יהודים הניפו דגל בהר הבית ונעצרו; ההר נסגר ליהודים - סרוגים

יהודים הניפו דגל בהר הבית ונעצרו; ההר נסגר ליהודים

עשרה מתפללים נעצרו הבוקר בהר הבית לאחר שהניפו דגל בהר וקראו קריאת שמע. המשטרה סגרה את ההר למבקרים. בין העצורים רב הישוב בית חורון

יהודים הניפו דגל בהר הבית ונעצרו; ההר נסגר ליהודים
  שוטר בהר הבית (ארכיון פלאש90)

עשרה מתפללים יהודים נעצרו הבוקר בהר הבית, בהם רב הישוב מבוא חורון, הרב מיכה פלד.

בארגוני המקדש מספרים כי העולים להר הבוקר נאלצו להמתין כשעה לפני שהורשו להכנס לשטח ההר. גם אחרי הכניסה, פוצלו היהודים לקבוצות קטנות, של 7 אנשים בכל קבוצה. לכל יהודי נצמד שוטר עם מצלמת מעקב כדי לשמור עליו לבל יתפלל או ישתחוה. במהלך העליה שיננו השוטרים שוב ושוב באזני העולים את האיסור שגזרה המשטרה על היהודים להתפלל על ההר.

במהלך הביקור פקעה סבלנותם של כמה מהעולים, והם החלו לקרוא קריאת שמע, חלקם שרו את המנון התקוה והניפו את דגלי ישראל וקראו לראש הממשלה להפסיק לפחד מהאיומים האיסלמיים, ולאפשר ליהודים חופש תפילה בהר הבית.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

המשטרה עצרה שלושה מהמתפללים היהודים ביניהם גם את הרב מיכה פלד, רב היישוב בית חורון ואיתו הרב יעקב היימן ודני סימן.

מחוץ להר נעצרו שתי בנות צעירות שהתפללו והחזיקו מדבקות בהן נכתב 'כהנא צדק'. המשטרה עצרה אותן בעוון הסתה. עו"ד איתמר בן גביר המייצג את העצורות מטעם עמותת 'חננו' אמר ל'סרוגים': "יש להצטער שהמשטרה לא נותנת חופש תפילה ליהודים אפילו סמוך להר הבית. מדובר במעצר לא חוקי ואמליץ לבנות להגיש תביעה אזרחית".

מעצרים אלו מצטרפים למעצרם בסוף השבוע של שלושה רבנים אחרים בטענה כי תפילתם הרגיזה את המוסלמים. ביניהם הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, והרב דורון לדווין ראש המדרשה לבנות בטכניון ויהודה גליק שהורחק מהר הבית למשך חצי שנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זו הרמה שלו מה לכם כי תלינו.
מ.ח.לובושיץ | 14-10-2013 16:04