"עמדו במבחן": כנפי הטיסה הוענקו לבוגרי קורס טיס - סרוגים

"עמדו במבחן": כנפי הטיסה הוענקו לבוגרי קורס טיס

כנפי הטיסה הוענקו לבוגרי קורס טיס 182 במסדר "כנפיים" שנערך בבסיס חצרים. מפקד חיל האוויר בירך את הבוגרים: "עמדתם במבחן ממושך ויכולתם לו"

"עמדו במבחן": כנפי הטיסה הוענקו לבוגרי קורס טיס
  (צילום: דובר צה"ל)

מסדר "כנפיים", בו הוענקו כנפי הטיסה לבוגרי קורס טיס מחזור 182, התקיים בבסיס "חצרים". הטקס נערך היום (ה׳) בסימן 40 שנה למבצע "אופרה" בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק. בטקס השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ומשפחות הבוגרים.

המסדר נערך בסיום שלוש שנים של הכשרת הצוערים כקצינים לוחמים, כצוותי אוויר וכבוגרי תואר אקדמי מאוניברסיטת "בן-גוריון". החל משבוע הבא יוצבו הקצינים והקצינות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.

(צילום: דובר צה"ל)

מדברי נשיא המדינה ראובן ריבלין: "זו הפעם האחרונה שאני עומד כנשיא מדינת ישראל על מגרש המסדרים הזה. ואני גאה ונרגש. תמיד הייתה לי גאווה עצומה לעמוד כאן. לראות אתכם – פורשים כנפיים. בוגרות ובוגרים יקרים, מהיום אחריות כבדה מוטלת על כתפיכם ועל כנפיכם. אנחנו סומכים עליכם. אתם תשמרו עלינו מהשמים ואנחנו נביט בכם ונתפלל לשלומכם מכאן. הגביהו עוף ושובו בשלום״.

(צילום: דובר צה"ל)

מדברי ראש הממשלה נפתלי בנט: ״עלינו מוטלת האחריות לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל ולהבטיח את קיומה. בנושא הזה, אין ולא תהיינה פשרות. לא נאפשר איום קיומי על מדינת ישראל. השנים עוברות ואויבנו משתנים ומתפתחים. רמת התחכום והנחישות של הצד השני עלתה, אבל אויבינו יודעים, לא מהצהרות אלא ממעשים, שאנחנו נחושים פי כמה, מתוחכמים פי כמה, ולא מהססים לפעול כשצריך״.

(צילום: דובר צה"ל)

מדברי שר הביטחון בני גנץ: "בשנים הקרובות, תעמדו בפני אתגרים מורכבים, כחלק מזרוע פעולה ראשית בהגנה על ביטחון ישראל – זרוע האוויר שלנו שמסוגלת לפעול בטווח קצר של מאות מטרים מכוחותינו, וגם בטווחים רחוקים של אלפי מייל מגבולותינו. חיל האוויר הוא חלק משמעותי מתעודת הביטוח שלנו – שלעולם לא עוד. המורשת הזו, של מניעת איומים קיומיים טבועה בנו מהקמת המדינה. הטכנולוגיות שיופקדו בידיכם, הן מהמתקדמות והמדהימות ביותר בעולם, אבל יותר מכל טכנולוגיה, אתם, ההון האנושי שלנו, תהוו את הכוח המשמעותי ביותר של מדינת ישראל״.

(צילום: דובר צה"ל)

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: ״בוגרים יקרים, עמדתם במבחן ממושך ויכולתם לו. בעוד מספר רגעים תהפכו ללוחמי צוות אוויר ותצטרפו לחבריכם הלוחמים בטייסות. מבצע ׳שומר החומות׳, אותו ביצע צה״ל, בשיתוף פעולה יוצא דופן של חיל האוויר עם חברינו מאגף המודיעין, מפיקוד הדרום ומגופי צה״ל השונים, היה דוגמה מוחשית לאחריות המוטלת על החיל ולציפייה מאנשיו. אני בטוח שכולכם תדעו לעמוד באתגר, אני סומך על כולכם״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
התחושה שלי שהשמאלנים...
אמיר | 25-06-2021 11:40
התחושה שלי שהשמאלנים החמוצים נוטשים