פסטה טרייה ב3 מצרכים בלבד - סרוגים

פסטה טרייה ב3 מצרכים בלבד

פסטה טרייה נשמע כמו ארוחה שדורשת הרבה עבודה והכנה, אבל תופתעו לגלות שלא בהכרח! אם בא לכם להתפנק בפסטה טרייה וטעימה מעשה ידיכם, המתכון הבא בשבילכם

author-image
פסטה טרייה ב3 מצרכים בלבד
  (צילום: שאטרסטוק)

פסטה טרייה- הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים! ולא, אל תדאגו, לא חייב מכונה.

פסטה טריה (pasta fresca) טעימה באופן משמעותי מפסטה סקה (pasta secca) וכל מה שדרוש לכם להכנתה הם 3 מצרכים בלבד.

המצרכים לבצק:

קמח 00 (אפשר להשתמש גם בקמח לבן רגיל)
ביצים
מלח

על כל 100 גרם קמח נוסיף ביצה אחת וכפית מלח. מומלץ להכין נגלות של 300 גרם כי אופן ההכנה נוח יותר בכמות כזו ומתאימה לכ-4 סועדים.

אופן ההכנה:

שמים בערמה את הקמח ויוצרים גומה- לתוכה שוברים את הביצה ומערבבים (עם הידיים!!) מוסיפים את המלח, ולשים עד שהבצק אחיד, צהוב ונעים. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה.

יוצרים גומה- לתוכה שוברים את הביצה ומוסיפים מלח (צילום: סשה צ'רניה)

בינתיים אפשר להכין רוטב שאתם אוהבים- רוטב עגבניות, שמנת פטריות ואם אתם עצלנים או שאין לכם הרבה זמן אז גם שמן זית שום ובזיליקום יסגור את הפינה. וכמובן- פרמזן.

לאחר חצי שעה מוציאים את הבצק ומתחילים בתהליך הרידוד. למי שיש מכונה- חיתכו מהבצק חתיכה קטנה יחסית והחלו במלאכת הרידוד (לפי הוראות ההפעלה של המכונה) שימו לב שאתם מקמחים מספיק גם את משטח העבודה וגם את הבצק עצמו.

אופן הרידוד ללא מכונה: לוקחים חתיכה מהבצק ומתחילים לרדד בעזרת מערוך. חשוב לקמח את משטח העבודה עם קמח הפסטה, וגם את המערוך עצמו. הרידוד צריך להיות דק מאוד כדי שהפסטה לא תצא עבה מדי.

(צילום: שאטרסטוק)

אחרי שנוצר משטח דק של בצק פסטה אפשר להיות יצירתיים ולחתוך איך שתרצו. מומלץ לחתוך רצועות של 2 ס״מ – כטלייטאלה או פטוצ׳יני. למיטיבי לכת- אפשר להכין מהמשטח פסטה רביולי טעימים ויפים.

מקמחים מעט את הרצועות לפני שמכניסים למים הרותחים. מרתיחים בסיר מים, מוסיפים מעט מלח גס- וזורקים נגלה של הפסטה ומוסיפים כף שמן זית. מוציאים אחרי 3 דקות בדיוק.

רצוי להכניס ישר לרוטב ולערבב טוב כדי שהפסטה תספוג את הרוטב כמו שצריך- הוסיפו פרמזן וזללו בתאבון!

(צילום: שאטרסטוק)

מה עושים עם נשאר מלא פסטה שלא בושלה? אפשר להקפיא – מקמחים מעט את הפסטה ומכניסים לשקית סנדוויץ', מומלץ במנות קטנות כדי שתוכלו פשוט לזרוק למים ולהכין לכם מנה טעימה וקלה. כשמוציאים מהמקפיא לא צריך לחכות שזה יפשיר! מכניסים ישר למים רותחים ונותנים לזה להתבשל 3 דקות.

אופציה נוספת- אפשר לייבש, כלומר להפוך את הפסטה הטרייה לפסטה יבשה, כמו שאנחנו אוכלים בדרך כלל. איך עושים את זה? תולים את הרצועות על מקל או כל דבר שעומד לרוחב- ונותנים לזה להתייבש במשך שבועיים. אחר כך אפשר להכין כמו שמכינים פסטה רגילה (בין 8-10 דקות במים). אפשר לשמור בשקית וואקום בארון לתקופה ארוכה.

המתכון באדיבות: סשה צ'רניה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו