנימין טרכטמן שעובר בחברת 'מובלין' שמפתחת אפליקציות והוא הסכים לסייע וגילה נכונות ורצון מעל ומעבר ומאז במשך תקופה ארוכה, הוא מקדיש שעות רבות מזמנו החופשי לשם פיתוח האפליקציה. אך ורק בזכותו – האפליקציה באה לעולם."

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

באפליקציה ניתן להנות מרוב התכנים שנמצאים באתר, בהם, כל דפי הש"ס ברזולוציה גבוהה (מהדורת וגשל), עם מגוון שיעורי אודיו על הדף היומי בשפות עברית, אנגלית ואידיש וגם כל דפי העזר, הטבלאות התרשימים והסיכומים שמסייעים ללימוד הדף.

חידוש נוסף באפליקציה הוא איתור שיעור הדף היומי הקרוב אליך, כשהמכשיר מזהה את מיקומך באמצעות GPS ומציין בפניך מידע מפורט על שיעורי דף יומי הקרובים למיקומך ברגע זה על מפה אונליין.

למי מיועדת האפליקציה?

"האפליקציה מיועדת בעיקר למי שנמצא בדרכים, באוטובוס, ברכבת ואפילו בפקק, ויכול להאזין לשיעורי דף יומי שונים, להציץ בגמרא. כמובן שזה שימושי גם לתלמידים, שכעת כל הש"ס זמין לפניהם בקלות."

ובינתיים יש תגובות?

קיבלנו תגובות מצוינות ואפילו מפתיעות. יש גולש חרדי אחד שמשמש כמגיד שיעור דף יומי בבית כנסת, והוא כבר כתב לי שהוא לא מחזיק באופן עקרוני אינטרנט בבית, ועד כה הציץ בעבודה כל  יום באתר לראות אם יש חומרים מעניינים לקראת השיעור שלו. וכעת זה מאוד מקל עליו, כי יש לו מכשיר חכם אך אין לו אינטרנט בבית.

להורדת האפליקציה למכשירים מבוססי אנדרואיד יש ללחוץ כאן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מעולה! יפה מאוד
ישר כח | 21-10-2013 9:51