‏‎האישה בחלון | כוכבים גדולים וביצוע כושל •ביקורת - סרוגים

‏‎האישה בחלון | כוכבים גדולים וביצוע כושל •ביקורת

לאחר 3 דחיות במשך שנה וחצי, הסרט "האישה בחלון" הגיע לנטפליקס. הסרט נשמע מבטיח, עם כוכבים כמו איימי אדאמס וג'וליאן מור, אבל מסתבר שכוכבים גדולים לא מספיקים בשביל להפוך סרט למצויין

‏‎האישה בחלון | כוכבים גדולים וביצוע כושל •ביקורת
  (צילום: Melinda Sue Gordon)

לסרט "האישה בחלון" היו את כל התנאים האופטימליים להפוך להצלחה מסחררת. אחרי הכול, מה יכול להשתבש בסרט שמאגד בתוכו כוכבי ענק כמו איימי אדאמס, גרי אולדמן וג'וליאן מור? גם מלאכת הבימוי של הבמאי המוערך וזוכה האוסקרים, ג'ו רייט (כפרה, גאווה ודעה קדומה, ושעה אפלה), היתה הבטחה גדולה. למרות כל זאת – קצרה היריעה מלפרט את כמות הנאחסיות שליוותה את הסרט.

עריכה

כבר כשהיה מוכן לצאת לאקרנים ב2019, הקרנות המבחן של הסרט גרפו ביקורות קטלניות שגרמו לבהלה בקרב יוצריו, שהחליטו בחכמה לשגר אותו חזרה לחדר העריכה לטובת מקצה שיפורים.

האישה בחלון

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים



הקורונה גרמה לדחיית יציאת הסרט שלוש פעמים. כשמפיציו קצו בהמתנה הממושכת, הם החליטו למכור אותו לנטפליקס, רק בשביל לגלות ששבועיים אחר כך בתי הקולנוע עתידים להיפתח מחדש.

אך אלו אינן הבעיות המרכזיות של הסרט שמגיע מערוגות "נעלמת", "יצורים ליליים" ו"האשה ברכבת". כולם סרטים שמעמידים במרכזם גיבורה שחווה מציאות מניפולטיבית ופסיכוטית.

עוד באותו נושא

"קרואלה" זה השטן לובשת פראדה על ספידים | ביקורת

הסרט, בניגוד גמור אליהם, מפוזר למדי. חווית הצפייה בו מרגישה לרגע אחד כמו צפייה במחזה תיאטרון, רגע אחר כך כאילו מדובר במותחן פסיכולוגי ששואב השראה מהיצ'קוק, ורגע אחרי הוא מתחפש לקומדיה אפלה.

העלילה

במרכז הסרט נמצאת אנה פוקס (איימי אדאמס), פסיכולוגית ילדים שמכורה ליין, חתולים וכדורים. בעקבות טראומה איומה שעברה (שתתגלה במהלך הסרט), היא מסוגרת בביתה ללא יכולת לצאת לצאת החוצה ולתקשר עם הסביבה.

צילומי הסרט (צילום: Melinda Sue Gordon)

עמה בדירה יש דייר נוסף (וואיט ראסל, אחיה היהודי של השחקנית קייט הדסון) שמהווה עבורה קשר לעולם שבחוץ. גם כאן, בדומה ל"בחורה על הרכבת", אנה מבלה את מרבית זמנה בצפייה על בית השכנים שממול והיא מתיידדת ומפתחת קשרי חברות עם בנם ועם אם המשפחה.

ביום אחד, בזמן שאנה מתצפתת עליהם, היא נחרדת לראות את האם נדקרת למוות ע"י דמות בלתי נראית במהלך מריבה בביתה. כשאנה מספרת למשטרה את שראתה, היא מגלה למגינת ליבה שלא ארע למעשה דבר ויותר מכך, היא רואה את השכנה חיה וקיימת, אך מדובר באישיות אחרת.

מהנקודה הזו היא חווה התערערות נפשית וכל סביבתה, כולל השכנים שממול, מנסים לשכנע אותה שלא קרה שום דבר. המקור לכל ההזיות האלה, הוא ההתמכרות שלה ליין וכדורים. חדי העין שביניכם, שראו מותחן פסיכולוגי בחייהם, יבינו מהנקודה הזו לאן הסרט מתקדם, וגם הטוויסט שמגיע בהמשכו צפוי לעייפה.

חוסר ההצלחה

קשה להניח את האצבע על הכשלים של הסרט, וצריך גם לומר שלא הכול רע בו. הוא מצליח לשמור על מתח בחלקו, ואיימי אדאמס עושה כמיטב יכולתה להכניס עומק בדמותה.

עם זאת, הדבר הבולט של הסרט, הוא חוסר הזהות שלו והרצון להתיר חותם בתת ז'אנרים נוספים. את הדבר הזה ניתן לעשות כמובן, אך התנאי לכך צריך להיות מודעות, מה שאין בו.

מתוך הסרט (צילום: Melinda Sue Gordon)

הסרט "בקשה מסתורית" למשל, הצליח לשלב מספר ז'אנרים בהצלחה ויצא מסוגנן ומותח לעילא. לא כך המקרה ב"אשה בחלון", שמוכיח כי גם סרט שמאגד בתוכו שורה של כוכבי על אינו בהכרה מהווה ערובה להצלחה. תעיד על כך איימי אדאמס שסרטה האחרון, "יומני האפלצ'ים" (גם הוא בנטפליקס), בה שיחקה לצד שורת כוכבים, התגלה כאכזבה.

כך או אך, רצוי שאדאמס, שזהו הסרט המאכזב השני בו היא משחקת, תבדוק את המזוזות בדחיפות או שתלמד לברור היטב את הפרויקטים הבאים שלה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הספר יפה ...
חבל | 05-07-2021 12:21
הספר יפה