ח"כ יאיר גולן באולפן סרוגים: "מרצ תתמוך בחוק האזרחות, אין ברירה"

ח"כ יאיר גולן באולפן סרוגים: "מרצ תתמוך בחוק האזרחות, אין ברירה"

ח"כ ממרצ תוקף את הליכוד שמתנגד לחוק האזרחות: "כולנו רוצים בביטחון ישראל, ולא נתפשר על זה". לגבי הפרעות בערים המעורבות: "אלו היו קיצוניים אבל מסכים שאין סימטריה"

יאיר גולן: "מרצ תתמוך בחוק האזרחות, אין ברירה"

שבוע וחצי אחרי הקמת הממשלה, מגיע ח"כ יאיר גולן (מרצ) לאולפן ומתייחס לנושאים הבוערים שעל הפרק כמו חוק איחוד משפחות, מסתייג מכנס "האפרטהייד" שהיה אתמול בכנסת וטוען כי הסכנה הגדולה ביותר למדינה טמון בכוונות של הימין לסיפוח יהודה ושומרון.

הריאיון המלא באולפן:

בתחילת הריאיון התייחס ח"כ גולן לכנס "האפרטהייד" של השמאל הקיצוני אתמול בכנסת: "אמירות זה בסדר גמור, זה דמוקרטיה – אתה שומע דעות שלא מוצאות חן בעיניך לפעמים, וברוב המקרים חברי כנסת זכאים לערוך כנסים כאוות נפשם אבל אני מתנגד נחרצות לשימוש במונח אפרטהייד בהקשר של מדינת ישראל."

"זו לא מדינת אפרטהייד, מי שבקיא בהיסטוריה של דרום אפריקה יודע היטב שמה שהיה שם זה משהו אחר לגמרי. אסור שנגיע להיות מדינת אפרטהייד, אבל אנחנו לא שם – ולכן צריך להתמקד בעיקר ולא בהשוואות מיותרות".

מרגני הכנס אתמול (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

על הפעולות של חברי הכנסת מהימין: "אני לא נגד חופש ביטוי, גם כשאני שומע את סמוטריץ' ובן גביר אומרים דברים שקשה לי לשמוע אותם בכנסת אני מקשיב בסבלנות רבה. אבל יש הבדל עצום בין דברים נאמרים לדברים שנעשים כפרובוקציות שכל מטרתן היא להבעיר את השטח".

דגל ישראל במזרח ירושלים זה פרובוקציה? 

"אני לא אוהב את ההיתממות הזאת. כמו שאף אחד לא יחשוב להעביר את מצעד הגאווה בבני ברק או מאה שערים, כך לבוא עם הפגנה באזור הזה היא בעייתית. שער שכם מוביל ישירות לרובע המוסלמי, זה להכניס אצבע בעין. אני לא חושב שכל דבר זה פגיעה בי, למרות שאני ציוני גאה – אבל יש 20 אחוז אזרחי ישראל ערבים, צריך ללמוד לחיות יחד ולא לטפח את אלה שרק רוצים לחרחר מלחמה וליצור עוינות".

עוד התייחס לצירופו של מנסור עבאס לקואליציה וההבדלים בין רע"מ לרשימה המשותפת. "אני יושב ליד עבאס במליאה, ויש לי הרבה שיחות איתו. אני חושב שהוא איש מתון מאד, למרות שהוא בא מהכיוון היותר איסלאמיסטי" אמר.

"כל הווייתו היא הוויה של שיתוף פעולה וחיפוש איך בונים עתיד משותף, ומהבחינה הזאת תבוא עליו הברכה. פוליטיקה מרובת מפלגות מחייבת גישה אוהבת אדם, ולא להיות על קוצים כל הזמן. יש דברים שאני לא מסכים איתו, אבל כשאני מסתכל על הבסיס, על איך בונים עתיד משותף, ברור שזה חייב להתבסס על פרויקט משותף – ואני חושב שגם הוא מבין את זה".

עוד באותו נושא

קבינט הקורונה: שר הדתות בפנים; שרת התחבורה בחוץ


16

"כולנו רוצים בביטחון ישראל"

במענה לשאלה על חוק איחוד המשפחות והמחלוקת במרצ האם לתמוך בחוק או לא, גולן אמר כי "זה לא נושא שעליו צריך לפרק קואליציה. עמדת מרצ ברורה מאד – אנחנו מתנגדים לנוהל הקיים, אבל מה שצריך להחליף אותו זה חוק הגיוני. אנחנו מגיעים למצב שהחוק הישן פוקע וצריך לחדש אותו מיד, ולכן גם עם חידוש החוק לא יהיה ממש כרוחנו – נתמוך בזה כי פשוט אין ברירה. אני לא עוסק במו"מ היומיומי, אבל אני מניח שנצטרך לחדש את החוק כפי שהוא".

צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

עם זאת, גולן אמר כי "אנחנו נדרוש לעבוד על חוק חדש, שמצד אחד לוקח בחשבון את הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל – אף איש מרצ לא רוצה לתת אזרחות למחבל – ומצד שני גם רואה את האדם ונותן ביטוי לעובדה שנוצרו פה עוולות אנושיות בלתי מתקבלות על הדעת".

"אני אומר לחבריי בליכוד – בואו, אני יודע מה זה להיות באופוזיציה. תגלו בעניין הזה גדלות נפש" סיכם. "כולנו מבינים שצריך לסכם משהו שאפשר לנשום איתו קדימה, ואז אפשר לעשות את הדבר המתבקש. כולנו רוצים בביטחון ישראל, ולא נתפשר על זה – אבל צריך גם לתת מענה אנושי לבעיות בלתי פתירות מוגבלות. אנחנו ננסה להמשיך לקדם את הפיתרון הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
יאיר גולן אמן...
יאיר סלקטר | 23-06-2021 18:51
יאיר גולן אמן ואלוף המילים המכובסות. כמו זיהוי התהליכים. לא מצביע על משהו ישיר ומפורש אלא מלהטט בין המילים, כדי למצוא חן בעיני כולם. איש חסר עמוד שדרה בסיסי, שמנסה להנות ממשכורת שמנה כחבר כנסת במרצ מפלגה על גבול אחוז החסימה, חסרת רלבנטיות שזכתה בגלל קואליציה מטורללת בפיס
, נו...
על אנשים ערכיים ועל עסקנים | 23-06-2021 21:20
, נו אז,קשקשת את קשקושיך. הוא אחד החכים הערכיים בכנסת. מותר ואפשר להתווכח איתו - אבל ברור שבשבילו הכנסת איננה סידור עבודה אלא מקום בו אפשר להשפיע. להבדיל מכל העסקנים מדרגה שנייה ושלישית שבכלל אין להם מקצוע וחיים מחוץ לכנסת.
2
שיטת המריחה
שבעים משקרים | 23-06-2021 18:57
חח ח ימות המשיח, שיטת שקרי בנט אומצה.
יאיר גולן גיבור ישראל.חכם ושפוי.יהודי אמיתי
פקוד שלו לשעבר | 23-06-2021 19:10
חבל שאין 120 חכים כמותו.
3
אתם דוגלים שתי...
אלמוני | 23-06-2021 18:58
אתם דוגלים שתי מדינות לשני עמים חס וחלילה כמובן, וגם רוצים להכניס לנו למדינה אנשים לא רצויים שכל אחד ואחת מהם ילדו 20 ילדים כל משפחה נוצר ריבוי עצום באוכלוסיה הערבית ובסוף תשאר עם הביצים שלכם בין הרגליים שזה גם בסימן שאלה.
, הכל...
רוב יהודי במדינה הוא ערך עליון | 23-06-2021 21:16
, הכל הפוך : יאיר גולן תומך בחוק שימנע כניסה סיטונית של ערבים לישראל ואילו הליכוד, מאינטרסים פוליטיים, מתנגד לחוק....מי שהודיע על תמיכה בשתי מדינות לשני עמים זה ביבי, בנאום בר אילן. כמובן, השמאל גם תומך בזה - כדי למנוע מדינה אחת לשני עמים שבה הערבים יהפכו לרוב. שתי מדינות לשני עמים - ימנעו השתלטות הערבים על ישראל. מדינה אחת להם ולנו ביחד - תביא לאובדן מדינת היהודים. מה לא ברור ? מה עדיף שטח או רוב יהודי ?
4
תומך בחוק מחורר
מזהה תהליכים מודרני | 23-06-2021 19:29
תקשיבו טוב. הם יעשו חוק מחורר כגבינה שויצרית שלא שווה כלום. כדי לרצות את השליטים החדשים תומכי ומעודדי המחבלים. עד מתי תלכו כסומים בארובה אחרי הנקמה בביבי?
מזהה התהליכים
פוקח עוורים | 23-06-2021 21:36
אם יאיר גולן תומך בחוק יחד עם מנסור עבאס כנראה שצריכים חוק יותר חזק. וזה החוק של שמחה רוטמן. בדיוק הנוסח שהציעה שקד לפני שאימצה את נרטיב השמאל.
, הם...
מי תומך ומי מתנגד | 23-06-2021 21:12
, הם יעשו והם כך והם אחרת. בינתיים הליכוד מסרב לתמוך בחוק שנועד להגן על המדינה - ויאיר גולן כן תומך.
5
דתיים לאומיים
עמדין | 23-06-2021 19:49
תלמידי הרב קוק לאן הגעתם יאיר נולן ממרץ נהיה הסמן הימני של קואליציית השיסוי שלכם אוי לאותה בושה אוי לאותה חרפה
טיעון טפשי ושקרי
שכל ישר | 23-06-2021 20:34
אנשי ימין צריכים להקים ממשלת ימין מלאה בלי תירוצים שביבי עשה או לא עשה. ועכשיו חוק אזרחות אמיתי ולא פשרה עקומה עם רעמ שבסופו של דבר תעודד טרור דמים מבפנים ומבחוץ.
כאשר הליכוד...
מומי | 23-06-2021 20:04
כאשר הליכוד בראשות הנוכל מכניס אלפי מחבלים מרץ ישמרו על המדינה.
6
יאיר...התקלקלת..בא תחזור בתשובה...
אני | 23-06-2021 20:11
יאיר...התקלקלת..בא תחזור בתשובה תתחרט על דברים שאמרת. תראה את אביב גפן חזר בתשובה התחרט על דברים שאמר..עוד מעט הוא גם ישמור שבת בעז''ה כי אמת יש רק אחת ואת זה הוא יגלה בקרוב
7
יאיר גולן אתה...
דוד | 23-06-2021 20:15
יאיר גולן אתה איש דוחה שמאל קיצוני חולה נפש. איך היית סגן רמטכל זה מחדל שצריך לחקור.
, קראת...
עיניים להם ולא יראו...רק יקללו | 23-06-2021 21:10
, קראת מה אמר השמאלן הזה שאתה מקלל ? הוא שווה פי אלף יותר ממך, ומכל המחרפים והמגדפים, שלא תרמו אפילו אלפית מתרומתו של גולן למדינה.
8
יעאר גולן כל...
יוחנן | 23-06-2021 20:44
יעאר גולן כל מה שקשקת נגד הליכוד הנה אתה תומך בחוק כי אחרת ממשלת הליכלוך והנוכלות תתפורר
אתה צוחק...
חגי | 24-06-2021 6:00
אתה צוחק נכון ? כל השמאלנים ציוניים. ומי ששירת ביחידות המובחרות יודע שהרוב שמאלני. גם בכירי מערכות הבטחון, רמטכ״לים וכ״ו. שכחתם כמה אנשי שמאל יש? האם זה רע לבקש טוב ???? דור שטוף במוח
, הוא...
יאיר גולן שמאלן - אבל ציוני יותר מכל מנבלי הפה למיניהם. | 23-06-2021 21:07
, הוא תומך בחוק כדי להגן על מדינת ישראל. הוא חושב שצריך חוק מאוזן ומוצלח יותר, אבל כרגע, כשהחוק הקיים עומד לפקוע - צריך לתמוך בו. אחר כך צריך להכין חוק חדש, טוב יותר. הלוואי שהליכוד היה מתנהג בממלכתיות כזו.
9
סמוטריץ ובן גביר...
רון | 23-06-2021 21:05
סמוטריץ ובן גביר יכולים ללמוד פטריוטיות ממרץ. זה ההבדל בין פטריוט אמיתי שסיכן את חייו פעם אחר פעם למען בטחון המדינה לזוג משתמטים שהסכנה הגדולה ביותר שחוו זה להיחנק מבורקס
כן ברור....
אחד | 24-06-2021 20:43
כן ברור. אעלק פטריוט...מזהה תהליכים שונא ישראל
לא למען בטחון העם היהודי
שמואל | 23-06-2021 23:07
מדינת ישראל והעם היהודי זה לא אותו דבר. הוא בכלל לא מאמין בעם היהודי. עם זה מושג גזעני מבחינתו
10
אני מזהה תהליכי ליצנות ללא כיסוי...
דבר עם חברי מפלגתך | 23-06-2021 22:47
חחח
11
חברינו בליכוד ????...
אלי | 23-06-2021 23:36
חברינו בליכוד ???? יאיר גולן איזה צבע כדורים אתה לוקח ?? אין לך חברים במחנה הימין ....
12
גהינום ציונות דתית...
נהג מונית | 23-06-2021 23:39
גהינום ציונות דתית .גהינום .
13
יאיר גולן מה...
בלה | 24-06-2021 20:59
יאיר גולן מה אם אח שלך עיסוואי פרא'ג הוא לא מסכים הוא אגר מונד מוותר על כיסא תעשה אי אמון בממשלה תפחיד את אחיך
14
השמאל שכח מה זה ציונות
אסף | 01-07-2021 1:00
הפחד של יאיר גולן שנספח לפה מיליוני ערבים? על מה שעשינו ב48 ו67 חשבת? לחסל ולגרש את האויב כבר לא לגיטימי? מה שעבד אז זה גם מה שצריך לעשות שוב. השקר הזה שסיפוח משמעו מתן תעודות זהות כחולות לערבים הוא שקר.