ממשלת בנט לפיד; הסיכויים והסיכונים - סרוגים

ממשלת בנט לפיד; הסיכויים והסיכונים

הסיכויים והסיכונים של ממשלת בנט לפיד הם גדולים, המטרה העיקרית שלהם היא לצלוח את התקציב ולדאוג לשרוד. זה לא רק הפערים האידיאולוגיים בין מרכיביה, זה גם קוצר היריעה

ממשלת בנט לפיד; הסיכויים והסיכונים
  יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)

הבעיה של הממשלה שהושבעה אמש (ראשון) היא לא רק הפערים האידיאולוגיים בין מרכיביה, אלא הבעיה שנחשפנו אליה אתמול: העובדה שהיא עברה על חודו של קול.

עוד באותו נושא

היסטוריה: צפו בשבועת האמונים של רה"מ בנט


22

בממשלת 60 מנדטים כל סעיד אל חרומי הוא מלך, כל אלי אבידר יכול לטרלל את המערכת. קואליציה כזו שברירית צריכה כל הזמן להתעסק עם הקצוות כדי שיישרו קו.

בין ראשי המפלגות לפיד, בנט, סער, מיכאלי, הורוביץ ועבאס – אפשר להגיע להבנות ולעבודה משותפת, סך הכל כרגע לאף אחד אין אינטרס לפרק את החבילה.

לפיד, על אף התחזקותו בסקרים, אם יפרק את החבילה יכול למצוא ברוב של 61 את נתניהו חזרה בשלטון יחד עם בנט וסער בהצעת אי אמון קונסטרוקטיבית. סער ובנט יגידו שאי אפשר לסמוך עליו, הוא יתפס כלא אמין והם ירוצו לחיק נתניהו מבלי לפזר את הכנסת ויקימו ממשלה. לכן לא כדאי לו לצאת להרפתקה מסוכנת כזו. הוא מעדיף להמתין לתורו.

לבנט וסער גם אין אינטרס לפרק את הממשלה שתפרו יחד עם השמאל מרכז, כי מצבם בציבור לא משהו בלשון המעטה.

עוד באותו נושא

כותרות העיתונים: מ"מהפך" עד "היו צריה לראש"


4

גם לעבאס שהגיע להישג אדיר בחברה הערבית לא מתחשק לבחון שוב את כוחו אל מול המשותפת, ולמרצ והעבודה יש סופסוף חלק בממשלה.

אבל הם לא הבעיה, הבעיה היא הספסלים האחוריים. כל ח"כ שמסתכסך עם היו"ר שלו, או שהוא רוצה להעביר משהו שלא מקובל על כולם, נמצא בעמדה להלך אימים על הקואליציה. ובאופוזיציה בראשות נתניהו, יריב לוין, סמוטריץ' וגפני, לא יעשו חיים קלים לקואליציה.

עידית סילמן לא מספיק מנוסה להניע כזו קואליציה מורכבת, אלקין יסייע לה בתור השר המקשר בין הכנסת והממשלה, ויהיה מעניין לראות שוב את קרב המוחות אלקין – לוין שפעם היו צוות מוביל בקואליציה תחת ממשלות נתניהו.

עוד באותו נושא

מנהיגי העולם מגיבים: מצפים לעבוד עם הממשלה החדשה


8

האופוזיציה

נתניהו יישאר על כנו ויפגין נחישות, החרדים והציונות הדתית יתקפו, כי הם רוצים שהממשלה תיפול ואז נתניהו יכול לחזור הענק. הם ינסו לזנב בנחשלים. אבל השאלה מה קורה אם הקואליציה כן תוכיח יציבות, אז הם יהיו בבעיה.

סער ובנט צפויים לאחד כוחות, סער יודע לבנות תשתית בקרב רשויות מקומיות שירצו להתחבר למקורות השלטון. אם הם יוכיחו יציבות נראה נהירה לשם כפי שהיה בזמנו עם קדימה (ניר ברקת רץ מטעמם בירושלים, והוא לא היחיד).

במצב כזה הכיסא של נתניהו יכול לרעוד. ברקת, כ"ץ ואדלשטיין כבר ילחצו יותר להזיז אותו לטובת חלק בשלטון. ראשי סניפים וחברי מועצות. בנוסף צפוי לעבור חוק שארבעה ח"כים בלבד יכולים להתפצל, ומי יערוב שלא יהיו ארבעה כאלו מהליכוד שלטובת תפקידים ולצורך טובת היציבות ועם ישראל לא יעשו כמעשה אלקין ושרן השכל?

בנוסף כבר שמענו מצד אייכלר ופורוש, שלא מבינים מדוע החרדים קשרו את גורלם עם נתניהו למצולות (אצל דרעי אגב, זה אחרת, הוא מכיר את הבייבי שלו, שלא יתן לו להתנתק מנתניהו כעת).

אבל אם כאמור בקואליציה יהיו בקיעים, מוסי רז ימשוך לכאן, כי פעילי שמאל יגיעו אליו עם תלונות, וניר אורבך ימשוך לשם כי בבית הכנסת שלו יעשו לו פרצופים, הממשלה תתחיל להיפרם ולאופוזיציה כדאי להמתין לשמוע את הקריסה ולקחת את השלל.

אם הממשלה תשרוד, בנט וסער יכולים להיות על הסוס ולהציג הישגים, אם לא לפתח נתניהו רובץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לא הוא
כ | 14-06-2021 9:25
בנט מבסוט מביידן מנועי האוטובוסים לפינוי ישובים מתחממים על הקווים. אלחייני ודגו בגדו בהתיישבות ...תתעוררו אחים
ממשלה רפורמית...
א | 14-06-2021 15:32
ממשלה רפורמית את בושה למדינה
להתפלל על...
אפרת | 14-06-2021 11:22
להתפלל על הממשלה הזאת בעה פחות שנאה והסתתה
בנט עדיף לימין מביבי
יובל | 14-06-2021 11:08
ביבי שולט בדעת הקהל, יכול לעשות הכל והימין יסלח לו, נאום בר אילן, להסתחבק עם ערפאת (תעשו גוגל ביבי-ערפאת ותיגעלו), פינוי חברון, התנתקות, הקפאת הסיפוח, וכל דבר שרק ירצה - לכן הוא מסוכן לימין. לבנט אין את הקרדיט האינסופי שיש לביבי בימין, ולכן הוא לא יכול להרשות לעצמו לזוז יותר מדי ממה שמצופה ממנו בימין, הוא גם לא יזוז לצד השני בגלל הקואליציה - אבל אפסו הסיכונים שהיו עם ביבי למהלכים נגד האינטרס הימני. זה כמובן לא מה שיוצג עי הליכוד והציונות הדתית שילכו על הראש שלו, אבל השיפוט הסופי הוא עדיין של כל אחד ואחד. בהצלחה !
2
נתניהו לא יכול...
אין מקום | 14-06-2021 9:28
נתניהו לא יכול לחזור, 4 מערכות לא השיג רוב והוא נהיה רק יותר ויותר מסית שקרן וניבזי מה שבוודאי לא מוסיף לו מנדטים.
אכן
שולמית | 15-06-2021 2:01
הרוב השפוי מאס בו וגם כשלון של ממשלת השינוי לא ישנה זאת!
3
עדכוני משיח.מתייג המרכז...
עדכוני משיח | 14-06-2021 11:07
עדכוני משיח.מתייג המרכז לנפגעי כתות משקר.הרב אברהם פרץ צודק .ימין ימין ימין.הימין יעלה.גוש הימין.הימין החדש.ימינה.כל פניותיך יהיו לימין.ליברמן ימין,ליכוד ימין,חרדים ימין,סער ימין,ימינה ימין.הציונות הדתית ימין.עוצמה יהודית ימין.פייגלין ימין.גנץ נוטה לימין.90 אחוז מהכנסת ימין.הימין היציב 80 אחוז בכנסת.בשמיים בחרו ימין.גאולה ימין.משיח ימין.ימין משה.שננו אחרי-ימין ימין ימין.כל פניותיך יהיו לימין.ימין השם רוממה.ימין השם עושה חיל.יד ימין.רגל ימין.צד ימין.ימין ולא שמאל,ימין ולא ימינה,ימין ולא ימינה ולא שמאלה.ממשלת ימין.רוב לימין.בנ-ימין נתניהו.כולם יהיו ימין.משיח כאן להישאר.משיח האמת ימין.משיחת השקר שמאל,אל תאמינו לה.משיח לא ישקוט עד שהימין יעלה.משיח עומד לפניכם היום,אתם רואים אותו,שומעים אותו,ממשמשים אותו,משיח אדם פשוט,רק משיח נביא,בסוף אני יחסום אותך משיחת השקר השמאלנית.לא יתמו חטאים מן הארץ,לא יתמו נביאי שקר. עכשיו דברי תורה מהרב ניר בן ארצי שליטא: הקבה בחר בימין אז למה ללכת לשמאל?ממשלת שינוי?איזה שינוי אתם רוצים? יש בארץ ישראל הכל,צבא פרנסה,אוויר טוב,איזה שינוי אתם רוצים? המשיח לא שייך לאף מגזר,המשיח אוהב את כולם,כולם ישמעו ויצייתו למשיח,למשיח יש ענווה בלתי נתפסת.
4
כן כן אור...
המיואש | 14-06-2021 16:02
כן כן אור יזרעאלי המזרוחניק סחבה של 00מולנים ואסקופה נדרסת שלהם לפתח נתניהו קובץ עם עוד 2 מיליון מצביעים כדי לנדף אתכם מזרוחניקים חלולים