צפו ברגע המרגש: ההשבעה הראשונה בשפת הסימנים

צפו ברגע המרגש: ההשבעה הראשונה בשפת הסימנים

שירלי פינטו, הושבעה היום כחברת כנסת מטעם ימינה, לאחר ההתפטרות של השר מתן כהנא במסגרת החוק הנורווגי. הנהלת הכנסת הודיעה על היערכות מיוחדת לקראת כהונתה

צפו ברגע המרגש: ההשבעה הראשונה בשפת הסימנים

רגע היסטורי במשכן הכנסת.

חברת הכנסת שירלי פינטו קדוש (ימינה) הושבעה לכהונה, במסגרת החוק הנורווגי, כאשר בני משפחתה יושבים מרוגשים ביציע הכבוד. לראשונה במדינת ישראל, מעמד ההשבעה היה בשפת סימנים.

צפו ברגע ההשבעה:

לכבוד האירוע נערכה הכנסת לכהונתה. ח"כ שירלי פינטו קדוש היא חברת הכנסת החירשת הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל בהנחיית יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הוכנה מעטפת פרלמנטרית מלאה לח"כית החדשה שתאפשר לה באופן מיטבי לבצע את שליחותה הפרלמנטרית.

לצורך כך נועדו בימים האחרונים מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ וצוותה בשיתוף מומחי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של המשכן עם חברת הכנסת כדי לאפיין את הצרכים הייחודיים שלה, על מנת להעניק לה שורת פתרונות ישומיים שיסייעו לה לבצע את עבודתה הפרלמנטרית היומיומית.

בני משפחתה המרוגשים מנופפים מהיציע:

בלשכתה יוצב אור מיוחד שיתריע לפני ההצבעות

במסגרת מעטפת פרלמנטרית זו נקבע באופן תקדימי כי ח"כ פינטו תיעזר במהלך דיוני המליאה במתורגמנית שתתרגם עבורה את הנאמר לשפת סימנים ותדבר בקולה באמצעות מיקרופון "מדונה" שיחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה.

רה"מ בנט עם שירלי פינטו (צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

כמו כן נקבע לבקשת חברת הכנסת כי מקום ישיבתה באולם יאפשר לה לראות מקרוב את המתרגמת שלה דבר שיאפשר לה להיות מעורבת בנעשה במליאה בזמן אמת כדי להגיב בקריאות ביניים, להעלות שאילתות ולנאום מהפודיום ומהמיקרופון שבירכתי המליאה.

עוד נקבע כי הכנסת תערך בימים הקרובים להתקנת נורה מיוחדת בחדרה של חברת הכנסת שתהבהב בעת הישמע צילצול לפני הצבעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
היא לא שמעה שנפתלי הוא נוכל רמאי גנב ובוגד!!
גימי-יהודי מיהודה | 16-06-2021 11:37
היא בתור חכ חירשת יכולה תמיד להגיד לא שמעתי................................!!! איזה יופי לה!!
בטוח דתי...
משה | 16-06-2021 12:48
בטוח דתי אחרת התגובה הייתה שונה.מברכת עם הצלחה בתפקיד.בושה
, אתה...
אין שכל אין דאגות. חבל רק שאין פה צנזורה על תגובות פוגעניות או מטומטמות. | 16-06-2021 11:47
, אתה אידיוט ללא תקנה. יופי לך כי אתה תמיד יכול להגיד שלא הבנת.
2
שירלי
עם ישראל | 16-06-2021 11:37
מרגש בהצלחה!
3
איך אומרים בשפת הסימנים - לכי לעזאזל ??!!!!!
א | 16-06-2021 12:06
משתפת פעולה עם גנבת המנדט הגדולה בהיסטוריה !!!!!!!!!!
4
עדכוני משיח.* *...
עדכוני משיח | 16-06-2021 12:06
עדכוני משיח.* * * אַךְ הַנָּבִיא אֲשֶׁר יָזִיד לְדַבֵּר דָּבָר בִּשְׁמִי אֵת אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִיו לְדַבֵּר וַאֲשֶׁר יְדַבֵּר בְּשֵׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וּמֵת הַנָּבִיא הַהוּא.רק הרב נביא.נביא יש אחד והוא המשיח.אנחנו לא צריכים אשפוז.מתייג המרכז לנפגעי כתות משקר,הרב אברהם פרץ צודק.מדברי הרב אברהם פרץ:איך הרב אמר לפני חודש,תעזבו את ביבי,יהיה ראש ממשלה צנוע ועניו,תרבותי,כולם ירצו אותו,הוא יהיה כנוע למלך המשיח,יהיה מהפך בשלטון והמזרוחניקים יקבלו את השלטון, אין הכוונה לאותו אחד,אלא הכוונה ...חכו ותראו..הרב(הרב ניר בן ארצי שליטא)רומז בעיניו צדיק גוזר ואני שליח,הכל רמזים,הרב לא דיבר כך בחיים,הרב מתחיל לפתוח ולגלות,את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח עוד עלה ועוד עלה.לא סתם היה שריפה ובולען באיזור ירושלים והדיון בבית המשפט של ביבי נפסק,בורא עולם לא יכול לסבול את העוול שעושים לביבי.בורא עולם רומז בשריפות שסופם קרב ובא.אם הרב אמר לבורא עולם אנא תפעיל את הכוח שלך כמו בהר סיני כדי שיראו ויראו, כשהרב אומר משהו והדברים נחתמים בשמיים דברים קורים,הרב(הרב ניר בן ארצי שליטא)אמר אש באיראן היה אש באיראן, הרב אומר הרוגים אז יש הרוגים,תאונה פה,אסון פה אנשים מתחילים להתעורר,שלא תהיה לכם חלישות הדעת,היו ימים שכל יום בקורונה מתו 60 איש בידי שמיים,בורא עולם יודע לטפל בקורונה,הוא יטפל גם בממשלה.. ימין ימין ימין.הימין יעלה.גוש הימין.הימין החדש.ימינה.כל פניותיך יהיו לימין.ליברמן ימין,ליכוד ימין,חרדים ימין,סער ימין,ימינה ימין.הציונות הדתית ימין.עוצמה יהודית ימין.פייגלין ימין.גנץ נוטה לימין.90 אחוז מהכנסת ימין.הימין היציב 80 אחוז בכנסת.בשמיים בחרו ימין.גאולה ימין.משיח ימין.ימין משה.שננו אחרי-ימין ימין ימין.כל פניותיך יהיו לימין.ימין השם רוממה.ימין השם עושה חיל.יד ימין.רגל ימין.צד ימין.ימין ולא שמאל,ימין ולא ימינה,ימין ולא ימינה ולא שמאלה.ממשלת ימין.רוב לימין.בנ-ימין נתניהו.כולם יהיו ימין.משיח כאן להישאר.משיח האמת ימין.משיחת השקר שמאל,אל תאמינו לה,תעזבי אותי קרציה,לא אפקח את עיני מלהסתכל על עם טמא שהלך לשמאל.משיח לא ישקוט עד שהימין יעלה.משיח עומד לפניכם היום,אתם רואים אותו,שומעים אותו,ממשמשים אותו,משיח אדם פשוט,רק משיח נביא,בסוף אני יחסום אותך משיחת השקר השמאלנית.לא יתמו חטאים מן הארץ,לא יתמו נביאי שקר. עכשיו דברי תורה מהרב ניר בן ארצי שליטא: הקבה בחר בימין אז למה ללכת לשמאל?ממשלת שינוי?איזה שינוי אתם רוצים? יש בארץ ישראל הכל,צבא פרנסה,אוויר טוב,איזה שינוי אתם רוצים? המשיח לא שייך לאף מגזר,המשיח אוהב את כולם,כולם ישמעו ויצייתו למשיח,למשיח יש ענווה בלתי נתפסת.
חלאס...
החסר משוגעים אנכי ? | 16-06-2021 13:44
חלאס ! צא לנו מהווריד !
, הנביא והמשיח...
אני החסיד והחייל של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מרן המלך המשיח בן צדקנו שליט"א!!! | 16-06-2021 13:20
, הנביא והמשיח שבדורנו הוא כק אדמור מליובאוויטש מרן המלך המשיח בן דוד צדקנו שליטא הוא גם מרן נשיא ונביא שופט ויועץ הדור, הוא ולא אחר רק הוא הרבי מליובאוויטש שליטא הוא מלך המשיח והוא נשיא הדור ונביא הדור ושופט ויועץ הדור, הוא חי וקיים בגוף גשמי כאן איתנו בארהב בעיר ניו יורק בברוקלין ב770 בית ריבינו שבבל (ארהב) רק הוא ולא אחר!!!!
5
יעלי נגיד-מזרחי כתבה...
יוסי | 16-06-2021 12:23
יעלי נגיד-מזרחי כתבה היום במקור ראשון כתבה מגמתית נגד אלוף משנה במילואים חבר הכנסת שר הדתות ר' מתן כהנא שליט'א שהקדוש ברוך הוא יחיהו וישמרהו. אין אפשרות להגיב שם על הדברים אז בחרתי להגיב כאן. שני שקרים שכתבה יעלי : 1. הפערים בנטל מצטמצמים דווקא כשהחרדים בממשלה. שקר וכזב. חוק לומדי תורה עמד מעבר לפינה והיה מחוקק במהרה. אף חרדי לא היה מתגייס. אגב, כשלפיד היה שר אוצר היו יותר מתגייסים חרדים מאשר לפני זה. 2. השיח של ר' מתן שליט'א כנגד החרדים צריך להשתנות . שקר וכזב. הוא לא צריך להשתנות. אנחנו ששירתנו , למדנו וקיימנו לא צריכים להיות בצילו של אף משתמט חרדי מצבא ומצוות. כן. כן. הם משתמטים גם ממצוות ומשווקים את עצמם כצדיקים גדולים וחסודים. ח.ר.א על רובם וזה עוד איחול טוב כי ח.ר.א. אפשר לנגב ולרחוץ ודי בקלות.
מתן...
טאו | 16-06-2021 15:56
מתן כהנא אכן איש יקר אבל הוא שגה ונפל למלכודת השקר של בנט. אני הצבעתי ימינה כי רציתי ממשלה סופר סופר ימנית לא זה מה שקיבלתי. אני מבקש את קולי בחזרה מגברת שקדיה המיופיפת.
אני מתבייש
kobi | 16-06-2021 12:49
אני מתבייש שדודי אמסלם תקף את ר׳ מתן שליט׳א הענק שבענקים המחזיק בספרא ובסיפא במצוינות גדולה ובחר להגן על המשתמט הקטן , אב של משתמטים, סב של משתמטים , סבא רבא של משתמטים ששמו הוא ׳חבר של דרעקי אוכל השוחד וחבר של פליצמן אוכל השוחד לכאורה׳.
6
מאחל לה הצלחה....
משה | 16-06-2021 12:45
מאחל לה הצלחה. כי אצל הדתיים לא מקבלים פגם באדם.אני זוכר כתבות על זוגות חרשים שהגיעו לרבנות להירשם לחתונה והרימו עליהם מכשולים בגלל הפגם.
7
כל הכבוד לימינה על מינוי ראוי שכזה
אזרח | 16-06-2021 13:22
משה אתה בטח חרדלי
8
שהקב''ה ישלח לה...
אני | 16-06-2021 13:24
שהקב''ה ישלח לה ולכל חולי עמו ישראל רפואה שלמה ויחד עם זאת בנט עדיין נשאר מבחינתנו איש לא אמין שגנב את הציבור!!!