בצפון קוריאה מודים: קים ירד במשקל ונראה כחוש - סרוגים

בצפון קוריאה מודים: קים ירד במשקל ונראה כחוש

על רקע המחסור במזון במדינה עליו דווח בחודש שעבר, והמשבר הכלכלי שמחריף על רקע המגפה והסנקציות על תוכנית הגרעין, הודו במדינה המסוגרת כי המנהיג קים ג'ונג און איבד כמות משמעותית ממשקלו

בצפון קוריאה מודים: קים ירד במשקל ונראה כחוש
  מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (מתוך עמוד הטוויטר של CBS)

בטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה הודו כי המנהיג קים ג'ונג און ירד משמעותית במשקלו, כאשר ציטטו אזרח מקומי שמירר בבכי למראהו.

על פי הדיווח בערוץ הממלכתי של המדינה המסוגרת, האזרחים הינם "שבורי לב לאחר שראו את הדמות הכחושה של מנהיגם".

קים, בן 37, ששולט במדינה ביד רמה מאז שנת 2011, חזר להופיע בציבור ביוני האחרון לאחר שלא נראה ברוב חודש מאי, ונראה רזה בהרבה מאשר בעבר. כמו כן, בחודש שעבר שיגר קים אזהרה יוצאת דופן לפיה המדינה מתקרבת למחסור באוכל. כידוע, קים אינו אדם רזה, בעוד רבים מתושבי המדינה סובלים מתת תזונה.

עוד באותו נושא

קים ג'ונג און הופיע בציבור אחרי 20 יום

קשה להגיד מה הביא למצבו הבריאותי של קים, אך נכון לשעה זו השלטון משתמש בו ככלי תעמולה, כראיה להשקעה של הנשיא במדינה ובעם, על אף שהוא מסכן את בריאותו האישית. תעמולה זו הייתה מקובלת עוד בתקופת השליטים הקודמים – אבו וסבו של השליט הנוכחי, קים ג'ונג איל וקים איל סונג.

קים זקוק לעזרה פוליטית, היות שכלכלת ארצו בקושי גדלה השנה, בעוד שהם מתקשים להתמודד עם התפרצות הקורונה, הגבלות בגבול עם סין וסנקציות בינלאומיות בתגובה לתוכנית הגרעין שלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו