3 שנים לפני הקריסה: מהנדס הזהיר מנזק משמעותי בבניין

3 שנים לפני הקריסה: מהנדס הזהיר מנזק משמעותי בבניין

מהנדס שבחן ב-2018 את בניין המגורים במיאמי שקרס השבוע הזהיר כי המבנה סובל מ"נזק מבני משמעותי" - אך למרות זאת לא בוצעו התיקונים הנדרשים מאז. מניין ההרוגים עלה ל-4 איש

author-image
3 שנים לפני הקריסה: מהנדס הזהיר מנזק בבניין
  הבניין שקרס במיאמי (צילום: פרננדו מדינה\שאטרסטוק)

אסון קריסת הבניין במיאמי: עיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום (שבת) כי מהנדס שבחן בשנת 2018 את בניין המגורים בשכונת סורפסייד שקרס השבוע מצא כבר אז כי המבנה סובל מ"נזק מבני משמעותי" – וקרא לרשויות לפעול לתקן אותם בהקדם האפשרי. לפי הדיווח, עבודות התחזוקה על הבניין היו אמורות להתחיל בחודשים הקרובים – אך הבניין קרס לפני שהספיקו להתחיל אותן.

בדו"ח המהנדס הזהיר כי הוא מצא נזקים רבים בבניין בין 13 הקומות, ביניהם נזק בלוחות הבטון שמתחת לבריכה, סדקים והתפוררות משמעותיים של העמודים, הקורות והקירות של מוסך החניה התת-קרקעי. בעקבות הדוח, גובשה תכנית לשיפוץ נרחב של הבניין בעלות של מיליוני דולרים – אך זו נדחתה במשך יותר משנתיים וחצי מסיבות שונות.

עוד באותו נושא

האסון במיאמי: 20 ישראלים נעדרים לאחר קריסת הבניין

בתוך כך, הרשויות בפלורידה עדכנו כי מניין ההרוגים באסון עלה ל-4 בני אדם, לצד 159 אנשים שעדיין מוגדרים כנעדרים. למרות שכבר עברו יומיים מאז קריסת הבניין, כוחות ההצלה ממשיכים במאמצי החיפוש אחר לכודים בערמת ההריסות שנוצרה בזירת האירוע. הכוחות נעזרים בכלבים ובמכשירי האזנה מיוחדים במטרה לאתר ניצולים שאולי שרדו בחללים כלשהם בין ההריסות, ובמקביל מנסים לאתר לכודים בחניון התת-קרקעי של המבנה.

אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מצב חירום בפלורידה, והורה על שליחת סיוע פדרלי כדי לסייע לכוחות החילוץ ולנפגעי האסון. במקביל, מושל פלורידה רון דה-סנטיס קרא לחקור לעומק את הנסיבות שהובילו לקריסת המבנה ולברר האם מדובר באירוע שיכול לחזור על עצמו.

"לתושבים יש זכות לדעת מה גרם לכך שבניין שלם קרס תוך שניות" אמר המושל בהצהרה לתקשורת. "המאמצים צריכים להתמקד במציאת הנעדרים, אך במקביל הציבור צריך לקבל הסבר במהרה, כדי לדעת אם מדובר במשהו יחודי למבנה הזה – או בבעיה גדולה יותר".

=======

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א' ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל srugim@srugim.co.il

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מה עם שופריקו...
איפה עמית סגל?? | 26-06-2021 21:03
מה עם שופריקו השופר? משלוש כתבות ביום, עברנו לכתבה בשבוע. שופריקו צייתן כנוע וישרת בהכנעה את אדוניו. אנה עיזרו לשופריקו למצוא בית חדש!!
2
שמאלנים מכרתם את...
אחד שיודע | 26-06-2021 21:58
שמאלנים מכרתם את המדינה ! אתה מדבר על עמית סגל ? אתה לא מגיע לזרת של הרגל שלו ! נאד נפוח !
נאד נפוח?...
חחחח נפלתי בריצפה | 26-06-2021 23:11
נאד נפוח? מה זה זה? קללות מתקופת הפלמח
3
ביבי יכול לייעץ...
התחמקות ביבים | 27-06-2021 0:27
ביבי יכול לייעץ להם, איך לגרוס ולהעלים מסמכים על התנהלות מסוכנת, איך למרוח ולהתחמק מוועדות חקירה. והציבור לא זוכר ששכחו את השער פתוח ומתו 6000 בקורונה ולא זוכר את אסון מירון.. רצים לאסון הבא ושוכחים, אם המושחת הראשי מונע חקירות שיכולות למצוא אשמים.
4
כולם חברי ינג ישראל
אורית | 27-06-2021 6:15
ינג ישראל קהילה של כיפות סרוגות כמו בנט וחבריו שרוצים לשנות את היהדות כל המשנה ידו על התחתונה תחשבו על זה