הדבר החשוב שהממשלה החדשה דווקא כן תסכים עליו

הדבר החשוב שהממשלה החדשה דווקא כן תסכים עליו

למרות המחלוקות הרבות בין סיעות הקואליציה החדשה, יש נקודת השקה אחת חשובה ביותר, המחברת את כולם – הנגב והגליל, וזו הזדמנות ייחודית לקדם את האזורים האלו

author-image
הדבר החשוב שהממשלה דווקא כן תסכים עליו
  צילום: ענת הרמוני/פלאש 90

על הממשלה שקמה השבוע נאמר כמעט כל דבר אפשרי.

לא מעט אנשים כבר מספידים אותה ורבות דובר על אופיה רווי הניגודים בו מפלגות מכל קצוות הקשת הפוליטית יצטרכו לפעול בכפיפה אחת בתוך קואליציה צרה ובלתי אפשרית המונה 61 אצבעות.

נכון, ככל הנראה בממשלה שתקום לא צפויות להתקבל החלטות אידיאולוגיות שכן המסמך הקואליציוני אומר בפרוש שיישמר הסטטוס קוו ברוב הסוגיות שבמחלקות המגדירות את ההבדל ימין ושמאל. עם זאת ישנה דווקא נקודת השקה אחת חשובה ביותר, המחברת את כל מפלגות הקואליציה – הנגב והגליל.

כל המפלגות מסכימות לפתח אזורים אלו שכן הם נמצאים בקונצנזוס לאומי רחב מכל קצוות הקשת הפוליטית. לקידום הנגב והגליל שותפה גם מפלגת רע"מ, שעשתה היסטוריה כמפלגה הערבית הראשונה שתהיה חברה פעילה בקואליציה. רע"מ דרשה במסגרת ההסכם הקואליציוני להסדיר את הישוב הבדווי בנגב ונענתה בחיוב, זו היא סוגייה חשובה שבמשך יותר מדי שנים לא טופלה ולא ניתן לה מענה ראוי.

לכן, קידום ופיתוח הנגב והגליל הוא רצון משותף וחוצה מגזרים ואת כל האוכלוסיות שמרכיבות את החברה הישראלית – יהודים, ערבים ודרוזים יחדיו.

עוד באותו נושא

מרסבא | לא תאמינו אבל המקום הזה בארץ


9

החיים בנגב והגליל זו העסקה הכי טובה

במהלך העשור האחרון, הנגב והגליל נמצא בתנופה שלא חווה כמותה מאז קום המדינה. תמיכה ותקצוב של המדינה הוא דבר אינסטרומנטלי וחשוב והמדינה בהחלט נתנה את חלקה במהלך השנים האחרונות, אשר עזרו לייצא את היתרונות שמציע המרכז לדרומה ולצפונה של המדינה וכך להפוך את הנגב ואת הגליל למרכזים החדשים של ישראל.

כמו כן, ארגונים, עמותות וקרנות הוכיחו את העוצמה של התעוזה הישראלית. זכינו בתנועת אור בשני העשורים להוכיח תזה זאת על ידי הקמה וחיזוק של יישובים ופעולה מסיבית, הקמנו 9 יישובים, חיזקנו 50 מושבים וקיבוצים, והיום אנחנו פעילים ב14 ערי פיתוח בדרך להפוך אותם לערים הכי שוות כמרכזים החדשים בצפונה ובדרומה של ישראל.

יש לנו 50 אלף איש ב74 קהילות שהוכיחו שזה ייתכן וזה אפשרי, וזה יצר מומנטום והשפעה שהביאה להשקעה של יותר מעשרה מיליארד שקלים. אבל הדבר החשוב מכולם הוא יצירת ההבנה אצל תושבים שהחיים בנגב והגליל כי זו העסקה הכי טובה שלהם ושל הדורות ההמשך שלהם.

חשוב להבהיר – לפנינו עוד הרבה עבודה. עלינו לדאוג לכך שיהיה דיור בסבסוד משמעותי הן ברכישה והן בשכר הדירה. חייבים לייצר הגירה עסקית לדרום ולצפון של חברות מהמרכז שיספקו מקומות עבודה בשכר גבוה.

צילום: יעקב לידרמן/פלאש 90

משימה לאומית משותפת

עלינו להמשיך במאמצים להפוך את הנגב לבירת הפוד-טק, הדזרט-טק והאגרו-טק העולמית, זאת לצד המשך קידום התעשייה המתקדמת ומקצועות הסייבר באזורים אלו.

מאז ימי הרצל ובן גוריון לא הצלחנו להציב את הנגב ואת הגליל כסמל המאחד של ישראל. הגיע הזמן להפוך את הקערה על פיה ולראות דווקא מה מאחד את העם – משימה לאומית משותפת- שתתאים לכל ממשלה שתקום. פיתוח הנגב והגליל הם לא רק שטחים הנמצאים בקונצנזוס – הם תמצית הציונות.

אני בהחלט מאחל לכולנו שהפעם הבאה שנלך לקלפיות יהיו בעוד 4 שנים. בינתיים, כולי תקווה שנחזור למתכונת הישנה של ממשלה מתפקדת הדואגת לאזרחיה – יהודים וערבים יחדיו. לדעתי, לפחות על פיתוח הנגב והגליל הממשלה שמתוכננת לקום כן יכולה להסכים.

****

רוני פלמר הוא מנכ"ל תנועת אור לישוב הנגב והגליל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הם באמת מקדמים...
שלמה | 16-06-2021 9:52
הם באמת מקדמים את הנגב להפוך למדינת בדואיסטאן.
2
אינך מבין דבר
אליעזר בית אל | 17-06-2021 0:06
מה שמחוץ לגבולות ישראל, קרי מרעננה בצפון עד תל אביבי בדרום, לא באמת מעניין. את הנגב מוכרים עכשיו לרעם, והגליל ככל הנראה בהמשך.