אושר: פיצוי לבעלי משפחתונים שנפגעו בשומר החומות

אושר: פיצוי לבעלי משפחתונים שנפגעו בשומר החומות

אחרי מאבק של ח"כ ינון אזולאי ותמיכת ח"כ גפני, אישרה היום ועדת הכספים מנגנון פיצוי גם לבעלי משפחתונים שנפגעו בזמן מבצע שומר החומות

author-image
אושר: פיצוי למשפחתונים שנפגעו בשומר החומות
  צילום: פלאש 90

כחודש אחרי סיום מבצע שומר החומות, גם בעלי המשפחתונים ייכנסו לסל הפיצויים וזאת בתום דיונים ארוכים בוועדת הכספים בעניין תקנות הפיצויים לנזק עקיף במבצע "שומר חומות".

היום אושרה דרישתם של יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני וח"כ ינון אזולאי (ש"ס), שמוסד חינוכי כדוגמת משפחתון או גן ילדים, שנסגר בהוראת פיקוד העורף, יכלל גם הוא במסלול פיצוי בגין מסלול שכר, ויהיה זכאי ל-430 ₪ ליום, כפול מספר הימים שהמוסד נסגר בהתאם להוראות, זאת בתנאי שהמוסד זיכה את הורי הילדים מתשלום לימים אלה.

בנוסף במסגרת ההסכמות עם משרד האוצר אושרו תקנות פחת מואץ לטובת העסקים שנפגעו בערים המעורבות במהלך המהומות במהלך המבצע.

לפי החוק, הפיצוי בגין נזק עקיף משתלם באופן מלא ביישובי ספר שנמצאים בטווח של עד 7 ק"מ מרצועת עזה. עם זאת, שר האוצר באישור ועדת הכספים, מוסמך לקבוע אזורים מסוימים נוספים שיזכו לפיצוי בשל נזק עקיף במנגנון ולתקופה שיקבעו.

ח"כ אזולאי (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת)

אחרי האישור, איגוד מטפלות המשפחתונים בכוח לעובדים הביעו שביעות רצון מהמהלך והודו לחברי הכנסת על הסיוע. לדבריהם: "אלפי משקי בית התלויים בהפעלת המשפחתונים לפרנסתם, נאלצו לסגור אותם שוב כפי שהיה במהלך סגרי הקורונה."

"ח"כ גפני ואזולאי המלווים לאורך שנים את מצוקת מפעילות המשפחתונים הקדימו רפואה למכה: בעבר נדרשו חודשים רבים לפיצוי המטפלות על נזקי "צוק איתן". נמשיך ונפעל, בתמיכת חברי הכנסת, להסדרת מעמדן של המטפלות כשכירות, על מנת שה"מרדף" להשגת פיצויים, המגיעים להן בדין, ימנע בעתיד."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו