מהיר ועצבני 9 | החבורה חוזרת לשכונה • ביקורת - סרוגים

מהיר ועצבני 9 | החבורה חוזרת לשכונה • ביקורת

אין ספק שהישראלים אוהבים את הסרטים בסדרת מהיר ועצבני. הסרט התשיעי הגיע לבתי הקולנוע בישראל בשבוע שעבר, והצופים גדשו את האולמות. אז מה דעתנו עליו?

מהיר ועצבני 9 | החבורה חוזרת לשכונה • ביקורת
  (צילום: Universal Pictures באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט ישראל)

מעל 150,000 אנשים צפו באולמות הקולנוע בישראל ב"מהיר ועצבני 9" בסוף השבוע האחרון. זאת הפתיחה הגבוהה ביותר לסרט בחודש יוני בישראל, שידוע כחודש רווי סרטים. בארצות הברית הסרט יצא רק בסוף השבוע הקרוב, כך שיש לנו במה להיות גאים.

מה דעתנו על הסרט התשיעי?

סדרת "מהיר ועצבני" היא לא פחות מתופעת קולנוע שאינה מפוענחת דיה. מדהים להתבונן בציר הזמן ולראות שמה שהתחיל לפני כשני עשורים כסרט אקשן ניסיוני וגנרי, הפך במרוצת השנים למסחטת כסף שמגלגלת מיליארדים. מכוניות, פיצוצים, שחקנים פוטוגניים בשילוב עם עלילה קצבית, טיפשית וקולחת, זו נוסחה מוצלחת למדי.

(צילום: Universal Pictures באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט ישראל)

המודעות של יוצרי הסדרה לגנריות שלה, והשמירה שלהם על הנוסחה הקבועה, מניבה עוד ועוד סרטי המשך. הם גם מגייסים לשורותיהם אגדות הוליוודיות רציניות, כמו זוכות האוסקר שרליז ת'רון והלן מירן. למעשה, מצחיק לגשת לנסח ביקורת רצינית על סרט שכל מהותו היא לספק לצופה פאן טהור.

מהיר ועצבני 9

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים



הסרט התשיעי שוב שם במוקד את משפחת טורטו המופלגת ואת חבריה. גם הפעם דום (וין דיזל) מוצא את עצמו חובר לחבורה העליזה, וזאת כדי להילחם באויב שאותו הוא מכיר היטב – אחיו הקטן והסורר (ג'ון סיינה). האח משתף פעולה עם בן של דיקטטור, וביחד הם מנסים להשיג שליטה על כל המחשבים בעולם.

(צילום: Universal Pictures באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט ישראל)

לכך מצטרפת בחזרה ההאקרית סייפר (שרליז ת'רון בתספורת פטרייה), ועוד מגוון רחב של דמויות. חלק הדמויות כבר נפטרו בסרטים הקודמים. לאורך שעתיים רמת המופרכות הקולנעית מרקיעה שחקים. המפיקים מספקים שוטים וסצינות מדהימות של מרדפים מגוחכים, פיצוצים מגושמים ובעיקר פאן. האלמנטים שמרכיבים את מהיר ועצבני שואבים השראה מסרטי "אושן", "מטריקס", "ג'יימס בונד" ו"הג'וב האיטלקי".

(צילום: Universal Pictures באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט ישראל)

קל מאוד לרדת על הבינוניות של הסדרה ועל האיכות שלה. עם זאת, מודעות היא תכונה נפלאה, ונראה כי אם יש דבר שיוצרי הסדרה מחזיקים בו, זו לא ספק התכונה הזו. המודעות הזו ללא ספק תמשיך להנפיק עוד ועוד סרטי המשך. אולי לא רק לכם ולילדכם, אלא גם לנכדיכם.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הסדרת סרטים הכי עלובה אי פעם!
איציק | 26-07-2021 7:39
סרטים פח אשפה, רק אלוהים יודע למה הזבלה הזה עוד שורדים...