בקרוב במחשב: מיקרוסופט השיקה את ווינדוס 11 - סרוגים

בקרוב במחשב: מיקרוסופט השיקה את ווינדוס 11

חברת מיקרוסופט חשפה את מערכת ההפעלה החדשה "ווינדוס 11" שתגיע בקרוב למחשבים, ומציג חידושים ושיפורים רבים - ביניהם עיצוב חדש הדומה לסלולר, תמיכה במסכי מגע ואפשרות להריץ אפליקציות לאנדרואיד

בקרוב במחשב: מיקרוסופט השיקה את ווינדוס 11
  (צילום מסך)

שדרוג חדש למחשב: חברת מיקרוסופט חשפה הערב (חמישי) את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה הפופולרית שלה, שתיקרא "ווינדוס 11" ותכיל חידושים ושדרוגים רבים. בחברה תיארו את המערכת החדשה בתור "הדור הבא של המחשבים האישיים, ואמרו כי המפתחים "חשבו על כל פרט" במערכת החדשה.

העיצוב של מערכת ההפעלה החדשה דומה מאד לווינדוס 10 המוכר, אך עם מספר חידושים שנועדו להפוך את השימוש לפשוט יותר. כך למשל תפריט ה"התחל" עבר מהפינה השמאלית של המסך למרכז שורת המשימות, לצד קיצורי הדרך – כפי שקיים כבר שנים במחשבי המק של אפל. גם תפריטי האפליקציות מזכירים את הממשק במכשירי הסלולר, עם טבלה של אייקונים המייצגים את האפליקציות השונות ושורת חיפוש בראש התפריט.

עוד נאמר כי ווינדוס 11 עוצבה מחדש כדי להתאים לא רק למחשבים נייחים וניידים רגילים, אלא גם לטאבלטים ומחשבים עם מסכי מגע. כך התווספו שידרוגים רבים שנועדו לאפשר למשתמשים להשתמש במערכת ההפעלה ללא עכבר ומקלדת פיזיים, כשבין השאר הוצג מקלדת וירטואלית ותמיכה במנועי רטט – בדומה למסכי הסמארטפונים. מערכת ההפעלה החדשה גם כוללת מערכת בינה מלאכותית חדשה שתאפשר לתת הנחיות קוליות.

(צילום מסך)

משבר הקורונה הוביל גם לעלייה של שיחות הוידאו, כשגם מיקרוסופט נכנסה לתחרות עם אפליקציית Teams בשנה האחרונה. כעת נאמר כי האפליקציה תוטמע באופן אוטומטי במערכת ההפעלה החדשה, כדי לסייע למשתמשים לערוך שיחות ולנהל עבודה גם מהבית.

חידוש נוסף שהוצג בהשקה הוא חנות האפליקציות החדשה, שלפי מיקרוסופט "עוצב מחדש בכל מובן". חנות האפליקציות תפעל בדומה לחנויות של אפל וגוגל – כשמפתחים יוכלו להעלות בעצמם אפליקציות. שדרוג משמעותי מגיע מכך שאפליקציות לאנדרואיד יוכלו כעת לפעול גם במחשבי ווינדוס 11 – כך שאפליקציות רבות יוכלו לעלות ללא שום שינוי או פיתוח מחדש. במיקרוסופט גם אמרו כי מפתחים לא יידרשו לשלם עמלות מרכישת האפליקציות בחנות החדשה – בניגוד לנוהל השנוי במחלוקת של המתחרות.

חנות האפליקציות החדשה של ווינדוס 11 (צילום מסך)

מערכת ההפעלה החדשה צפויה להיות מושקת בחודשים הקרובים, כשמיקרוסופט תציע את ווינדוס 11 כעדכון בחינם לכל המחשבים שמפעילים ווינדוס 10 כיום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו