נשיא חדש נבחר באיראן, בישראל מתכוננים להקצנה - סרוגים

נשיא חדש נבחר באיראן, בישראל מתכוננים להקצנה

אברהים ראיסי נבחר היום לתפקיד נשיא איראן. גורמים במערכת הביטחון טוענים: "ראיסי עשוי להאיץ את מגמת ההתבססות האירנית בגבולות סוריה ולבנון וכן לתמוך בהסכם הגרעין"

נשיא חדש נבחר באיראן, בישראל מתכוננים להקצנה
  צילום: Associated Press, Ebrahim Noroozi

הבחירות באיראן:  אברהים ראיסי נבחר היום (שבת) לתפקיד נשיא אירן. ראיסי, שידוע בכינוי "הקצב", ייכנס לתפקידו ב-3 באוגוסט 2021. ראיסי ידוע כאדם שמרן וקיצוני יותר מקודמו בתפקיד, חסן רוחאני.

לדברי בכיר במשרד הפנים האיראני, ראיסי זכה עד כה ב-17.8 מיליון קולות. הוא ציין כי יותר מ-28 מיליון איראנים מתוך 59 מיליון בעלי זכות בחירה הצביעו, כלומר שיעור הצבעה עמד על כ-45%.

עוד באותו נושא

לאחר עוד 2 שפרשו: נשארו 6 מועמדים לנשיאות איראן


3

המנהיג העליון של אירן עלי חמנאי בירך את נשיא אירן הנבחר ראיסי ואמר: "המנצחת הגדולה בבחירות היא האומה האיראנית. האומה האירנית עמדה שוב נגד תעמולת כלי התקשורת של שכירי החרב והתגברה על פיתוי הפושעים והרוצחים".

במערכת הביטחון הישראלית קיימו דיונים על ההשלכות הצפויות מבחירתו של ראיסי לתפקיד. לטענתם גורמים ביטחוניים: "ראיסי עשוי להאיץ את מגמת ההתבססות האירנית בגבולות סוריה ולבנון וכן לתמוך בהסכם הגרעין, כמו שעשה קודמו בתפקיד".

על רקע דברים אלה, במערכת הביטחון מכינים תכנית תקיפה נגד התחשות הגרעין של איראן שצפויה לצבור תאוצה עם החזרה של ארה"ב להסכם לצד הקו הקיצוני של ראיסי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מדברי הרב:הרב לא...
*** הרב לא נביא,רק משיח נביא,רק הרב נביא* * * | 19-06-2021 21:50
מדברי הרב:הרב לא נביא,רק משיח נביא,רק הרב נביא.אַךְ הַנָּבִיא אֲשֶׁר יָזִיד לְדַבֵּר דָּבָר בִּשְׁמִי אֵת אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִיו לְדַבֵּר וַאֲשֶׁר יְדַבֵּר בְּשֵׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וּמֵת הַנָּבִיא הַהוּא.לא יתמו חטאים מן הארץ, לא יתמו נביאי השקר.הרב לא נביא.רק הרב נביא.הרב לא יזיד,ומת ההוא,הרב לא מת,ומת ההוא הרב,אשר יזיד,הרב לא יזיד,יזיד הרב,נביא הרב,הרב לא נביא,לא משיח,הרב הוא המשיח.נביא יש אחד.רק משיח נביא.הרב לא משיח.רק הרב משיח.אנחנו לא צריכים אשפוז.מתייג המרכז לנפגעי כתות משקר.הרב אברהם פרץ צודק.עוד מדברי הרב:אני לא נביא,אין כאן נבואה,אני מקבל הדברים מלמעלה מוסר לכם,רק משיח נביא,רק הרב נביא,הרב הוא לא המשיח,המשיח הוא הרב,אני לא משיח,משיח הוא אני.מדברי הרב אברהם פרץ:איך הוא(הרב ניר בן ארצי שליטא) אמר לפני חודש,תעזבו את ביבי, ראש הממשלה יהיה אדם צנוע ועניו,תרבותי,כולם ירצו אותו,הוא יהיה כנוע למלך המשיח,יהיה מהפך בשלטון והמזרוחניקים יקבלו את השלטון, אין הכוונה לאותו אחד,אלא הכוונה ...חכו ותראו..הוא(הרב ניר בן ארצי שליטא)רומז בעיניו צדיק גוזר ואני שליח,הכל רמזים,הרב לא דיבר כך בחיים,הרב מתחיל לפתוח ולגלות,את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח ,עוד עלה ועוד עלה.6 מנדטים רוצה להיות ראש ממשלה עם השמאל ולפרוש מהימין היציב?בורא עולם רומז בשריפות שסופם קרב ובא.אם הוא(הרב ניר בן ארצי שליטא) אמר לבורא עולם אנא תפעיל את הכוח שלך כמו בהר סיני כדי שיראו ויראו, כשהוא(הרב ניר בן ארצי שליטא) אומר משהו והדברים נחתמים בשמיים דברים קורים,הוא(הרב ניר בן ארצי שליטא)אמר אש באיראן היה אש באיראן, הרב אומר הרוגים אז יש הרוגים,תאונה פה,אסון פה, אנשים מתחילים להתעורר,שלא תהיה לכם חלישות הדעת,בורא עולם יטפל גם בממשלה..
2
אירן
עמדין | 20-06-2021 3:15
בישראל מתכוננים להקצנה לאיז ה ישראל הכוונה האם לישראל השניה המסורתיתו היהודית בראשות המנהיג השקול והאחראי נתניהו או שמא לישראל הראשונה מלאת הזימה והשחץ בראשות גדול הנוכלים מר בנט ורעיתו מרת שקד
הבהרה
עמדין | 20-06-2021 3:32
כוונתי לרעיתו במובן הפוליטי ולא המשפחתי
3
אירן
אחד העם | 20-06-2021 13:48
איברהים ראיסי שמע בדיחה פעם נוצרי ומוסלמי ודתי לאומי ויהודי עלו ביחד ארבעתם על מטוס וואלה לא זוכר את ההמשך
4
עוד מעט יהיו...
פף | 20-06-2021 19:29
עוד מעט יהיו פה הסכמי איברהים.
5
שתי שקיות זבל...
Yoram sadot | 21-06-2021 18:41
שתי שקיות זבל