בלינקן: לשקם 10 אלף אנשי דאעש שעצורים בסוריה - סרוגים

בלינקן: לשקם 10 אלף אנשי דאעש שעצורים בסוריה

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן התעקש כי יש צורך למדינות המקור להשיב אליהן את 10 אלף האזרחים שהצטרפו לדאעש ועצורים בסוריה. לטענתו המצב הנוכחי לא יכול להשמר לאורך זמן "יש לשקם ולהעמיד לדין"

author-image
בלינקן: לשקם 10 אלף אנשי דאעש שעצורים בסוריה
  מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן (צילום: ג'ון סמית'

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן אמר היום במהלך ביקורו ברומא כי "בלתי ניתן לשמר את המצב בו 10 אלף אנשי דאעש כלואים בסוריה".

בלינקן התייחס ל-10 אלף חברי ארגון הטרור שנמצאים במעצר באזורים בשליטת ארגון המורדים "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" המונהג ברובו על ידי כורדים. בלינקן קרא ל-78 המדינות מהן הגיעו העצורים השונים, וביקש מהם לשקם אותם ולהעמיד למשפט את אלו שצריך.

"המצב הנוכחי הוא מצב שפשוט בלתי ניתן לשמר. הוא פשוט לא יכול להמשיך לעד. ארה"ב קוראת למדינות המקור, כולל אלה שחברות בקואליציה נגד דאעש, לקחת בחזרה את האזרחים, לשקם אותם ולהעמיד את אלה שצריך לדין".

בלינקן גם הוסיף כי על מנת להביס את דאעש יש צורך להתרכז באיומים שהיא מהווה מחוץ לעיראק וסוריה, ובראש ובראשונה באפריקה. בשנים האחרונות קבוצות המסונפות לאל-קאידה ולדאעש התחזקו, זאת למרות הצבה של כוחות מערביים וכוחות או"ם רבים באזור מערב אפריקה.

כזכור, אתמול נפגש בלינקן עם עמיתו הישראלי יאיר לפיד ברומא, והשניים חזרו שוב על היחסים החמים בין המדינות ואת חשיבות שיתוף הפעולה, אך לפיד הדגיש גם את התנגדות ישראל להסכם הגרעין המתחדש בין איראן לארה"ב, בעוד בלינקן חזר על הצורך לשוב למו"מ עם הפלסטינים.

כמו כן נפגש לפיד עם עמיתו הבחרייני עבד אל-לטיף אל-זיאני, והשניים דיברנו על תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון ועל הצורך להרחיב אותו לשיתופי פעולה נוספים עם מדינות נוספות, זאת לקראת נסיעותו של לפיד השבוע לאיחוד האמירויות, במה שיהיה ביקור היסטורי ראשון של גורם ישראלי רשמי במדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בשביל מה להוציא...
ח | 28-06-2021 14:46
בשביל מה להוציא כסף על אנשים שבחרו בטרור ... להוציא אותם להורג ולשקם את מי שבאמת צריך....
2
הרבי
נועם | 13-07-2021 6:06
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף סטטיק אלוהים