וכעת, לתגובות: העולם מגיב על ניצחונו של ראיסי - סרוגים

וכעת, לתגובות: העולם מגיב על ניצחונו של ראיסי

איחוד האמיריות, רוסיה, חמאס, תימן, ארצות הברית ועוד - מי בירך על בחירתו של נשיא איראן הנכנס, איברהים ראיסי, המכונה "התליין" עקב פשעי המלחמה והרציחות הרבים שלו, ומי התנגד?

וכעת, לתגובות: העולם מגיב על ניצחונו של ראיסי
  (שאטרסטוק)

לאחר שישראל גינתה את ראיסי ותארה אותו כ"הנשיא הקיצוני ביותר של איראן עד כה. הקצב של טהראן, אברהים ראיסי, הוקע בצדק על ידי הקהילה הבינלאומית בשל תפקידו הישיר בהוצאות להורג מחוץ לדין של למעלה מ- 30,000 איש", מנהיגים רבים מכל העולם התייצבו כדי לברך את הנשיא הנבחר באיראן על זכייתו. לעומת אלו שבירכו, היו גם כאלה שמתחו ביקורת על יחסו לזכויות האדם.

עוד באותו נושא

נשיא חדש נבחר באיראן, בישראל מתכוננים להקצנה


6

ראיסי זכה לניצחון מוחץ בבחירות לנשיאות במדינה. בהצבעה הוא הוגדר כבן חסותו של המנהיג העליון היוצא. אחוז ההצבעה היה הנמוך ביותר בתולדות הרפובליקה האיסלאמית. ראיסי זכה ב -61.95% מהקולות בבחירות, עם 48.8% הצבעה. הוא בן 60 ויכנס לתפקידו באוגוסט, ויחליף את הנשיא המתון יחסית (בהשוואה אליו), חסן רוחאני, שעקב החוקה הנהוגה באיראן – לא ניתנה לו האפשרות להתמודד לקדנציה שלישית ברציפות.

 

הוא נכנס לשלטון בזמן קריטי, כאשר איראן מבקשת להציל את הסכם הגרעין שלה עם המעצמות הגדולות ולהשתחרר מענישה של הסנקציות מארה"ב שהניעו את ההאטה הכלכלית החדה.

בחירתו של ראיסי, שבעצמו אושרה על ידי ארצות הברית, הפכה להכתרה רישמית לאחר שמתחריו החזקים ביותר מצאו עצמם פסולים מלהתמודד.

"אנו נעמוד ונשתף פעולה באופן מלא עם הנשיא הנבחר במשך 45 הימים הקרובים, עד שהממשלה החדשה תשתלט על עצמה", אמר רוחאני בברכתו לנשיא הנכנס.

ארצות הברית

ארצות הברית הודיעה כי היא מצרה על כך שהאיראנים אינם מסוגלים להשתתף ב"תהליך בחירות חופשי והוגן" בבחירות לנשיאות במדינה. דובר משרד החוץ האמריקני אמר כי וושינגטון תמשיך בכל זאת בשיחות עקיפות עם טהרן על הצטרפותה מחדש להסכם הגרעין משנת 2015.

רוסיה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בירך את ראיסי והביע תקווה ל"המשך פיתוח שיתוף פעולה דו-צדדי בונה".

נשיא איראן היוצא מברך את ממשיך דרכו (צילום: שאטרסטוק)

פקיסטן

ראש ממשלת פקיסטן, אימרן חאן, אמר כי הוא מצפה לעבוד עם ראיסי לקראת "חיזוק נוסף של קשרי האחווה שלנו, למען שלום אזורי, התקדמות ושגשוג".

טורקיה

נשיא טורקיה, ארדואן, בירך את ראיסי על זכייתו ואמר כי הוא מאמין ששיתוף הפעולה ביניהם יתחזק במהלך כהונתו של ראיסי. "בהצהרת דעתי כי שיתוף הפעולה בין שתי מדינותינו יתחזק במהלך נשיאותך, אני מוכן לעבוד יחד איתך", אמר ארדואן במכתב שנשלח לראיסי.

מברכים – ארדואן ופוטין (צילום: שאטרסטוק)

סוריה

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בירך את ראיסי על זכייתו ואמר כי הוא "להוט לעבוד עם הנשיא החדש בכדי לחזק את הקשרים בין שתי המדינות", נכתב בהודעת נשיאות סוריה.

עיראק

נשיא עיראק, ברהם סאליח, הרבה לברך על בחירתו של ראיסי לנשיאות. "אנו בעירק מצפים לחזק את היחסים המוצקים שלנו עם שכנתנו איראן ואנשיה", אמר בהצהרה.

נוסף אליו, גם ראש ממשלת עיראק בירך את ראיסי בטלפון, והביע את תקוותו להמשך שיתוף הפעולה ביניהם, בעניינים כלכליים וביטחוניים: "בנוסף למאבק בטרור, ובדרך שתעצים את הביטחון והיציבות של שתי המדינות והאזור".

תימן

מהדי אל-משאת, ראש המשרד הפוליטי של תנועת החות'י, שלח מסר ברכות לראיסי על זכייתו, כך דיווחה הטלוויזיה אל-מסירה.

קטאר

שייח' קאטר, תמים בין חמאד אל ת'אני, העביר מסר לראיסי: "מאחל לו הצלחה, כמו גם המשך פיתוח וצמיחת היחסים בין שתי המדינות", אמרה סוכנות הידיעות הממלכתית QNA.

כווית

אמירה של כווית העביר הודעה לראיסי, "מאחל לו הצלחה נוספת ובריאות, כמו גם הרפובליקה האסלאמית הידידותית שתמשיך להתקדם ולשגשג", לפי סוכנות הידיעות הממלכתית KUNA.

על הביקורת – אמנסטי אינטרנשיונל

אגנס קלמרד, מזכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל, אמר כי זכייתו של ראיסי בבחירות קוראת לו להיחקר בגין פשעים נגד האנושות: "אברהים ראיסי עלה לנשיאות במקום להיחקר בגין פשעים נגד האנושות של רצח, היעלמות מאולצת ועינויים. זו תזכורת עגומה לכך שהעונש הוא מעל השלטון העליון באיראן", פרסמה בטוויטר.

והוסיפה: "הנסיבות סביב גורל הקורבנות ומיקומן של גופותיהן מוסתרות עד היום באופן שיטתי על ידי השלטונות האיראניים, ומסתכמות בפשעים מתמשכים נגד האנושות".

חמאס

"אנו מברכים את הרפובליקה האיסלאמית של איראן על הצלחת התהליך הדמוקרטי, קיום הבחירות לנשיאות וניצחונו של אברהים ראיסי כנשיא איראן", אמר חאזם קאסם, דובר חמאס בעזה, והוסיף בלבביות: "אנו מאחלים לרפובליקה האיסלאמית של איראן התקדמות ושגשוג. איראן תמיד הייתה תומכת מהותית ואמיתית בעניין הפלסטיני ובהתנגדות הפלסטינית".

איחוד האמירויות הערביות

"אנו מאחלים לרפובליקה האסלאמית וליחסים הדו צדדיים שלנו, יציבות, המשכיות ושגשוג", אמר סגן הנשיא ושליט דובאי, שייח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, בהצהרה של משרד התקשורת בדובאי.

משמר זכויות האדם

"דרכו של ראיסי לנשיאות הייתה דרך דיכוי ובחירות לא הוגנות", הצהיר מייקל פייג', סגן מנהל המזרח התיכון במשמר זכויות האדם.

"כראש מערכת המשפט המדכא של איראן, ראיסי פיקח על כמה מהפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה האחרונה של איראן, שראויים לחקירה ולאחריות ולא להיבחרות לתפקיד כהונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בדיחה
עמדין | 20-06-2021 13:51
איברהים ראיסי שמע בדיחה טובה פעם מוסלמי ונוצרי ודתי לאומי ויהודי עלו ארבעתם ביחד על מטוס וואלה מצטער שכחתי את ההמשך
תן לי להזכיר לך
חבל דעמדין | 20-06-2021 21:38
הטייס מודיע להם שהמטוס עומד להתרסק, ויש רק 4 מצנחים,טוב,אני אשאל אתכם שאלות ומי שיענה נכון יקבל מצנח.שואל את היהודי את מי צלבו? עונה היהודי ישו,כל הכבוד קח מצנח,שואל את הנוצרי מי הוציא את ישראל ממצרים?, עונה המצרי משה, כל הכבוד, קח מצנח,שואל את הדתי לאומי במי הייתם צריכים לבחור ? סמוטריץ' כל הכבוד קח מצנח ... שואל את המוסלמי,כמה יהודים נרצחו במלחמת העולם השניה?,עונה המוסלמי שישה מיליון,וניגש למצנח,רק רגע אומר הטייס,תן שמות.
2
הרבי
נועם | 01-07-2021 7:57
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף אלוהים