הקשיים בקואליציה: ראשי המפלגות ימצאו פתרון? - סרוגים

הקשיים בקואליציה: ראשי המפלגות ימצאו פתרון?

ראשי מפלגות הקואליציה יפגשו היום במטרה לנסות למצוא פתרון למשבר חוק איחוד משפחות. מדובר במבחן מנהיגות ראשון לראש הממשלה נפתלי בנט

author-image
הקשיים בקואליציה: ראשי המפלגות ימצאו פתרון?
  צילום: יונתן זינדל,פלאש 90

משבר חוק האזרחות: ראשי מפלגות הקואליציה צפויים להיפגש היום (ראשון) במטרה לנסות להגיע לפתרון סביב הארכת הוראת השעה של חוק איחוד משפחות.

בקואליציית בנט-לפיד לקחו בחשבון כי יתקשו להגיע להסכמות על חוקים לאומיים עם מפלגת רע"מ אך לא צפו את ההתנגדות של חברי מרצ לעמדת הקואליציה כבר בשלב כל כך מוקדם.

עוד באותו נושא

סערת חוק איחוד משפחות: השר פריג' נגד הקואליציה


25

מלבד ההתנגדות של רע"מ להארכת תוקפו של חוק איחוד משפחות, השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסוואי פריג' וח"כ מוסי רז ממרצ הביעו קושי להצביע בעד החוק.

כמו כן, באופוזיציה מאיימים להצביע נגד החוק החשוב זאת במטרה להביך את הקואליציה שלא מצליחה לגבש רוב לחוק הציוני החשוב.

מדובר במבחן הראשון של ראש הממשלה נפתלי בנט. אם יידרש לתת תמורה למרצ ורע"מ בכדי להעביר את החוק, כל המפלגות יאמצו את השיטה של רע"מ והמשמעת הקואליציונית תתרופף במהרה.

כזכור, חוק האזרחות והכניסה לישראל (איחוד משפחות) נחקק ב2003 כהוראת שעה כך שניתן להאריך את תוקפו כל פעם למשך שנה. החוק למעשה מקפיא מתן אזרחות ישראלית לפלסטינים מיו"ש ועזה אשר נישאו עם ישראלים. מדובר בחוק ציוני חשוב, אשר שמור על ביטחון המדינה מכניסה של גורמי טרור וכן מונע סכנה דמוגרפית.

האפשרויות של הקואליציה

ראשי הקואליציה ידונו היום באפשרויות העומדות בפניהם במטרה לקדם את החוק. האפשרות הראשונה היא להעלות את החוק להצבעה הוועדה המסדרת במטרה להעביר אותו להכנה בוועדת חוץ וביטחון הזמנית ולאחר מכן להעלות אותו להצבעה במליאת הכנסת כבר ביום שני.

על פי הדרך הזו, הקואליציה תסתכן בכך שלא תצליח לגבש רוב ותנסה להביך את האופוזיציה ולבחון האם באמת גוש הימין יצביע נגד חוק בעל חשיבות ביטחונית וציונית.

החלופה השנייה העומדת בפניהם היא האפשרות לדחות את ההצבעה לסוף השבוע הראשון של חודש יולי, ובכך ליצור חלון זמן להמשך משא ומתן עם רע"ם ומרצ.

עם זאת, בצד הימני של הקואליציה אינם רוצים לפתוח את מתווה החוק למו"מ עם רע"מ ומרצ.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לא מצחיק
יוסי שריד | 20-06-2021 9:36
מאז שמתן כהנא הטיח בחרדים שלא התפללו במארבים שניתי והגהתי את נוסח התפילה ובמקום מעריב ערבים אני אומר מעריב במארבים אפשר גם מעריב במארבים לכן מוכרים את המדינה לערבים לשיקולכם
''וְלַמַּלְשִׁינִים אַל תְּהִי תִקְוָה. וְכָל
''וְלַמַּלְשִׁינִים | 20-06-2021 11:12
''וְלַמַּלְשִׁינִים אַל תְּהִי תִקְוָה. וְכָל מֶמְשֶׁלֶת הָרִשְׁעָה שֶׁל הַשְּׂמֹאל (סמאל) עִם עֲרָבִים כְּרֶגַע תֹּאבֵד. וְכָל אוֹיְבֵי עַמְּךָ מְהֵרָה יִכָּרֵתוּ. וְהַזֵדִים מְהֵרָה תְעַקֵּר וּתְשַׁבֵּר וּתְמַגֵּר וְתַכְנִיעַ בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ. בָּרוּךְ אַתָּה יְדֹוָד. שׁוֹבֵר אוֹיְבִים: עֲרָבִים, שָׁקֵד, ְבֶּנֶט, סַעַר, לַפִּיד וגנץ וּמַכְנִיעַ זֵדִים''
2
הפיתרון הסופי פינוי...
מומחה להטמנה של הגוש הסרטני הממאיר כלול עים המישפחות, | 20-06-2021 9:49
הפיתרון הסופי פינוי של כל הגוש הסרטני הממאיר לרמת חובב כולל כל הצאצאים שלהם,וולא כל הנחות,פשוט מזהמים מטמינים ברמת חובב,כל מה שמסרטן,ורעיל,
3
ממשלה בדיחה ...
ראו | 20-06-2021 10:05
ממשלה בדיחה
4
בנט ימכור הכל לליברמן ומנסור-
יהודי | 20-06-2021 10:41
אין גבול לציניות ולשנאה שלהם לעם!
5
ממשלת שנאה ותבוסה
אורי | 20-06-2021 11:40
בושה של ממשלה
6
מדוע קשה להגיע...
דוד | 20-06-2021 13:20
מדוע קשה להגיע להסדר עם הימין לגבי ההתישבות הצעירה זה חשוב לא פחות כל אחד נלחם בשני וככה נראת המדינה שלנו
7
ארבעה ראשי הממשלה...
דוידוביץ | 20-06-2021 13:48
ארבעה ראשי הממשלה של ממשלת הזדון ימצאו פתרון עם עבאס בעבור עוד 50 מיליון
8
לא...
יעל | 20-06-2021 14:08
לא יעלה על הדעת שאזרחי המדינה הערבים יטילו פה טרור ואלימות רצחנית חייבים להראות לנבלות הסרוחות תמציות הטינופת הרוע והזבל האנושי המוסלמי החמאסי את הדרך החוצה מהמדינה היהודית.
9
נילי גל,מי שמקלל...
נילי גל | 22-06-2021 6:41
נילי גל,מי שמקלל מקלל את עצמו