עדכון מעודד משיבא: שיפור במצבו של איציק סעידיאן - סרוגים

עדכון מעודד משיבא: שיפור במצבו של איציק סעידיאן

בשורות טובות מבית החולים שיבא. איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו מול משרד הביטחון, נושם כעת בכוחות עצמו. עם זאת, הוא עדיין מורדם במצב קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו

עדכון מעודד משיבא: שיפור במצבו של איציק סעידיאן
  צילום מסך: פייסבוק "שותפות מגן ישראלית" סעידיאן (צילום: פרויקט thumbnail)

בשורה מעודדת מבית החולים שיבא בתל השומר. שיפור חל במצבו הבריאותי של איציק סעידיאן, והוא נושם כעת בכוחות עצמו.

בהודעה מבית החולים נאמר כי "עם זאת, הוא עדיין מורדם, במצב קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו. סעידיאן ממשיך לעבור הליכים כירורגיים וצוות יחידת הכוויות בשיבא עובד על מנת להציל את חייו. כך נמסר מהמרכז הרפואי שיבא."

כזכור, איציק סעידיאן, נכה צה"ל ששירת במצבע צוק איתן בשנת 2014, הצית את עצמו ביום הזיכרון האחרון לפני כחודשיים, מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, זאת במחאה על היחס שהופנה כלפיו. ופונה לבית החולים
כשהוא סובל מכוויות בכל רחבי גופו, ומאז הוא מורדם ומונשם.

עוד באותו נושא

אפקט סעידיאן: נכה צה"ל נוסף ניסה לשרוף את עצמו

עוד באותו נושא

אחרי המחאה: הסכמות על רפורמת השיקום לנכי צה"ל

הפעולה של סעידיאן הציתה מחאה נרחבת בציבור ובקרב נכי צה"ל בפרט על הטיפול הלקוי של משרד הביטחון בנושא. הפגנות רבות נערכו מאז, כאשר מפגינים חסמו את נתיבי איילון, והביא פוליטיקאים שונים להתייחס לנושא, כאשר ראש הממשלה לשעבר נתניהו נפגש עם יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן.

בעקבות האירוע הוחלט במשרד הביטחון על הקמת צוות בדיקה בנושא ולסייע לאיציק ולבני משפחתו. הוועדה קבעה בין היתר כי אין להביא בחשבון רקע אישי או לקויות מהעבר בנוגע לחייל קרבי שנפצע, כי יש לערוך רפורמה מקיפה ביחס להכרה בנכים בעלי פוסט טראומה ובהענקת מסגרת כלים מגוונת יותר לשיקום, לבחון שינוי סעיפי המבחן לקביעת אחוזי נכות בעקבות פוסט טראומה, לפעול לקיצור משמעותי של הליך ההכרה בנכות.

עוד קבעה הוועדה כי יש להנגיש את הליך ההכרה ולהפוך אותו לידידותי לנכה, כך שלא יזדקק לייעוץ משפרטי רב. כמו כן קבעו כי יש להגדיל את כוח האדם בצורה משמעותית באגף השיקום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו