עושים סדר: שקד ולוין מרסנים את הרשות השופטת - סרוגים

עושים סדר: שקד ולוין מרסנים את הרשות השופטת

חברי הכנסת מהבית היהודי והליכוד מניחים על שולחן הכנסת שורה של הצעות חוק שמטרתן היא לבלום את השתוללות בתי המשפט בפסילת חוקים ובמינוי מקורבים

author-image
עושים סדר: שקד ולוין מרסנים את הרשות השופטת
  ייבלם. בית המשפט העליון (פלאש90)

הימין מתחיל לשלוט.

שורה של הצעות חוק יונחו בקרוב על שולחן הכנסת, שמטרתן לאזן ולבלום את הרשות השופטת, אשר הפכה בשנים האחרונות לכל יכולה' בעיקר לנוכח מדיניות 'הכל שפיט' שהנהיג נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק.

יוזמי הרפורמה הם חברי הכנסת איילת שקד ויריב לוין, בתמיכת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. חלק מהצעות החוק כבר הוגשו בכנסת הקודמת, חלקן נפסלו וחלקן הורדו מסדר היום בהוראת ראש הממשלה. אך כעת, ביחוד לאחר פסילת חוק המסתננים על ידי בית המשפט העליון, חוזר הדיון בחוקים להיות רלוונטי.

"לכנסת, כריבון במשטר דמוקרטי, שמורה זכות המילה האחרונה בסוגיות ערכיות ועקרוניות. בעשרים השנים האחרונות התחוללה מהפכה חוקתית אשר החלישה את כוחם של הרשות המבצעת והמחוקקת ויצרה עליונות שלטונית לרשות השופטת, ואנחנו מעוניינים לתקן זאת", אמרה אחת מיוזמת החוק, ח"כ איילת שקד.

בין יוזמות החקיקה ניתן למנות רפורמת כגון: החלפת בחירת נשיא בית המשפט העליון מהועדה לבחירת שופטים והעברתה לידי הרשות המחוקקת, הגבלת סמכותו של בג"צ לפסול חוקים. ענקת סמכות לרשות המחוקקת לחוקק מחדש חוק שנפסל על ידי בג"צ בתנאים מסויימים. שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים והקטנת מספר השופטים לאחד במקום שלושה כיום, "הצעה זו מחזקת את עקרון הפרדת הרשויות ואת הכלל שרשות אינה בוחרת את עצמה" (לפי דברי הסבר לחוק).

ח"כ שקד הוסיפה ואמרה: "במצבים בהם קיימת מחלוקת ערכית אמיתית בין נבחרי הציבור לבין השופטים בשאלת האיזון הראוי בין ערכי היסוד של המדינה, הדמוקרטיה מחייבת כי זכות המילה האחרונה תישמר לעם ולנבחריו".

ח"כ לוין :"שיתוף הפעולה החדש בנינו הוא שלב נוסף וחשוב במאבק הממושך שאני מנהל לשינוי פניה של מערכת המשפט במטרה להשיבה למסלול יהודי וציוני יותר. החוקים שאנו מקדמים נועדו לבצע את המהפכה בתחום המשפט, להשיב את האיזון בין רשויות השלטון ולהבטיח מערכת משפט בעלת גיוון אנושי אשר תימנע מלפלוש לתחומים שבסמכותה של הממשלה והכנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הגיע הזמן!!
| 20-10-2013 10:56
אם יצליחו בזה, שקד תצדיק את בחירתה!!