ח"כ מעוז: כהנא פוגע בשירותי הדת ומוכר את זה לציבור כמהפכה

ח"כ מעוז: כהנא פוגע בשירותי הדת ומוכר את זה לציבור כמהפכה

ח"כ אבי מעוז בסדרת נאומים תוקף בחריפות את השר כהנא ואומר: "כהנא והבוס שלו פוגעים בכשרות, ברבנות, בדיינים - ומוכרים את זה לציבור כמהפכה במשרד לשרותי דת"

author-image
מעוז: כהנא פוגע בשירותי הדת ומוכר את זה כמהפכה
  צילום: דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, פתח ביממה האחרונה במתקפה כנגד השר לשירותי דת מתן כהנא. לדברי מעוז, כהנא החל במספר יוזמות והליכים שתכליתם החלשת הרבנות, פגיעה ביהדות, ובזהות היהודית של המדינה.

"הדבר החמור באמת שעושה מתן כהנא זה הטעיית הציבור"

ח"כ מעוז, תקף את השר, בסדרת נאומים במליאת הכנסת, בנאום בנושא הכשרות אמר מעוז: "ממשלת השמאל החדשה בהובלת שר הדתות החדש, מבקשת לערוך מהפכה בעולם הכשרות. הצעד הראשון הוא פתיחת אזורי הכשרות, כך שכל רבנות מקומית תוכל להעניק השגחה בכל מקום בארץ, כחלק מהמגמה המופיעה בהסכם שבין יש עתיד וימינה על "חקיקה בתחום הכשרות לטובת יצירת תחרות בין גופי כשרות שונים".

לדברי מעוז, "צריך לשים את הדברים על השולחן. ראשית, פתיחת אזורי הכשרות היא סיסמה יפה ריקה מתוכן. אין שום יכולת מעשית ושום יעילות בכך שרבנות אילת תנסה להשגיח על הכשרות במפעלים בנהריה, או שרבנות טבריה תפקח על בית קפה באשדוד. מה שעומד מאחורי הרעיון הזה של מתן כהנא, הוא לאפשר לרבנים מקומיים מסוימים, שתפיסתם האידיאולוגית היא – החלשת הרבנות הראשית, להרחיב את סמכותם מעבר לתחומי הרבנות המקומית שבראשה הם עומדים. אך הדבר החמור באמת שעושה מתן כהנא זה הטעיית הציבור והניסיון לשווק לו את הפגיעה בכשרות הממלכתית כיצירת תחרות מועילה".

"בתרגום לעברית מדוברת – בואו נדפוק את החרדים"

בנאום נוסף, הסביר מעוז, את ההשלכות של המהלך אשר מקדם השר כהנא בנוגע לתיקון בחוק למינוי הדיינים ואמר: "השבוע אישרה ממשלת השמאל של מדינת כל אזרחיה את התיקון של מתן כהנא לחוק מינוי הדיינים, תוך שימוש במכבסת מילים ובהנדסת תודעה – "תיקון החוק יעגן את השוויון בין גברים לנשים מבין נבחרי הציבור החברים בוועדה, תוך שהוא מאפשר לכנסת ולממשלה מרחב תמרון רחב יותר". ובתרגום לעברית מדוברת – בואו נדפוק את החרדים ונדאג שהם לא יוכלו להיות שותפים בבחירת הדיינים".

"אחר כך כהנא והבוס שלו, ימכרו את זה לציבור, כאילו הם כמובן דואגים לכך שיתמנו דיינים "ציוניים", כשהמילה "ציוניים" משמשת אותם בתור שם קוד מכובס ומהונדס למינוי דיינים ליברליים, מזרם מאוד מסוים, שמתאים לאנשי המפלגה המתקראת "ימינה" כמו כפפה ליד", הוסיף מעוז.

לסיום אמר כי: "כל הפעילות הזו של כהנא, היא ביטוי נאמן לרוח ההסכמים הקואליציוניים בענייני דת ומדינה, שמי שהיו שותפים לניסוחם הם אנשי 'נאמני תורה ועבודה', אותו ארגון שיחד עם התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית מוביל את המאבק ברבנות הראשית, בבתי הדין הרבניים ובכל סממן של זהותה היהודית של מדינת ישראל." סיים חה"כ מעוז.

"התערבות פוליטית גסה בנושאים הלכתיים"

מעוז התייחס גם  לנושא הגיור, שם הזכיר כי בכוונת השר לפגוע גם בנושא הגיור בישראל.

יו"ר נעם הסביר כי "ישנו מיעוט קטן של רבנים, שסובר שניתן לגייר ולקבל ללא קבלת מצוות בתנאים מסוימים, הדעה הובאה לפני גדולי הרבנים במשך השנים האחרונות ונדחתה. ההצעה שמוצעת כעת בידי מתן כהנא וממשלת כל אזרחיה, היא לאפשר גיור ע"י רבני ערים, מטרת ההצעה היא לאפשר גיור ללא קבלת תורה ומצוות ע"י אחד או שניים מרבני הערים המכהנים הנוקטים בשיטה זו, ומכיוון שנפתחו גם אזורי הרישום לנישואין הם יוכלו להינשא באותם הערים. הצעה זו, היא התערבות פוליטית גסה בנושאים הלכתיים והכרעה לטובת דעה שלא מקובלת בהלכה כנגד דעת הרוב המוחלט של רבני ישראל".

לדבריו: "ההצעה של כהנא וממשלת כל אזרחיה, היא חוסר אחריות לאומי והפקרת המשכיות עם ישראל והיציבות החברתית במדינה. חייבים לעצור את הסחף, ולהשאיר את נושא הגיור באחריות הרבנות הראשית בלבד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד אבי!
תומר | 29-06-2021 20:00
אל תפלו ברוחכם! כהנא שקרן ונוכל
2
מעוז אתה אדם...
יהודי | 29-06-2021 20:01
מעוז אתה אדם נפלא ואני לא מבין מה אתה עושה בכזה מקום אבל אני שמח שיש אחד עדין כמוך וישר דרך המשך בדרכך
תגובה למגיב ולמגיב למגיב
.? | 02-07-2021 1:44
במה המגיב היהודי יהודי אני מבין במה המגיב הדתי נאור נאור אני לא מבין. (אני לא יודע למה מתרחקי הדת למיניהם החליטו על עצמם שהם נאורים בכל הויכוחים האינטלקטואלים בינם למגיני היהדות הם מפסידים בעקביות והאמת בדכ לא איתם
לחרד"לים רגשי נחיתות מול החרדים החשוכים
דתי נאור | 30-06-2021 9:04
כעת תבינו את הרקע לנאום המטורלל של חכ מעוז
3
כהנא בנדיטו ודוברמן ומנסור=0000
דתי לאומי | 29-06-2021 21:02
היהודים המסורתיים במדינה ידפקו
4
די אתכם . מלחמה ועוד אחת. נמאס
ירושלמית | 29-06-2021 21:14
אי אפשר אתכם. כל הזמן מלחמה. שום מילה חיובית ובונה.
על מה...
תמים תהיה... עם ד' אלוקיך! | 30-06-2021 0:05
על מה בדיוק נשאר לו לתת מילה חיובית ובונה? את לא מבינה שהצמד בנט - כהנא מונע עי אג'נדות ליברליות קיצוניות? יכול להיות שהם פועלים בתמימות (קשה להאמין, אבל אולי), הארגונים שדוחפים אותם בכלל לא תמימים ויש להם מטרה ברורה מאוד - החלשת הזהות היהודית במדינה וחתירה למדינת כל אזרחיה.
5
כהנא שקרן כמו...
אכפתי | 29-06-2021 21:38
כהנא שקרן כמו הבוסים שלו ,הם באו לעקור את ההלכה אבל הפעם עם כיפה ,מענין אם יש להם מורה הוראה בכלל
6
ירושלמית..איך אפשר לתת...
אני | 29-06-2021 21:43
ירושלמית..איך אפשר לתת מילה חיובית כשבנט וכהנא שודדי הקולות הופכים את המדינה לרמה דתית של דתי לייט...אנחנו ב''ה עדות ספרד הרבנים שלנו הם גם עם כיפות שחורות גם עם כיפות סרוגות ויש כבוד ביניהם והם יודעים לשמור עלינו שנמשיך באורח החיים עוד מימי אבות אבותינו אבל בעדות אשכנז תמיד מחפשים לחדש המצאות וחידושים כמו הרפורמים שהמציאו זרם מעוות וזה הדרך של צמד שודדי הקולות בנט וכהנא..הם רוצים להביא עלינו דת נוסח רבי נוח וזה לא מקובל עלינו נקודה.. עכשיו אם את ירושלמית ישרה והגונה את צריכה לברוח מבנט ושות' כי הם ביצעו גנבת הדעת והונאת דברים ואם את עדיין איתם את שותפה שלהם למהלך!!!
בכלל לא...
קח קרבוסילן סמולן | 08-07-2021 1:01
בכלל לא הסבירה מציאות היסטורית ועדכנית מר מפליץ
, מרגישה...
SJ | 30-06-2021 10:06
, מרגישה יותר טוב? הוצאת את הנחיתיות שלך על אשכנזים?
7
יפה מאוד אבי!
גלעד | 29-06-2021 23:59
ממש הסברים מנומקים ויפים שמסבירים לאדם מן השורה את הבעיות בממשלה
8
מעוז האדם הישר...
יהודי | 30-06-2021 8:37
מעוז האדם הישר שנשאר עוד בכנסת
9
כהנא הכניס את...
רבי | 30-06-2021 10:49
כהנא הכניס את הרופורמים מכשיל את הרבים אין לו חלק לעולם הבא .
10
איזה כיף שהטיפוס...
דור שני | 30-06-2021 10:51
איזה כיף שהטיפוס כמו מעוז נכנס לכנסת דרך מפלגה שמכנה את עצמה ,הציונות הדתית.עוד כמה נאומים והבהרות מעין אלה וסמוטריץ וחבורתו ייעלמו לתהום הנשיה. השנאה שלו לבנט ושרד כל כך חזקה שהוא מוכן להוציא לעצמו עין אחת ובעיקר לשצד בשני יוציאו שתי עיניים. כל השנים,המפלגות החרדיות דרכו עלינו ורמסו כל מהשיקר וחשוב לנו.וכעת,כשאפשר לתקן קצת את המצב,זה לא טוב למר מעוז,הוא מוכן להמשיך להיות הסמרטוט והאסקופה הנדרשת של החרדים,שספק אם בימים הקודמים שבהם הם היו המושלים בכיפה,היו בכלל מצרפים אותו למניין.בחור מסכן שהתקבל לקבל יריקות ולשכנע את עצמו שזה גשם.
11
הכול זמני שנה...
איצק | 30-06-2021 10:52
הכול זמני שנה שנתיים כהנא יפול הימין דתיים יחזרו ,נחזיר הכול למסלול .כהנא יקבל את המכה שלו מבורא עולם .הכשיל את הרבים
12
בקיצור : השר...
עצמאי בשטח | 30-06-2021 12:07
בקיצור : השר כהנא רוצה לרופף ולהחליש מעט את המונופול של החרדים האנטי ציונים על הרבנות, על בתי הדין ועל הליכי הכשרות והגיור. ממש לא רואה בזה בעיה. החרדים משליטים על כולם את האג'נדה שלהם והגיע הזמן למעט יותר רב גוניות.
13
לא כל שינוי...
עידו | 30-06-2021 13:32
לא כל שינוי קטן בסטטוס קוו הוא פגיעה ביהדות ולא כל ניסיון לשלב את החרדים בשירות צבאי/אזרחי ובשוק העבודה זאת פגיעה בחרדים
14
המונופול הדתי שלכם...
זוכמיר | 07-07-2021 14:25
המונופול הדתי שלכם פוגע ברוב אזרחי המדינה.
המונופול של...
יודוגרמנים עלייך ישראל | 08-07-2021 0:57
המונופול של הדת החילונית הצואתית שפלשה לקרקע שיש בה ערבים ויהודים. לך לברלין תפליץ שם בתשלום
15
הרב הצדיק גאון...
חומר מחטא | 08-07-2021 1:02
הרב הצדיק גאון ישראל כבוד הרב טאו שלח אותו