דו"ח חדש: "דיכוי מוסלמים בסין - פשע נגד האנושות" - סרוגים

דו"ח חדש: "דיכוי מוסלמים בסין – פשע נגד האנושות"

מאות אלפי גברים ונשים ממיעוטים מוסלמיים בסין מוחזקים במתקני כליאה המוניים וסובלים מעינויים - כך נקבע בדו"ח של ארגון אמנסטי. עוד נאמר כי מיליוני מוסלמים נתונים למעקב שיטתי: "פשע נגד האנושות"

author-image
דו"ח חדש: "דיכוי מוסלמים בסין - פשע נגד האנושות"
  (צילום: שאטרסטוק)

אויגורים, קזחים, וקבוצות אתניות נוספות שברובן בני המיעוט המוסלמי במחוז שינז'יאנג שבסין, שהוא מחוז אויגורי אוטונומי, מתמודדים עם מערכת שיטתית שארגנה המדינה לכליאה המונית, עינויים ורדיפה, המגיעים לכדי פשע נגד האנושות. כך קובעת תנועת אמנסטי אינטרנשיונל בדו"ח חדש שיוצא לאור היום (חמישי).

הדו"ח "כאילו היינו אויבים במלחמה: כליאה המונית, עינויים ורדיפה של מוסלמים בשינז'יאנג שבסין", מפרט על פני 160 עמודים את עדויותיהם החדשות של עצירים לשעבר ששוחחו עם צוות המענה למשברים של אמנסטי, ופירטו את האמצעים הקיצוניים שבהם הרשויות בסין נוקטות מאז 2017 כדי לעקור מן השורש הלכה למעשה מסורות דתיות ותרבותיות, וכן את השפות המקומיות, של הקבוצות האתניות באזור. תחת המעטה של "מאבק בטרור", הפשעים הללו פוגעים בקבוצות אתניות של אויגורים, קזחים, הואי, קיריגזים, אוזבקים וטג'יקים.

הרשויות בסין הקימו את אחת ממערכות המעקב המתוחכמות ביותר בעולם ורשת אדירת מימדים ועגומה במיוחד של מרכזי "חינוך מחדש" – למעשה, מחנות מעצר – בכל רחבי מחוז שינז'יאנג. העינויים והיחס הבלתי הולם הם שיטתיים במחנות וכל מובן של חיי היום-יום ממושטר במאמץ להחדיר בכוח ערכים חילוניים, הומוגניים, לאומיים-סיניים שמשוייכים למפלגה הסינית-הקומוניסטית.

"הרשויות הסיניות הקימו דיסטופיה גיהינומית בקנה מידה אדיר מימדים במחוז האויגורי האוטונומי של שינז'יאנג", אמרה אנייס קלמאר, מזכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל. "אויגורים, קזחים ומיעוטים מוסלמיים נוספים נפגעים מפשעים נגד האנושות ומהפרות חמורות נוספות של זכויות האדם שלהם, שמאיימות למחוק את הזהויות הדתיות והתרבותיות שלהם".

קלמאר הוסיפה כי "הדבר צריך לזעזע את המצפון האנושי שמספרים אדירים של בני אדם נתונים לשטיפת מוח, עינויים ויחס משפיל בצורות אחרות במחנות מעצר, בשעה שמיליונים אחרים חיים בפחד תחת מנגנון מעקב אדיר מימדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רק אתאיסטים יכולים להתנהג ככה
*** | 10-06-2021 18:30
***
2
רק אתאיסטים מתנהגים ככה
*** | 10-06-2021 18:34
המדינה החילונית ביותר בעולם היא סין: 61% מתושביה הגדירו עצמם כאתאיסטים; 7% אמרו שהם חילונים ורק 7% אמרו שהם דתיים. קונפוציאניזם, בודהיזם וטאואיזם, שהיו המסד הרוחני של סין, פינו את מקומם לחומרנות גורפת. (בסקר גלובלי אחר, מ-2013, הסכימו 71% מהסינים עם האמירה: אני מודד את הצלחתי באמצעות הדברים שבבעלותי, יותר מאשר בכל 20 המדינות האחרות שתושביהן נסקרו).
רק שהם "אתאיסטים" בגלל כפייה
חירותן | 12-06-2021 19:19
העם הסיני עצמו לא אשם במצב, הוא נתון לטרור המפלגה הקומוניסטית. וגם אי אפשר להגיד בכלל שהוא אתאיסטי אפילו, אלא שהוא חי תחת, שוב, טרור המפלגה הקומוניסטית. פעם אחרונה שעשרות מיליוני סינים האמינו במשהו, המשטר פעל לדכא את חופש הדת והארגון שלהם. הסיבה שהמפלגה הקומוניסטית מדכאת מיעוטים וגם סתם את כלל הציבור אם אנשים אומרים משהו שלא בא לה בטוב, זה שהם פשיסטים, השלטון מעל הכול, המפלגה דואגת קודם כל לעצמה, והאנשים עצמם הם משניים.
3
מי שבעיקר מומחה...
נפתלי | 11-06-2021 14:57
מי שבעיקר מומחה לפשעים נגד האנושות זה המוסלמים
4
הפגנות ענק של השמאל נגד סין בעוד....
אילי | 13-06-2021 20:40
הנה, עוד רגע ממש.... עוד דקה זה קורה! נו... איפה הם?
5
הרבי
נועם | 06-08-2021 5:24
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף