ינקלביץ' נפרדה בדמעות: "אהיה נאמנה לשליחות" - סרוגים

ינקלביץ' נפרדה בדמעות: "אהיה נאמנה לשליחות"

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' נפרדה מתפקידה בדמעות בטקס חילופי השרים, והתייחסה לעתידה: "בחרתי לקחת כעת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אבל ממש לא פסק זמן מהעשייה הציבורית למען עם ישראל"

ינקלביץ' נפרדה בדמעות: "אהיה נאמנה לשליחות"
  (צילום: לע"מ)

פרידה מרגשת: שרת התפוצות עומר ינקלביץ' נפרדה הערב (רביעי) בדמעות מתפקידה במהלך טקס חילופי השרים, וזכתה למחיאות כפיים נלהבות מהקהל. בדבריה סיכמה את כהונתה והתייחסה להפסקה שתיקח כעת מהחיים הפוליטיים.

"אני חושבת שכהונתי כשרה סימלה שלב נוסף בתהליך חברתי כאן בארץ. עצם העובדה שאישה מחברה חרדית מקבלת את ההזדמנות לשבת סביב שולחן הממשלה והקבינט, ולהיות חלק ממקבלי ההחלטות, שולחת מסר לאוכלוסיות מודרות רבות- ובעיקר לנשים מאותן אוכלוסיות- שהכול אפשרי למרות המורכבויות שבדרך. שהן יכולות להשתחרר מהחסמים החברתיים ולקבל הזדמנות שווה בין שווים" אמרה. "נכון, זה לא היה פשוט. הייתי צריכה לעבור הרבה מסעות הכפשה שקריים נגדי ונגד משפחתי, אבל אם יש אישה אחת שדרכי נתנה לה תקווה לנסות גם- אז אני את שלי עשיתי".

"בחרתי לקחת כעת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אבל ממש לא פסק זמן מהעשייה הציבורית למען עם ישראל" הוסיפה. "אני יודעת שבכל מקום אליו אגיע בהמשך, אהיה נאמנה לשליחות שקבלתי עלי כאן במשרד, למען החיבור בין ישראל לתפוצות, וכן לתהליך הפנימי כאן במדינת ישראל שמקדם אוכלוסיות פריפריאליות ונותן להן הזדמנות שווה".

עוד באותו נושא

השרה היוצאת בתכנית התנהלות בשעת חירום

בהמשך דבריה פירטה השרה היוצאת על פעילות המשרד בתקופתה: "נדמה שרק אתמול עמדתי כאן על הבמה הזו, בטקס חלופי השרות של משרד התפוצות. אני זוכרת היטב את ההתרגשות, אבל בעיקר את התובנה על גודל המעמד והשליחות. כשנכנסתי לתפקידי, מגפת הקורונה הייתה בשיאה. חלק ניכר מפעילויות המשרד השגרתיות מוקפאות. לא היה פשוט להיות שרת תפוצות בתקופה בה כמעט ולא היה ניתן להגיע אל התפוצות, אבל כל אתגר הוא בעיניי הזדמנות. דווקא מתוך הקושי הצלחנו להוציא הרבה דברים טובים".

"דווקא בעידן של ריחוק חברתי, הצלחנו ליצור קשר רשמי של ממשלת ישראל ליהודי התפוצות, באופן מוחשי כזה שלא היה לפני כן. דווקא בתקופה בה אסור לגעת, הצלחנו לגעת ביהודים מכל רחבי העולם. יצרנו מציאות חדשה של שגרת שיחות עם הקהילות עצמן, ונתנו להן את ההרגשה שיש להן אוזן קשבת ודלת פתוחה במדינת ישראל.השיחות האלו היו חלק מהאסטרטגיה שהבאתי למשרד- "אסטרטגיית ההדדיות". לא עוד יחסים חד צדדים של התפוצות כלפי ישראל- לא רק התפוצות תומכות בישראל, לא רק התפוצות לומדות על ישראל, אלא מעכשיו גם בכיוון השני- ישראל תומכת בתפוצות, ישראל לומדת על התפוצות, ישראל מתחברת ליהדות התפוצות".

בסיום נאומה ינקלביץ' הודתה לשרים, לשותפים ולצוות המשרד, ובירכה את השר הנכנס נחמן שי. "אתה בא עם ניסיון ורקע עשירים בעשייה ציבורית ובעולם התפוצות, ואני בטוחה שגם במשרד הזה תעשה חיל" אמרה לשי. "אני מקווה שתמשיך את התהליכים המדהימים שהתחלנו ושתעלה את יחסי ישראל והתפוצות עוד קומה למעלה. השליחות פה היסטורית, וכך צריך להתייחס אליה, בהמון רגישות, אחריות, ומחשבה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לא החלטתי א...
דני צור | 18-06-2021 19:41
לא החלטתי א ם ינקלביץ זו נבלה או טרפה....
2
שתשאר מחוץ לפוליטיקה...
ריטליסט | 19-06-2021 23:46
שתשאר מחוץ לפוליטיקה הטעות שלה הייתה לקבל כיסא דרך לכלוך ברכיים
3
ינקלביץ אישה אמיצה!...
Nele | 22-06-2021 12:59
ינקלביץ אישה אמיצה! אל תתני לאזובי הקיר להשפיע על פעילותך החשובה למען עם ישראל! כואב להם לראות אישה, חרדית, עוצמתית ועוד יפה פועלת במרחב הציבןרי והפוליטי!! המשיכי לעשות חייל!