יו"ר אגודת אפרת אלי שוסהיים הלך לעולמו - סרוגים

יו"ר אגודת אפרת אלי שוסהיים הלך לעולמו

יו"ר אגודת אפרת הלך לעולמו בגיל 80, לאחר שלקה באירוע מוחי בשבת האחרונה. במהלך חייו עבד כרופא מנתח, לצד פעילות להגברת הילודה ומניעת הפלות

יו"ר אגודת אפרת אלי שוסהיים הלך לעולמו
  (צילום: באדיבות המשפחה)

יו"ר אגודת אפרת, ד"ר אלי שוסהיים, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 80, זאת לאחר שלקה באירוע מוחי במהלך השבת האחרונה. הלוויתו תתקיים הערב בשעה 21:00 בבית ההלוויות סנהדריה בירושלים.

שוסהיים נולד בארגנטיה בשנת 1941 להורים שנמלטו מפולין לפני מלחמת העולם השנייה, ועלה לארץ בשנת 1963. במהלך חייו עבד כרופא במספר בתי חולים, ביניהם שערי צדק והדסה עין כרם, וכן שימש כרופא הכנסת בין השנים 1967 ו-1971. בשנת 1975 הקים את בית החולים הסיעודי "נוה שמחה" בירושלים, ובמקביל שימש כיו"ר הוועדה הבין-משרדית להסמכה ולפיקוח על המוהלים ברבנות הראשית לישראל.

אלי שוסהיים ורעייתו רחל (צילום: באדיבות המשפחה)

במקביל לעבודתו כרופא מנתח, שמו של שוסהיים נקשר בעיקר באגודת 'אפרת' שבראשה עמד משנת 1977 ועד מותו. האגודה הוקמה בידי ניצול השואה שאיבד בה את בני משפחתו, הרשל פייגנבוים, במטרה לפעול לעידוד הילודה בעם היהודי. במהלך פעילותו שוסהיים התמקד בעיקר בסיוע למניעת הפלות מלאכותיות בישראל.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הספיד את מותו: "בצער רב קיבלתי את הבשורה המעציבה על פטירתו הטראגית של ידידי האישי, יו"ר אגודת אפרת, ד"ר אלי שוסהיים ז"ל. ד"ר שוסהיים 'מציל הילדים', הקדיש את כל חייו למען חיי אדם ורבבות של ילדי ישראל חבים לו את חייהם, זכה ושימש כרופאם של גדולי ישראל במשך עשורים וקידש שם שמיים בעולם. אני שולח את תנחומיי למשפחתו הכבודה, במורשתו אשר הותיר אחריו תנוחמו. יהי זכרו ברוך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זכותו תגן על...
אני | 09-06-2021 20:00
זכותו תגן על עם ישראל